Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Minority Report
Autor: Tina (Občasný) - publikováno 21.9.2002 (10:12:48), v časopise 26.9.2002

Minority report  (USA 2002, 144 minut)

 

  “Ne, hlavně už ne, žádné pohádky o mimozemštanech!”, řekli si asi mnozí z nás, když se dozveděli, že do kin přichází nový sci-fi snímek Stevena Spielberga.Tato Spielbergova sci fi se ale s A.I. nedá vůbec srovnat. A. I. měl původně režírovat S. Kubrick, ale díky jeho smrti, se tohoto filmu ujal Spielberg. I když jsou oba dva filmy žánrově stejné, námětem se odlišují. Zatím co A. I. připomíná pohádku pro děti, Minority report připomíná krvavý thiller. Dalším rozdílem je, že za Minority report je Spielberg zodpovědný jenom sám sobě. Splnil si svůj dlouholetý sen a jako predstavitele hlavní role si vybral Toma Cruise. O spolupráci s ním stál již v době, kdy Cruise hrál v Rainmanovi. Spielberg byl ale tehdy zaneprázdněn režií Indiana Jonese, a tak se celá spolupráce musela odložit. Cruise si ve filmu zahrál poručíka Andertona, který pracuje pro úřad s názvem Pre-crime. Je velitelem speciální jednotky, která má největší úspěšnost v boji proti kriminalitě. To se jí daří, díky trojici tušitelů, podivných stvoření, kteří mají schopnost předpovědět jméno vraha předtím, než se zločin skutečně stane. Cruise je své práci velice oddán, a ani na okamžik nepochybuje o pravdivosti získaných informací. Jednoho dne tušitelé předpoví vraždu muže v neznáměm domě. Anderton přebírá nový případ, je však překvapen, když si jako jméno vraha, přečte své jméno. Anderton ví, že s celou věcí nemá nic společného, a tak se rozhodne, najít důkaz o své nevině.
  Nebyl by to Spielberg, kdyby divákovi neukázal něco neobvyklého. Kovoví pavouci rozeznávající obyvatele podle oční čočky, mluvící reklamy, nebo auta jezdící horizontálně po střechách mrakodrapů, jsou jenom špičkou ledovce. Spielberg se opravdu snažil, aby prostředí roku 2053 vytvořil co nejvěrohodnější, a to se mu rozhodně povedlo.V Minority report je také spousta akčních scén. Když Cruise utíká před svými po zuby ozbrojenými kolegy, leckterý superhrdina by mu jeho akrobatické kousky mohl závidět. Dalším plusem je příběh. Má myšlenku a, na rozdíl od spousty jiných, děj není jednoduše predvídatelný. Zápletka je sice trochu komplikovaná, ale když vše skončí, zapadne to do sebe jako kousky mozaiky. Námět vznikl podle stejnojmenné povídky Philipa K. Dicka a stal se pro Spielberga dobrou volbou. Podle povídek tohoto autora, byly již zfilmované takové snímky, jako Blade Runner nebo Total Recall. Spielberg se ve snímku snažil vyhnout sentimentálním scénam a někomu se může zdát, že je tím příběh ochuzen. Pokud ale shlédne scénu, kde tušitelka (A.Morton) mluví o Andertonovém ztraceném synovi, jistě mi dá za pravdu. U Spielberga vyhýbání se sentimentu neuškodí, naopak.
  Minority report je rozhodně dobrý film. Jakoby v něm Spielberg vyrostl z malého kluka, který sní o mimozemštanech na dospělého muže, který si dělá starosti o to, co se děje kolem něho. Došlo tady k zřídka viděné souhře mezi námětem, režisérem a herci. A Spielberg opět dokázal, že své jméno na žebříčku nejlepších režisérů si právem zaslouží.

Scénář: Jonathan Cohen, Scott A. Frank 

Hudba: John Williams
Režie: Steven Spielberg

Literární  předloha: Philip K. Dick
Kamera: Janusz Kaminski

Obsazení:

Tom Cruise - Officer John Anderton

Colin Farrell - Danny Witwer

Samantha Morton - Agatha

Max Von Sydow - Director Lamar Burgess

Lois Smith - Dr. Iris Hineman

Peter Stormare - Dr. Solomon Eddie

Tim Blake Nelson - Gideon

Steve Harris - Jad 

Kathy Morris - Lara Clarke

Mike Binder - Leo Crow

Daniel London - Wally the Caretaker

Spencer Treat Clark - Sean at nine

Neal McDonough - Fletcher

Jessica Capshaw - Evanna

Patrick Kilpatrick - Knott

Jessica Harper - Anne Lively

Ashley Crow - Sarah Marks

Arye Gross - Howard Marks

Jason Antoon - Rufus Riley

Joel Gretsch, Caroline Lagerfelt, Victor Raider-Wexler



Poznámky k tomuto příspěvku
Kajman (Občasný) - 21.9.2002 > No já se celkem klepu! A.I. jsem přes veškeré kritiky zkoukl, nadšen jsem nebyl, ale ani nijak extra znechucen, za to na Minority Report, jak se zdá dle všech kritik včetně tvé, se je proč těšit, když na nic jiného, na tohle si skočím, Cruise se nějak vzmáhá :o). A pokud jde o stejného autora předlohy, jak píšeš, co u Blade Runneru, což je pro mě dodnes kultovní a úhlavní sci-fi film, pak je to další důvod očekávat maximum...
Body: 5
<reagovat 
RadimP (Občasný) - 26.9.2002 > Film jsem zhlédl před dvanácti hodinami a rozdýchávám to ještě teď :-)) Moc se mi líbilo, že i když je poměrně dlouhý, nutil mě pořád přemýšlet, jak do sebe zapadaly puzzlíky zápletky. Ta akční intermezza mu, aspoň myslím, rozhodně neuškodila, spíš trocha toho povinného humoru (hlavní hrdina lapající své oční bulvy), ačkoli ani ten nebyl ve většině případů samoúčelný. Co se sentimentu týče, úplně s Tebou souhlasím Dostalo se mi i něčeho k přemýšlení ("Kolik svobody jsme ochotni vyměnit za bezpečí"-ti spydeři mě vážně dostali). Kvartet hlavních postav - Tom Cruise, Colin Farrell, Samantha Morton a Max Von Sydow - zahrál na výbornou.
Body: 5
<reagovat 
_JiKo_ (Občasný) - 29.9.2002 > Taky se na to chystám, i když s mou návštěvností kina to vypadá spíš až někdy na videokazetě:-))) Ale vypadá to jako dobrej film.
Body: 5
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 30.9.2002 > Napsala jsi to docela slušně, možná bych to rozdělila na trochu víc odstavců. Na film bys me určitě nalákala, ostatně pěkně o něm píšou i jiní recenzenti.
<reagovat 
shax (Občasný) - 1.10.2002 > Viděl jsem před 24h a musím uznat, že neco TAK DOBRÉHO jsem nečekal, pro fanoušky Blade Runnera který nevadí Happy End nutnost!
Body: 5
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 8.10.2002 > Miluju Phillipa K.Dicka!!!! Hned bezim shanet listky!!!
<reagovat 
Tina (Občasný) - 10.10.2002 > odpov. rawen / já sdílím tvoje nadšení ale musím říct že se Spielberg drží námět ale po přečtení je to samozřejmě něco úplně jiného jinak zajímalo by mě jestli se tady dá ten minority report sehnat musím říct že ve Státech je to bylo už vydaný nově měsíc před premiérou filmu
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter