Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Dezertér z kolekce Povídky
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 19.9.2002 (00:29:53)
další>

Zelený dlouhý plášť měl přepásaný koženým opaskem s kovovou přezkou. Těžké černé boty pevně sešněrované. Vítr si pohrával s lodičkou na jeho krátkých vlasech. Očima bloudil po do všech stran otevřené krajině. Netušil, jak dlouho jde a ještě půjde. Věděl, jak to skončí, ale nemyslel na to. Opakoval si: "Až a když, dva naprosté nesmysly, na ně radši nemysli."

 

Ve vojenském vězení chodil pracovat do prádelny. Stará ženská ho tam nechala vždycky vykoupat. Smýt špínu. Rád s ní mlčel nebo poslouchal její všední věty. Usmíval se, když mu říkala, že se za něj pomodlí. Ti se samopaly ho tady nehlídali, nebylo proč.

 

Jedné noci, když konečně unavený usnul na dřevěné pryčně, měl sen. Byl bleděmodrý. Panna Maria se na něj vlídně a smutně podívala, naklonila se k němu a něco mu pošeptala. Ze spaní zamumlal: "Nejsem žádný tvůj voják, ale jen dezertér, co ti ale nikdy neuteče. Jen půjde dál, nemá rád hranice."

 

Po třinácti letech dočetl její dopis, na slova pořádně neviděl přes vlasy a slzy. Už si nemusel říkat, že lze věřit bez naděje. Přicházela. Naděje. Láska, štěstí a bolest. V noci se objevila podruhé panna Maria. Usmívala se. Zářila bleděmodře. Venku sněžilo.

 


 

31.12.2001



Poznámky k tomuto příspěvku
julian (Občasný) - 19.9.2002 > Moc pekne. Az mi nakonci, nevim proc, cosi prebehlo pres zada... :-)
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 19.9.2002 > julian> Díky moc za Tvoje slova...  :o)
<reagovat 
Monty (Občasný) - 19.9.2002 > Je to hodně dobré. Kouzlo pořád funguje.
Na loňský Silvestr mám jednu mimořádnou vzpomínku... dík. :o)
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 19.9.2002 > Adora> No, ale kam se hrabe na ten letošní, to teprve přijde Překvapení... :o)
<reagovat 
barlach (Občasný) - 20.9.2002 > Souhlasim s Julianem,i mne prebehlo cosi pres zada.Je to velmi působivé,vskutku.
Body: 5
<reagovat 
T.B.Š. (Občasný) - 22.9.2002 > Je to moc hezký.
Body: 5
<reagovat 
MATHEW (Občasný) - 14.9.2003 > bezva :)
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 (4) 5 6 9 10 31 32 38 43 45 49 50 54 55 57 59 60 60 61 64
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter