Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
trošku kýče nikdy neuškodí...
Autor: Her Man (Občasný) - publikováno 23.11.2009 (07:07:10)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

undefined

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

undefined

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
sempull tampush (Občasný) - 23.11.2009 > je škoda, že krajinařina obecně je dneska považovaná za kýč...
Body: 5
<reagovat 
dadik (Občasný) - 23.11.2009 >
Body: 5
<reagovat 
atreb (Občasný) - 23.11.2009 >
Body: 5
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 23.11.2009 >
Body: 5
<reagovat 
S.z.i. (Občasný) - 23.11.2009 >

Tohle je dobrý, ale co ta Boleslav???


Body: 5
<reagovat 
 Her Man (Občasný) - 23.11.2009 > balvan> Pískala to slípka, tak co s tím... :-(
<reagovat 
jaxxana (Občasný) - 23.11.2009 > nevím co je kýč-takže tohle se mi líbí-používáš zvláštní formáty-není to špatný :-)
Body: 5
<reagovat 
Věza (Občasný) - 23.11.2009 > super
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Mima (Občasný) - 23.11.2009 > pěkný panoramky
Body: 5
<reagovat 
zabicka (Občasný) - 23.11.2009 > me to jako kyc neprijde, pod pojmem kyc si predstavuju neco jineho. Tohle jsou pekne krajinky. Prijde mi, ze jsou urizle od spodu z vetsich, jako by tam neco bylo spatne, ustrihlo se to a vyslo to pekne.... Mozna to tak neni, ale bylo to to prvni co me pri pohledu na ty fotky napadlo.
<reagovat 
forerunner (Občasný) - 23.11.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Thumb (Občasný) - 23.11.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
rohe (Občasný) - 23.11.2009 >

skvělé


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
cvakal (Občasný) - 23.11.2009 >

Autor se zbytečně obával, že bude osočen z kýčovitosti a tak raději fotky ironizoval tímto názvem. Žádná z těchto fotek není žádný kýč, tím jsou ale klady vyčerpány.

První fotka prozrazuje absenci vidění a řemeslné slabiny autora. Ojíněná tráva v popředí a dozadu ubíhající řádky by vytvořily docela koukatelný motiv. Autora to bohužel netrklo a dal prostor nedomrlému slunečnímu svitu. Výsledek je přepálená levá horní polovina fotky a pravou horní polovinu zaplňuje nic neříkající šedočerná silueta lesíka. Trávy v popředí, která si říkala o vyfocení si autor ani nevšiml. Zajímavé.

Autor měl horní vodorovnou polovinu fotky (přepálená plus šedočerná) uříznout. Je to taková z nouze ctnost, ale dalo by se na to koukat. Nechal bych tam jen ojíněné popředí a zrzavou, nepřepálenou trávu. Vznikla by z toho taková nudle, ale to samozřejmě nevadí. Silně vadí autorova nenápaditost.

Druhá fotka je lepší, ale také je to děsná bída. Tři stromy tvoří v ploché krajině významný kompoziční prvek, autora nenapadlo jej využít .


Body: 1
<reagovat 
 Her Man (Občasný) - 23.11.2009 > cvakal> Ty si kůň :-)))
<reagovat 
forerunner (Občasný) - 23.11.2009 >
<reagovat 
forerunner (Občasný) - 23.11.2009 >
<reagovat 
Janahe (Občasný) - 23.11.2009 > Viděla bych to asi jako cvakal, kýč to rozhodně není. První je prostě zkažená fotka, kromě zmiňovaných výtek ještě někam padá. Druhá je méně zkažená, ale taky zkažená.
<reagovat 
 Her Man (Občasný) - 24.11.2009 > Janahe> Vidět to můžeš jak chceš, jen ne prosím jako cvakal, bylo by škoda kdybys začala produkovat stejně nenápaditou řadu nudných fotek typu K.l. ;-)
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 24.11.2009 > Her Man> 

Já vím, že to můžu vidět, jak chci, ovšem když to řekneš ty, vyznívá to, jako že mi tím chceš naznačit, že ti to je srdečně fuk. Pravda je, že nemáš zaškrtnutý zájem o hlubší kritiku svého příspěvku, takže to asi bude pravda.

On o tu kritiku zřejmě nemá na Totemu zájem téměř nikdo, pokud se jí někdo obětavě dopustí, jako cvakal, autorů se to dotkne a hned mají potřebu plivnout.

Neboj, nebudu produkovat řadu nudných fotek typu K.L., produkuju řady nudných fotek jiného typu.

To je taky nešvar (nebo choroba) současnosti, všichni chtějí být baveni, když se někdo soustavněji věnuje jednomu tématu, je to pro ně hned nudné. Nemyslíš, že je v tom jistá povrchnost obecenstva? Mně nepřipadají cvakalovy fotky nudné už proto, že nejsou všechny stejné. Tobě připadá každá jednotlivě nudná? Nebo se už jen podíváš na název: „Á zase les, furt samé stromy, to je ale nuda“?

Ostatně i kdyby byly cvakalovy fotky skutečně nudné, nijak to nesouvisí s tím, co napsal o tvých fotkách. Umí se tu vůbec někdo zamyslet nad tím, co mu jiný říká, pokud to není oslavná řeč?


<reagovat 
 Her Man (Občasný) - 24.11.2009 > Janahe> Vůbec mi nevadí kritika, ale musí být k věci. To co vesměs tady prezentuje cvakal rádoby jako odbornou kritiku je jen pár naučených pouček, které téměř nikdy netrefí do černého. Jeho fotky mi opravdu přijdou nudné, protože mi o K.l nic nesdělují - mohl by to být jakýkoliv jiný les.
Beru kritiku od těch co dokáží vidět a fotit věci trochu jinak - třeba jako ty. Jinak díky za názor a hezký zbytek dne.
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 24.11.2009 > Her Man> Pár naučených pouček? No já je neznám, protože jsem líná si o fotografování něco přečíst, tak se jen  tiše stydím a jsem vděčná každému, kdo mi umožní bezpracně se něco dozvědět. Ale nemám pocit, že by se téměř nikdy netrefoval. Můžeš říci, že jeho kritika je vedle jak ta jedle, nikdo nemá patent na pravdu a v názorech na umění už vůbec ne, ale že by to nebylo k věci? Kdo jiný se tady snaží mluvit k věci? A když si myslíš, že nemá pravdu, proč se nepustíš do diskuze? Pro mne a jistě i pro mnohé další místní amatéry by to bylo velmi zajímavé a poučné. Vůbec by to bylo skvělé, kdyby se na Totemu začalo trochu diskutovat, je to přece kulturní "magazín" a na první (ani na druhý) pohled to není moc vidět. Já když se odhodlám někomu napsat svůj nekompetentní názor, tak se pak tetelím strachy, co z toho vzejde.
<reagovat 
 Her Man (Občasný) - 25.11.2009 > Janahe> Takže k první fotce. Cvakal mi vytýká, že jsem měl fotit ojíněnou trávu v popředí a dozadu ubíhající řádky. Ubezpečuji tě, že jsem na tom místě těhle fotek udělal nejvíc. Jenže se mi ve výsledku nepovedlo dostat z toho takovou strukturu, jak jsem zamýšlel. Proto jsem sem nakonec žádnou nedal. Přes tyhle přírodní struktury je Rohe, mně se zatím nedaří. Už z tohodle třeba vidíš, že cvakalova kritika je o ničem. Je to jakoby Lumik nakreslil mužský akt a cvakal řekl, že to je špatně, protože měl nakreslit ženskou. Nevyjadřuje se k fotce, ale radí co jsem měl fotit. Tohle je fotka krajiny, měl hodnotit toto a ne jednotlivosti, kterých tam k focení bylo více a taky foceno bylo. Dále na fotce vytýká přepálené nebe v levém rohu. Je to foceno ráno po východu, přímo proti slunci. Některými úpravami by se dalo tomu přepalu vyhnout - ale atmosféra by byla fuč. Kromě toho šlo o barevnost a tam je lepší nějak moc nezasahovat.
Na druhé fotce vytýká plochou krajinu se třemi stromy, které jsem měl využít a zřejmě podle něj fotit jako dominantu. Jenže já fotil krajinu, ne stromy. Ty tam pouze dotvářejí prostor, nemají být dominantní. Dalo by se diskutovat zda jsou kompozičně správně a zda nemají být trochu větší nebo menší. Já jsem přesvědčen, že vzhledem k formátu jsou dobře - to je ale věc názoru.
Jinak ty dvě fotky mají vztah. První vznikla ráno, kdy byla trochu mlha a námraza. Druhá je foto stejného místa z druhé strany večer. Vzniklo to jako ukázka jak námraza, mlha, ranní a večerní světlo dokáží změnit barevnost krajiny.
A teď si představ, že bych měl na cvakalovy výtky vždy takhle reagovat. Nebaví mě to, nejsou k věci, a taky na to nemám čas. Uf, teď jsem se úplně vysílil - jdu si udělat kafe ;-)
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 26.11.2009 > Her Man> Já ti děkuji za obšírné vyjádření, oceňuji, že jsi nezareagoval pouhým odmítnutím. Chápu, že na to člověk nemá vždycky čas a ani náladu, ale je to pro diváka rozhodně zajímavé a poučné slyšet takhle obě strany. Až zase nabereš síly, mohl by ses zase někdy obětovat, co myslíš? Neříkám vždycky, ale občas?
<reagovat 
Velkej Rum (Občasný) - 28.11.2009 >
Body: 5
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 20.12.2009 >

"

 

."


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter