Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Ženy
Autor: šedé (Občasný,Šéfredaktor) - publikováno 23.11.2009 (11:12:20)


Ženy

 

řeku spustily dolů

někdo nastražil ústa
dech se dotkl žízně

vlasy praly o kameny

studně vyháněly na pastvu
úzkou pěšinou pro světlo


Ona

Trvalá
mezní touha mého těla
po tvé mysli

zvířecí úsvit

Řekla, že nemůže stát modelem snu
smělosti měsíční noci
že nerozkřičí světlo skrz tuhé dráty
nerozhrne tmu
svými úzkými řasami






Poznámky k tomuto příspěvku
Věza (Občasný) - 23.11.2009 >
Doporučil 
<reagovat 
tuik (Občasný) - 23.11.2009 > první velmi. druhá ne. tyhle rekvizity ve větším množství - dost nespravedlivě, ale přece - vytvoří z jakkoli dobré básně takové lyrické bahýnko.
Doporučil 
<reagovat 
enthroper (Občasný) - 23.11.2009 > jedině začátek "Jí" a pak to rozhrnování tmy mi brání věřit, že čtu něco výjimečnýho. ale chápu, že to tam asi potřebuješ...
Doporučil 
<reagovat 
anae (Občasný) - 23.11.2009 > konečně něco podstatněji expresivního! :-)
Doporučil 
<reagovat 
kouzelný človíček (Občasný) - 23.11.2009 >

 


Body: 5
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 23.11.2009 >
Doporučil 
<reagovat 
#posledny (Občasný) - 23.11.2009 > ja uz na pismaku komentol...obe
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 24.11.2009 > prvné mě okouzlila
Body: 5
<reagovat 
chinagirl (Občasný) - 23.11.2009 > Můj čistě amatérský fanynkovský názor - zdá se mi, že ty básně (tady) začínají být trochu na jedno brdo??...ne sice že by to bylo špatné brdo, ale stejně...s "lyrickým bahýnkem" úplně souhlasím, ta druhá báseň trpí přeobrazeností, a je to škoda, ten závěr je efektní, ale třeba "zvířecí úsvit" mi tam přijde úplně zbytečný a nic na něj ostatního nenavazuje, prodlužuje čtení a rozptyluje celkově pozornost...první báseň je uměřenější a pěkně jsem jí "proplouvala"...každopádně díky.
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
 anae (Občasný) - 24.11.2009 > chinagirl> šedé ale většinou píše hodně uměřeně, takže tahle exprese s lyrickým bahýnkem potěší :-)
<reagovat 
 chinagirl (Občasný) - 24.11.2009 > anae> tak to beru:)
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 24.11.2009 > :-)
Doporučil 
<reagovat 
paryb (Občasný) - 24.11.2009 > za tu první rozhodně ano, druhá ne
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
tichotam (Občasný) - 25.11.2009 >
Doporučil 
<reagovat 
buddhist (Občasný) - 26.11.2009 > Obě věci se mi líbí.
Nejvíc mi líbí: "vlasy praly o kameny", opravdu pěkněj a dynamickej obraz, řekl bych takovej "opravdovej." Líbí se mi i závěr prvního textu: "studně vyháněly na pastvu /úzkou pěšinou pro světlo" - to má pro mě jakousi Preislerovskou atmoféru.
Naopak se mi v první básničce nelíbí spojení "dech se dotkl žízně" - to mě osobně připadá dost umělé a chtěné...ale je to samozřejmě jen můj osobní názor

Druhá básnička se mi líbí o něco míň než ta první, resp. má pro mě výborná a naopak i dost slabá místa. Celkově mi přijde v porovnání s prvním textem o něco méně spontánní a více "intelektuálská" - mám na mysli především spojení "Trvalá mezní touha mého těla" - pro mě osobně hodně strojené a nicneříkající. Stejnou poznámku bych uvedl i u spojení "Řekla, že nemůže stát modelem snu" + navíc zde ten "sen" je pro mě osobně i trochu "přeslazené" ...Naopak např. na rozdíl od Chinagirl ;-) se mi opravdu moc líbí obraz "zvířecí úsvit". Možná, že to přímo nesouvisí v předchozím nebo následujícím, ale je to opravdu silný a působivý obraz, který může klidně stát osamoceně, ostatně mě zas tak nesouvisející se zbytkem ani nepřipadá. Rovněž po opakovaném čtení se mi líbí i poslední tři řádky druhé básně.

Doporučil 
<reagovat 
 chinagirl (Občasný) - 26.11.2009 > buddhist> Spojení "zvířecí úsvit" si dokážu představit leckde, - a právě proto, že je to tak silný obraz, mě zavedl úplně někam jinam...a pokud může stát sám o sobě a být použit kdekoliv, tak pak to není básnění, ale skládání působivých slov dohromady? trochu provokuju:)hihi, no každopádně, přečetla jsem si to znovu: je tam ten úsvit a pak se zas noříme do noci (s pasáží, která se mi hodně líbí), dávalo by mi to větší smysl obráceně (noc-úsvit),...a popravdě řečeno mi přijde, že první a druhá část spolu moc nesouvisí a autor potřeboval efektní předěl...Na druhou stranu zvířecí úsvit zachraňuje první (pro mě slabší) část básně (zvířecí úsvit jako probuzení pudů?)...uff:)(první část básně bych vypustila, ale psst!). Nechci do toho autorovi moc kecat. Dobrou noc:)
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 26.11.2009 > Zatím nevnímám souvstažnost těch dvou těxtů, krom toho že tam jsou teda ženy, ale čtunapoprvé vždycky zběžně. Aler líbí se mi ta druhá, snad pro jistou vervu,a že používá taková profláknutá slova, a přesto to nepůsobí profláknutě.
Doporučil 
<reagovat 
slečna (Občasný) - 26.11.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
holger (Občasný) - 26.11.2009 >

Nad první už jsem tušm pofrfňával jinde, ta druhá se mi líbí víc, protože veteš neveteš, úzký řasy tuhý dráty, nějako to na mne podprahově působí - to víš, u šišky už holt víc pracuje představivost, než nějaký zelený strom života. ÷))

 

 A navíc: mušíme si přece pomáhat, nicht wahr?


Doporučil 
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 29.11.2009 > Obě dobrý. Ale asi pro mě víc ta první. Taková mi přijde ucelenější, jestli je správný výraz. Asi ano. V podstatě souhlas s cit-i-zenem a buddhistou (ať to neopakuju).
Doporučil 
<reagovat 
sklem (Občasný) - 4.1.2010 >
Body: 5
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 19.1.2010 >

Nečtu (promiň), co je psáno nahoře, píši jenom svoje pocity...

A můj pocit?

 

 

 

 

 

 

 

nechám si ho pro sebe....od toho básně jsou.....

 

 

 

 

 

Saša


Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný,Šéfredaktor)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter