Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Proč
Autor: A.P.D. (Občasný) - publikováno 21.6.2000 (22:27:35), v časopise 22.6.2000
Co se děje?

Odcházím.

A kam?

Já – nevím, musím jít.

A proč?

Chci vidět
planout hvězdy nad obzorem.

A dál?

Obejmout svět
a nasát nový život.

Po čem ještě toužíš?

Chci snít
v nádherné fantazii noční krajiny.

Hmmm …

Chtěl bych zjistit,
zda skutečně jsem
a kdo to vlastně je,
když řeknu já.

Povídej.

Já nejsem já
a přesto jde o mně,
jsem zmatený
z chaosu tryskajících pocitů,
už se sám v sobě nevyznám.
Ale vyznal jsem se snad někdy?

Kam tedy chceš jít?

Do prostoru, kde mohu
volně dýchat.
Tam od sebe oddělím svá já
a zjistím,
co je vlastně v člověku,
který nese mé jméno.

Tak tedy jdi,
jdi a dívej se
do hlubin své duše.


Poznámky k tomuto příspěvku
Martin (Stálý,Redaktor) - 22.6.2000 > Mas zajimavy napad davat otazky sam sobe a sobe na ne odpovidat, jen alespon z meho pohledu trosku postradam na te Tve basnicce tu nosnou myslenku na kazde z tech odpovedi, trosku mi to pripada, ze chces neco rici a rikas to moc mnoha slovy ... ten zacatek je pekny, jakobych nasaval vzduch do plic pri teplem letnim veceru, libilo se mi pak to Hmmm, tam jako by ctenar najednou dostal do hlavy nejistotu, co ted bude za odpoved, to byl dobry napad ... :)
Body: 1
<reagovat 
Čtenář - 22.6.2000 >
Body: 3
<reagovat 
Vea (Občasný) - 22.6.2000 > Mně se tahle básnička líbí.
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 22.6.2000 > Souhlasim s Martinem. Chces neco rici, ale nakonec to stejne nereknes. Mimochodem ta forma otazek uz taky neni moc originalni. Objevujes uz objevene. Ale je asi pravda, ze kazdy by si to mel objevit znova sam pro sebe. Ovsem u tech, kteri uz to objevili se tva basen mine ucinkem.
<reagovat 
Domecek (Občasný) - 22.6.2000 >
Body: 5
<reagovat 
Lord Kikin (Občasný) - 22.6.2000 > Me se to libilo. Mozna proto, ze jsem to vnimal jako rozhovor dvou dusi nekde v prostoru mezi nebem a zemi. Jako bych slysel nesmele otazky a dunive odpovedi. Na konci je ta malinka dusicka (mozna pred bohem) poucena vic se divat do sebe nehledet tolik na chyby okoli. Vse jako kdyz se odehrava v nejakem snu. Je pravda, ze zacatek je o neco hezci. Sviznejsi. Jenze co je dokonale?? (Mozna ja :o))
Body: 3
<reagovat 
Gala (Občasný) - 25.6.2000 > Na tomto místě budu asi trošku polemizovat s některými svými předchůdci. Chápu tvou básničku jako způsob hledání sebe sama. Když člověk objevuje všechna zákoutí své duše asi vždycky nejde tou nejpřímější cestou a k tomu patří i jistá přemíra slov, která jestliže hledají tak plynou a krouží kolem odpovědí. Co se týká formy, chtít dneska hovořit o originalitě určité formy mi přijde trošku od věci, protože kdo z nás dokáže najít úplně originální novou a nikým ještě nepoužitou formu ztvárnění básně a tak píšeme například sonety a vůbec nám nevadí, že nejsme originální. Forma zpracování záleží na autorovi a na jeho potřebě se vyjádřit. Forma otázek a odpovědí mi přijde v tomto případě naprosto přirozená a jakákoliv jiná by byla asi méně vypovídající. Lidé prostě tak fungují, že objevují krásu objeveného, ale osobně si myslím, že je to tak dobře…
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter