Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Nesnesitelná těžkost jara
Autor: Evadela (Občasný) - publikováno 25.4.2009 (23:07:17)

 

Na přelomu naděje

mladá tráva voní

vlaštovky se vrací

stádo koní

hlavou se honí

 

Na přelomu ničeho

odplouvá ledoborec

pro další oběti

luční zvonec

začíná nový konec

 

Na přelomu oblohy

přichází sen

obnaží ti duši

noc je den

modrý jako len



Poznámky k tomuto příspěvku
miroslawek (Občasný) - 27.4.2009 > pro začátek by to chtělo vyzkoušet jiné rýmy než gramatické...
<reagovat 
 Evadela (Občasný) - 28.4.2009 > miroslawek> A jaké jiné rýmy máš na mysli? Já si píšu básničky jak mě napadnou, ne podle příručky, takže se nemůže očekávat, že budou kdovíjak gramaticky a stylově vypracované, prostě lidová poezie. Ale o to přece nejde. Podle mě báseň by měla přenést pocit nebo zážitek elegantním způsobem na toho kdo to čte...a pokud je tam střídavý rým nebo nepravidelný to už přece není tak důležité
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 28.4.2009 > Evadela> 

To je vidět, že si píšeš básničky, jak tě napadnou, stejně jako pětileté dítě spontánně a svobodně kreslí. Výsledek je zatím obdobný.

 

Básně se však rovněž nepíšou podle příruček, v "odborné literatuře" jsou popsány zákonitosti a jevy dané přímo jazykem či literární konvencí. Až v tom samotném způsobu, jak s tím vším naložíš, spočívá samotná umělecká práce. Výsledkem tvorby by měl být vznik něčeho nového. Ono něco nového nevzniká ve vzduchoprázdnu, ale na výsledcích práce autorových předchůdců. Proto je znalost, poznání tak důležité. Můžu ti tu vypsat roční seznamy četby Wolkera či Ortena a budeš se moc divit.

 

Očekávám, resp. rád bych očekával alespoň poctivé řemeslo, které je bez ohledu na zvolené techniky vždycky nutná... i když rozhodně ne postačující. Nebo chceš tvrdit, že takový Michelangelo jednoho dne jen tak vstal a geniálně osvícen mocně flusnul v Sixtinské kapli na strop a bylo to? Nebo obdařen supermaním zrakem vysoustružil z kamenného kvádru sochu Davida? Zřejmě to bylo jinak a dlouhá léta se učil malířskému i sochařskému řemeslu, než zcela po svém spáchal svá jedinečná díla.

 

"Podle mě báseň by měla přenést pocit nebo zážitek elegantním způsobem na toho kdo to čte...a pokud je tam střídavý rým nebo nepravidelný to už přece není tak důležité" Když si odmyslím jisté neobratnosti ve tvé formulace, máš ve svém tvrzení víceméně pravdu, otázka ovšem je, jak toto splňuje tvůj text. Dovolím si tvrdit, že nijak.... a nejen tvrdit, na rozdíl od tebe bych to uměl doložit. Jak se asi dosahuje ona elegance? Jak získává text schopnost přenášet emoce, prožitky?


<reagovat 
 Evadela (Občasný) - 28.4.2009 > miroslawek> Já si na Wolkera ani Michelangela hrát nechci. Ano moje tvorba je jednoduchá a na tom si zakládám. Znalost a teorie poezie by pro mě byly důležité pokud bych se tím chtěla živit nebo tak něco a ne to publikovat na amaterském webu, ikdyž pokud se to lidem líbí tak to může být i tečka uprostřed bíle stránky, v tom je dnešní doba vstřícná. Já obdivuju přímé sdělení pocitů možná jen s trochou abstraktna a ne vyumělkované fráze neposkytující mnoho smyslu nebo mišmaš neobvyklých výrazů chorobomyslného člověka (tím nemyslím tebe) atd. Dílo tvého mozku není úplně "my cup of tea", ikdyž pár výjimek se tam pro mě našlo. To je asi proč máš výhrady k mé tvorbě. Ale lidem kolem mě se moje naivní umění líbí, to mě těší a tak píšu dál.
Ostatně, četla jsem si tvoje příspěvky a ne vždy se setkávaly s pozitivním ohlasem. Nevím z jakého důvodu tvoříš ty, ale já to dělám pro lidi, ne pro pocit uspokojení ze správně utvořeného rýmu.
A pak, rozličnost je to co dělá tento svět zajímavým...
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 29.4.2009 >

Nejde o to, že by sis na někoho měla hrát.  To vůbec ne. Poezií se u nás dnes nikdo z autorů ne(u)živí. Tedy v tom to smyslu jsme amatéři všichni. Tvoje tvorba je hlavně lajdácká - a poctivý pracant může být i nenadaný amatér... snažím se ti naznačit, že když neumíš sčítat, nemůžeš se dopídit ani triviálního výsledku 1+1=2. Ano, můžeš sice simulovat počítání, telefonování, nakupování, atd... jak to dělají velmi malé děti, ale prakticky onu činnost neprovádíš, jen si tak připadáš...

 

Argumenty ohledně mojí aktuální tvorby na jednu stranu chápu, na druhou stranu nejsou příliš směroplatné, stačí se opravdu podívat mezi staršími dílky... např. http://www.totem.cz/enda.php?a=78793, http://www.totem.cz/enda.php?a=78886 nebo http://www.totem.cz/enda.php?a=82439... že dnes píšu pro tebe nesrozumitelně, je jen otázkou zákonitého vývoje, když člověk píše x let a nezamrzne... a ty o poezii téměř nic nevíš

 

Ohlasy zde neber zase tak vážně, pokud se jedná o výkřiky, to si můžu rovnou zajít do nejbližšího restaurantu na rohu pro názor a bude to stejné... Pepa mi to řekne, upřímně a od plic... a možná to bude i lepší, nebude vlastních ambic, pošlapaných kuřích ok, atd...

 

Že se to lidem kolem tebe líbí neznamená vzhledem ke skutečné kvalitě tvých textů vůbec nic, i když je samozřejmě hezké, že tě mají rádi.

 

Rozličnost. To je od tebe přímo nahrávka na smeč. Ten text je tak stejný a neodlišitelný od tisícihlavých záplav jiných, stejně blbých. Já bych tu rozličnost právě moc rád... ale nekoná se. Věř tomu, kdo jich opravdu snad i desetititisíce právě takových četl...


<reagovat 
 Evadela (Občasný) - 29.4.2009 > miroslawek> Tato kritika tvého psaní odpovídá i mému názoru":

Věčná sezóna
Autor: miroslawek (Stálý) - publikováno 20.1. (09:54:41)

smithers (Stálý) - 20.1. > Ubral bych z té pichlavosti - těch kombinací a změn je tam na mě příliš. Jen můj názor. Jo.

MiKa (Stálý) - 21.1. >
-- ale mám pocit, že je to celé jakési přepěstěné, přešlechtěné --

Leviathan (Pravidelný) - 20.1. > nevim no je to ubohý "mistře" velký mistře kde je kvalita a um. Že by se vám rozprchly :-DDDDDDDD
<reagovat 
 Evadela (Občasný) - 29.4.2009 > miroslawek> Když jsi takových četl desetitisíce, tak se nepozastavuj u desetitisícé první a běž si číst svoje "rádoby originální" příspěvky. Věř mi takových a podobných už tady taky bylo mraky. Nic nového pod sluncem, ale pro svou falešnou výjimečnost si můžeš namlouvat, že:"To tady ještě nebylo!"
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 30.4.2009 > Evadela> Posluž si, mě tohle baví. Ale uvědom si, že na mne nasměrovaný vztek tvé tvorbě nijak nepomůže a realitu nezmění.
<reagovat 
 Evadela (Občasný) - 30.4.2009 > miroslawek> Ale ja se vůbec nezlobím, mě může opravdu vytočit jedině inteligentní bytost. Myslím, že tady se naše názory "trochu" rozchází, protože kdo chce mou tvorbu měnit jsi ty, jak to tak vypadá, ne já. Tak jsem se ti to celou tu dobu snažila vysvětlit což se nedařilo. Bystrý rozum by to pochopil záhy v počátcích konverzace! Přeju hezký zbytek života
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 1.5.2009 > Evadela> Ale to se velice mýlíš. Nemám zájem měnit tvou tvorbu, dal jsem ti možnost a prostor - buď na něco pro sebe přijít a nebo mne pobavit. V tomhle já nemůžu prohrát, bystrý rozume...
<reagovat 
 Evadela (Občasný) - 3.5.2009 > miroslawek> I think you should change your cute teddy bear picture, as that image doesn't describe you very well. Instead, you can try something what suits you and your "mystical" poetry better! I can help you with it. What about a pile of steaming dung. And yes, I enjoy it as well. Here I give you the opportunity and space to discover something for yourself. Think you "bright mind"... Oh yes, that's your nickname. It would be very rude to take it from you. Hold unto it and maybe, just maybe it will become true!
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 5.5.2009 > Evadela> 

Tahle reakce mi nemohla nepřipomenout http://www.youtube.com/watch?v=b_IfdaqIY1A , ovšem na ty tři přeci jen nemáš. Takže pilně zlepšuj své středoškolské vzdělání. Jinak, kdyby sis kromě angličtiny propilovala i Milenova Medvídka Púa, možná bys zjistila, že můj avatar není zvolen nepřípadně. Každopádně si jej ponechám


<reagovat 
smetana (Občasný) - 8.5.2009 > aby ses z toho hrdino neposral.
<reagovat 
smetana (Občasný) - 8.5.2009 > nemyslím to hrubě, jen chlapsky stručně.  tu stručnost Ti doporučuji.
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 22.6.2009 >
Body: 2
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 6.10.2009 > "

."
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter