Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 27.6.
Ladislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Recenze, názory
 > Recenze, názory
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Anna Pammrová - Život a dílo - II.část (závěrečná)
Autor: Janele z Liků (Občasný) - publikováno 15.7.2009 (00:48:30)


Janele z Liků (Občasný) - 15.7.2009 >
Všechny básnířky – spisovatelky, které jsem si pro svou práci vybrala (Irmu Gesslovou ve zpodobnění na Totemu vynechávám, je tu již práce Emmeta-RAYE), vlastně nejen pro ni, pojí nestandardní sociální prostředí, které je, jak se dozvíme v ledajaké učebnici obecné psychologie, pro utváření zdravé psychiky a úspěšné zařazení do společnosti rozhodující. Tyto ženy buď matku předčasně ztrácejí nebo ji mají, ale ta neplní dostatečně svou roli. Je zajímavé sledovat proměnu rolí, kdy se ony samy stávají matkami.
Tyto ženy/matky nejsou z těch, které „troubí, aby zazněly“. Jsme svědky intenzivního prožívání raněných žen, které utíkají do svého nitra, k sobě, jako k jediné jistotě, kterou mají. V pesimismu a skepsi nás učí přistupovat k věcem bez iluzí. Oddávají se hluboké kontemplaci, která je posunuje k Pravdě, vyššímu vědomí – přestože je tento akt bolestný.
Promlouvají k nám lyrickou poezií, která není úmyslně zaháněna do krajnosti, násilně, strojeně psaná a hnaná na papír. Vyvěrá zcela přirozeně v metaforách, z vnitřních krajin, do kterých nám dovolily nahlédnout. Mnohé jejich podněty ke psaní přicházejí z podprahového vědomí, uvnitř člověka se nacházejí neuvěřitelně velké prostory, ve kterých se vše hemží a spojuje, generují se myšlenky, na platformách vzpomínek, smyslových informací.
Čím hlouběji do své ženské duše sestupují, tím více se ocitají v bludném kruhu, z kterého nelze vykročit. Lépe tento pocit vyjádřila ve své básni Šárka Smazalová:

Tápeme v tápání
hledáme v koncikonců
ale hledáme
(kdo hledá najde)
Najde koneckonců
začátek hledání
Začátek hledání
v koncikonců
ale začátek
Začátek tápání v tápání
(1965)

Zdůraznila bych především verš ale hledáme, který odkazuje na mnohdy těžké nevzdávání se, snahu se přesáhnout.




<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Janele z Liků
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter