Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Čistota duše
Autor: A.P.D. (Občasný) - publikováno 21.6.2000 (22:34:29), v časopise 26.6.2000
Má duše je naplněna bolestí, která ji očišťuje a osvěžuje jako čerstvá průzračná a chladivá voda z horské bystřiny. Odplavuje všechnu zlobu, hněv, vztek, zkrátka všechno špatné a zůstává jen čistá duše, která se trápí nad vlastní špínou a špínou světa kolem ní. Její krátkodobá čistota ji však dává sílu bojovat zbavovat se každodenního znečištění sebe sama.

Mučivá síla katarze jí dává možnost očisty, aby mohla zářit ve světě zla a paprsky svého jasu rozehnala temná mračna nenávisti, chamtivosti a sobectví. Je to bolest, která povznáší, bolest, která dává člověku šanci odrazit se od nejhlubšího dna, vyplavat na hladinu všednosti a pak dál až ke hvězdám, které září na noční obloze.

Najednou je člověk volný, svobodný, ničím nespoutaný, jen se svým srdcem a láskou v něm, láskou k Bohu a všem lidem. Mírný vánek hladí a ochlazuje rozpálenou tvář a třídí zběsile se mihotající myšlenky, které se honí hlavou. Mohu volně dýchat, otevřít svou duši Bohu a své srdce lidem. Je v něm tolik lásky, kterou bych jim chtěl dát. Nevím však, jak jim to říct, nevím, co dělat, ale snažím se ze všech sil a doufám, že oni to vědí.

Můj vděk patří Bohu a rodičům za to, že mi dali dar nejdražší – můj život. Jsem vděčný i svým příbuzným a známým za to, že mne vychovávali, dávali příklad svým životem, a tak formovali mou osobnost, jsem vděčný všem dobrým lidem za to, jací jsou.

Z hvězdných výšek se člověk opět propadá dolů a dostává se do víru všedního života. Opět zapadne do močálu každodenních neřestí a zlozvyků, opět se o něj pokouší zoufalství z toho, co je kolem něj, ale v jeho duši je kousek čistého místa a světla lásky a to je naděje.


Poznámky k tomuto příspěvku
SShane (Občasný) - 26.6.2000 >
Body: 5
<reagovat 
SShane (Občasný) - 26.6.2000 > Mozna by stalo za pokus se na to kouknout jinym pohledem...
<reagovat 
Vea (Občasný) - 26.6.2000 >
Body: 1
<reagovat 
Majka (Občasný) - 26.6.2000 >
Body: 5
<reagovat 
patrik () - 28.6.2000 > jsem za sebe uprimne receno naprosto zklaman a znechucen timto a dalsim podobnym prispevkem, ktery jste pane autore zde publikoval. Podle meho nazoru, je propagace cirkevniho, ale i jineho hnuti velmi spatne a vubec sem nepatri. Jsem zklaman a budu dlouho uvazovat, zda-li jeste nekdy budu prispivat do casopisu Totem. Patrik
<reagovat 
Majka (Občasný) - 29.6.2000 > Patriku, myslím, že jsi moc kritický. Proč jsi znechucen? Jen zde uvádíš svůj názor, co nemáš rád. To ještě neznamená, že jiný tu takové a podobné příspěvky uvítá. Já jsem v tom žádnou propagaci "špatného hnutí" neviděla.
<reagovat 
Majka (Občasný) - 29.6.2000 > Ještě bych k tomu dodala, že každý může mít nějaké osobní přesvědčení, ale nesmí tím omezovat svobodu druhého a svoje přesvědčení mu vnucovat. A jak napsal autor, to nezamýšlel...
<reagovat 
Sharllotta (Občasný) - 2.7.2000 > A.P.D. NEVÍM CO SE OSTATNÍM NELÍBÍ-ASI CHTĚJÍ SLYŠET JEN SLŮVKA KRÁSNÁ, ALE ŽIVOT JE I O NĚČEM JINÉM-TAK TROCHU CHÁPU, CO CHCEŠ ŘÍCT!
Body: 3
<reagovat 
SShane (Občasný) - 4.7.2000 > Ano...mate pravdu zivot je uplne o necem jinem. :-))
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 11.7.2000 > Mozna jsem slepy, ale nevim, proc bych mel na tomto clanku hledat neco podivneho... Vzdyt je to krasne vyznani sebe sama, probrane az do hlouby duse, napul basen ... odkryvas vsechno sve nitro ... moc se mi ta Tva uvaha A.P.D libila ... zivot je takovy, jak jej dovedeme prozit ... proc bychom meli nezit ve snech v oblacich a misto toho radeji sedet na skepsi ... alespon se o to snazit ... byt hravymi detmi ve mrackach ... dychat paru z beranku ... ozon z bourek ...
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 2.11.2000 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter