Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Za veverkou z kolekce povídaližemuhráli
Autor: Pozor stín (Občasný) - publikováno 29.9.2009 (10:34:45)
další ve sbírce>

Ještě dlouho stál

(jako stávají svatí v žulovém zadumání)

na kraji parkového chodníčku

v tenkém svetru zářijového podvečera

v ústech odeznívající sladko syntetické vanilky

sledoval sebevědomě pomalé pohyby veverky

jež mu ukradla zmrzlinu

a třel si pomalu tvář

na které rudě svítil

otisk její tlapky.


Poznámky k tomuto příspěvku
stanislav (Občasný) - 29.9.2009 > pěkný
Doporučil 
<reagovat 
Věza (Občasný) - 29.9.2009 >
Body: 5
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 29.9.2009 >

zfackován veverkou - normální šikana :)

 

sleduju tenhle stín a vypadá, pozor, sympaticky skotačivej, vysmátej :)


Body: 5
<reagovat 
ailuj (Občasný) - 4.10.2009 >
Body: 5
<reagovat 
ariel (Občasný) - 29.9.2009 >

jo, je to vtipný. ale proč plurál "vanilky" (případně genitiv?)

a jakou roli tam hraje "sebevědomě"

a koneckonců jakou roli tam hraje ten údaj v závorce

 

tato poznámka proto, že k poezii rád přistupuju jako k něčemu exaktnímu, přesně dávkovanému


Body: 5
<reagovat 
 Pozor stín (Občasný) - 29.9.2009 > ariel> díky za reakci. dotazy zodpovím.
ad 1. vanilky je počítám na prstech druhý pád čísla toho času jednotného, aspoň doufám. plurál bych (kdybych chtělo jazykově riskovat vidělo na vanilek).
ad 2. veverka obecná (Sciurus vulgaris), jak si jí pamatuji, bývá spíše ustrašené zviřátko, které je hned pryč. sebevědomí lví chůze jsem veverce přiřklo po té brutálním loupeži.
ad 3. údaj v zázvorce. co jiného, když někdo stojí jako z kamene vytesán.
přesné dávkování v poezii jen jen schvaluji a jsem rádo, že zde funguje taková kontrola. ještrě jednou dík.
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 2.10.2009 > Pozor stín> Jo, ustrašené zvířátko. A proto se ujalo rčení "voprsklej jak veverka":)
<reagovat 
 Pozor stín (Občasný) - 3.10.2009 > Janahe> jako lázeňská veverka, to je rozdíl:-))) (Sciurus balnea)
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 3.10.2009 > Pozor stín> sem myslela, že tě to nenapadne :)
(není náhodou sciurus maskulinum?)
<reagovat 
 Pozor stín (Občasný) - 5.10.2009 > Janahe> v latině mého bá snivého oparu je veverka (stejně jako já) neutrum.
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 5.10.2009 > Pozor stín> Neboli  veverka neutrální. Ta ale snad lidi nefackuje? Ta tvoje ovšem evidentně neutrální nebyla ...
<reagovat 
 Pozor stín (Občasný) - 6.10.2009 > Janahe> ne, vzdávám se. všechno přiznám. jen už mě nevyslýchej, prosím:-)) byl to tygr ve veverčí kůži. zlo zabalené do nevinnosti. doufalo jsem, že se mi podaří to utajit..
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 6.10.2009 > Pozor stín> No vida, málem jsem se ukvapila a vzdala se dřív. Ale, jak praví ariel, u poezie je důležitý ten exaktní přístup
<reagovat 
čtenář literární agent - 14.3.2010 > otiskla se mi veverka též!
<reagovat 
LeaLipszyc (Občasný) - 13.5.2011 > pěkná báseň
Doporučil 
<reagovat 
travail (Občasný) - 15.5.2011 > mě to "sledoval sebevědomě pomalé pohyby veverky" taky svedlo k tomu myslet si, že ty pohyby sledoval sebevědomě, ne že ty pohyby byly sebevědomě pomalé... to by asi bylo třeba přeformulovat - zajímavý jinak. pro mě tomu do básně ještě něco chybí, ale nápad, moment je to dobrej:).
<reagovat 
 Pozor stín (Občasný) - 18.5.2011 > taire> a co ti do básně chybí, smím-li se zeptat? něco konkrétního, nebo je to jenom pocit?
<reagovat 
 travail (Občasný) - 20.5.2011 > Pozor stín> nevím, něco jako frázování, nejsem si jistá. něco, co by to pro mě víc odlišilo od prózy, zní mi to spíš jako anekdota, když si to čtu pro sebe - ptám se, jestli bych z ní měla hodně odlišný pocit, kdyby byla odřádkovaná jinak nebo vůbec a zdá se mi, že ne. ale stejně je to spíš asi dojem.
<reagovat 
 Pozor stín (Občasný) - 26.5.2011 > taire> anekdota je správný dojem. dlouho jsem přemejšlelo nad anekdotama a zjistilo jsem, že je to poezie. snažím se jít naproti z druhé strany. díky moc za postřeh:-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 (2) 5
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter