Nikoho by ani nanapadlo, že by Jaxera mohl někdo dolů schodit. Až na Hawellovi. "Eriku," špitla Georgie, "co když to udělal ten ,strážce´ Swid!? Ten má na to síly dost!" "Jestli stál David na kraji a nebyla to náhoda, pak k tomu vrah moc sil nepotřeboval. Strčit do někoho přece není tak těžké." šeptal Erik, snad ještě namáhavější cestou dolů, Gerogii. "A co když to byla sebevražda." plácla už bezradně. "Těžko, neměl důvod. A slyšela jsi přece ten úzkostný výkřik!" "Ale na kraji skály jsme přece nikoho neviděli." "Nevím...?" odpověděl nejistě Erik. ..."Ale kdo to jen mohl být!?"
* * *
David Jaxer ležel nehybně. Jako poslední doběhla i Nunu. "Davide, co je ti, Davide!?" rozkřičela se histericky a utíkala k tělu.
"Už mu nepomůžeš." ušklíbl se děsivě Byll Rappael. "Mlč, alespoň teď mlč!" zařvala Nunu. Starý Byll vycenil zuby a fanaticky vytřeštil bulvy očí. Už už napřahoval svou svraštělou rukou po své dceři... až ho zadržel jeho bratr Jon. Když se všichni alespoň do jisté míry uklidnili začali logicky uvažovat. Naskytla se otázka, co s Davidem. Když půjdou na policii, budou podezřívat každého z nich a nakonec třeba usvědčí někoho nevinného a to by se dozajista nikomu nelí- bylo........ "David se přece zřítil sám, tak co s policií." vypra- vil ze sebe po delší odmlce Jon Rappael. "Ale co s ním proboha chcete udělat?!" vyhrkla Nunu Rappaelová. "Pohřbíme ho tady?" otázala se nesměle služebná Charlosina. "Nic jiného nám nezbývá." odvětil Jon Rappael. "Ale to, to snad ne. Chudák David si přece nezaslouží aby tu takhle.....", nedopověděla uplakaná Nunu.
Všichni se odebrali k lodi pro potřebné nářadí. Jen Nunu zůstala u mrtvého...
* * *
Při zpáteční cestě: "Nunu, pestaň už fňukat." přikazovala energicky mladší sestra Jania. "Jania má pravdu, Davidovi už nepomůžeme." do- dala matka Olli. "Já si myslím, že vlastně o tak hroznou věc nejde a bude lepší, když se o tom nikdo nebude rozšiřovat." navrhl Jon Rappael s párátkem v ústech. Starý Byll si okusoval nehty a nad ním se tyčil strážce Swid. Charlosina připravovala ´lodní´ kávu. Erik s Georgií jen mlčky sledovali své okolí.
* * *
"Neměli bychom už být doma, už bych rád nakrmil své psy." zařval Byll Rappael. "Strýček má pravdu, už se začíná stmívat a my jsme pořád na širém moři." vyhrkl naklidně Erik Hawell.
POKRAČOVÁNÍ PŘÍŠTĚ
|