Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Podzimní romantická romance
Autor: Sáša (Občasný) - publikováno 4.10.2002 (00:51:20)

  Bylo krásné slunné odpoledne a příroda všude okolo mne. Užívala jsem si každý závan větru, zvláště, když řidič otevřel dveře autobusu. Venku si svou píseň cvrlikali havrani, listí se pomalu snášelo na hromady a poté se pálilo, malý psík skotačil s klackem, mladým to Reném. Uši mu jemně povlávali do lehkých poryvů větru, v očích se zračilo jeho bezbřehé štěstí, co chvíli mu ukápla slina. Tu a tam se podrbal, to když blecha zavítala do jeho mohutné zrzavé srsti. Pes pobíhal okolo. Nedaleko od této veselé dvojice několik žen žalo trávu. Vůně čerstvé posečené trávy, to nenapodobitelné aroma, které romantikům dopřává takového požitku a alergikům způsobuje takové problémy, ta sladká omamná, šťavnatá vůně sice nepronikla přes oblak dýmu z výfuku, ale jistě prostupovala okolím. Nad silnicí v dáli se tetelil vzduch, obraz vzdálenější krajiny jako by tančil. Blahem se tetelil i junák za mnou, který celou cestu jel bez zaplacení. Na protějším svahu majestátně tyčila se poslední smetanka lékařská, jejíž květy pomalu byly přikrývány uhlím z nedalekého dolu. Autobus líně zakotvil u zastávky a cpal se přívalem nových lidí. Byl v něm i on. Ten, pro jehož krásné modré uhrančivé oči toužila jsem zhynout, za jediný pohled dala bych vše. Podíval se na mě. Rty se mi dmuly, ňadra červenala. Bylo to nepochybné znamení, že můj alergický nos nasál vůně sečené trávy. Neznatelně se na mě pousmál a dále postupoval řadou. Jeho mohutná, chlupatá dlaň lehce objala tyč, druhá ruka spočinula mu v kapse. Kdyby nepřicházeli další lidé, jistě bych ho mohla pozorovat celou cestu a třeba s ním i navázat komunikaci. Tu jsem pojala podezření, že se mu nezdám dosti hezká, a tak jsem rychle počala své rty obtahovat rtěnkou. Bohužel ve stejnou chvíli se silnici postavil do cesty železniční přejezd. Projela jsem tak rtěnkou po celém obličeji a bylo mi jasné, že pro dnešek jsem ztracena. Na druhou stranu, poprvé si mne všiml. Zachoval veškerou přívětivost a klid, kterého byl pln, jemně se usmál až se za břicho popadal a do srdce mi vtiskl první přezdívku – Myšák Mickey. Však s přibývajícími kilometry bylo mi stále hůře – uvědomovala jsem si, že na příští zastávce opustím místo našich prvních kouzelných setkání. Jala jsem se tedy vystupovat a u dveří se to stalo – svou nohou lehce zavadil o mojí. Rázem se mi podlomily kolena a zakousla jsem se do dlažební kostky, ale žádná bolest nemohla smazat můj blažený úsměv pln radosti. Měla jsem tak za sebou jeden báječný den a pod sebou tři své zuby. Den pro mě skončil už tam.

 

Epilog
  Projela jsem ještě spoustu kilometrů autobusem, ale jeho jsem už nikdy neviděla. Říkalo se, že si zakoupil auto a nyní se dopravuje sám. Ale já věřím, že jednou nastoupí a opět mi věnuje jeden svůj úsměv. Zatím mám na něj krásnou upomínku – tři zlaté zubu s monogramem.



Poznámky k tomuto příspěvku
barlach (Občasný) - 4.10.2002 > Sášo výborně, výborně - to je přesně ono!!
Body: 5
<reagovat 
 Sáša (Občasný) - 4.10.2002 > barlach> Pánové, děkuji. Nebyl jsem si tím zrovna jistý.
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 4.10.2002 > bezva!  tenhle styl je přesně to, co je mi zrovna hodně po chuti...
Body: 5
<reagovat 
 Sáša (Občasný) - 4.10.2002 > hubert> Pánové, děkuji. Nejsem si tím zrovna jistý. Jé, ono se to tam zobrazilo dvakrát.
<reagovat 
Sáša (Občasný) - 15.10.2002 > Ten závan jsem myslel tak, že vždycky když otevřel dveře, tak zavanulo...
<reagovat 
Igracek (Občasný) - 5.10.2002 > Docenil jsem az po druhem precteni. Moc se libi, ovsem nejde mi do hlavy ten zavan vetru v zavrenem autobuse, leda by mela otevreny okynko, jenze to by nebyl zavan, ale staly proud. Nebo vanul uplne jiny vitr? Toho by si zas moc neuzila. Proste zahada. I kdyz, ted me napadlo, ze mela okynko otevreny a cesta byla tak zatacek plna, ze se ridic spis plouzil a kdyz to jednou za cas trochu rozjel, tak to fouklo.
Nemohu jinak.
Body: 5
<reagovat 
 Sáša (Občasný) - 15.10.2002 > Igracek> Myslel jsem to tak, že ten vánek zavane, když řidič otevře dveře, asi jsem to napsal méně srozumitelně.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter