Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
můj přítel a já
Autor: pomerančová (Občasný,Redaktor) - publikováno 16.12.2009 (13:27:28)

 

Polární noc má zvláštní moc....

 

Mého přítele tahle písnička baví. Mě ani už ne, se vší tou zimou a tmou okolo. Někdy si ji prozpěvuje dokolečka dokola třeba celý půlden v kuse a já lituju, že jsem kdy zmiňoval Járu da.

Ale zpěv není nejhorší vlastnost mého přítele....

 

Teplota v noci zase klesla. K ránu byla okna namrzlá i zevnitř. Musel jsem vstát, vylézt ze svého skvělého dutomikronebonevímjakvláknového pytle a jít k topení, abych ho pustil na vyšší výkon.
On by to neudělal.

Ale nevšímavost není nejhorší vlastnost mého přítele.

 

Generátor šlape jako hodinky. Garanční prohlídka 2192, ale koho zajímá, co bude za sto let?
Ani mě, ani mého přítele.

Cestou zpátky jsem se zastavil u šachovnice a odehrál tah. Byl jsem na řadě. Teď ať si láme hlavu on!
Hraje přibližně stejně dobře jako já. Někdy mě ty věčné remízy už nudí, ale nikdo jiný tu není.

Dal jsem si inzerát, že budu hrát korespondenčně, ale nevím, jestli vyšel – pošťák u nás už nějak dlouho nebyl.

Možná příští měsíc zkusím navrhnout člověče nezlob se, jenže on tak nemá rád změny.

Ale ani tohle není nejhorší vlastnost mého přítele.

 

 

Odpoledne jsem kontroloval zásoby. Dělám to každý den ve stejnou dobu.

Mému příteli je to samozřejmě k smíchu. Říká, že máme zásoby na sto let, a že když si dám k večeři o konzervu víc, tak se to nijak podstatně nezmění.
Jenže táta říkával, že pravidelný režim je důležitý, a tak to dělám.

A mezi námi, myslím, že táta měl pravdu. Jen díky jeho zásadám jsem se ještě nezbláznil.

 

Ale ani nedostatek úcty není nejhorší vlastností mého přítele.

 

Odpoledne jsem tedy kontroloval zásoby. Vakuované řízky, sušená bramborová kaše, mátový čaj.
Třešně v čokoládě. Samoohřívací konzervy. Keksy. Suchary. Kondenzované mléko. Mražená kuřata. Mražená zelenina. Mražená lízátka, A tak dál. Mražené je vlastně skoro všechno, ale člověk si zvykne.

Všechny položky v pořádku, jen v jednom rohu skladiště jsem objevil prasklinu ve zdi, která tam ještě nedávno nebyla. Nedokázal jsem přijít na to, jestli sahá skrz celou zeď nebo ne.

 

S povzdechem jsem se oblékl do těch oteplovaček, co jim říkají univerzální mrazuvzdorný něco něco bla bla bla bla pracovní oděv. Namazal jsem si volnou kůži krémem od Garniers.

Vzal lopatu na sníh a šel to zkontrolovat ven, z druhé strany.

 

Sotva jsem udělal pár kroků ze dveří, vyrval mi je vítr z ruky a zabouchl.

V tu chvíli mi došlo, že nemám klíče.

A že můj přítel mi neotevře.

Jeho nejhorší vlastností totiž je, že je imaginární.



Poznámky k tomuto příspěvku
anae (Občasný) - 16.12.2009 > pointy jsem se dočkala, jsem spokojena! (on je totiž někdy imaginární přítel ta lepší varianta ... ;-) 
Body: 5
<reagovat 
Montrealer (Občasný) - 17.12.2009 > já už myslel, že je to počítač
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Věza (Občasný) - 17.12.2009 >
Body: 5
<reagovat 
chinagirl (Občasný) - 17.12.2009 > Příjemně se to četlo, je to takové jakoby banální, ale vlastně ne...A psát v opačném rodě to ozvláštní vždycky.

P.S. add "krém od Garniers": dozvěděla jsem se nedávno, proč všichni chlapi ve Francii vypadají tak mladě - mažou se pravidelně těmi nejdražšími krémy! (už třeba v pětadvaceti). (...) se mi to tak připomnělo:))
Body: 5
<reagovat 
Akina (Občasný) - 17.12.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 18.12.2009 > pěkně vypointované :)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Psychopat (Občasný) - 20.12.2009 > Dobry, ale chybi mi detaily. Trochu mi to pripomina tu supr knizku cos mi doporucila (Zpev drozda), pseudopotraviny, umely lidsky vztahy apod. Ale prave na Zpevech sem zral to, ze sem si tu dobu mohl dokonale predstavit, videl sem ideobus se kterym hrdina mluvi apod., v tom ma podle me povidka rezervy. Dobrej napad, klidne bych ji byt tebou prepsal a vic rozvinul.
<reagovat 
blondýn (Občasný) - 20.12.2009 > "Ale ani nedostatek úcty není nejhorší vlastností mého přítele." - to je vlastně půjčené, že? Běželo to jako spam. Takže zřejmě přepracování. Proto nebudu hodnotit. Snad jen můžu říct, že závěr mě nepřekvapil a asi i trochu zklamal. Můj problém.

"dutomikronebonevímjakvláknového pytle" - tohle mi přijde mimo, je to až blbé, přitom jinak je text velmi hezky napsaný.
<reagovat 
čtenář pomerančová - 20.12.2009 > blondýn: nevím jistě jaký spam myslíš - většinou podobné věci mažu rovnou. ovšem text je půvosdní, není to odnikud vědomě půjčené - je to jen něco na zadané téma co vzniklo ve vlaku cestou z kavárny Fra. ovšem líbit se ti samozřejmě nemusí - to je tvé výhradní právo jako čtenáře. snad u textů jiných autorů se pobavíš víc - hezký večer
<reagovat 
Simonka (Občasný) - 13.5.2010 > krásně napsáno :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný,Redaktor)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter