Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Báseň z vděku
Autor: tuik (Občasný) - publikováno 27.1.2010 (17:01:58)

 

Zvolna se rozpouštíš ve sladkém láku spánku

v pohoří nábytku, v prázdných pláních, v bytě

jímž cirkuluje tma jak horká míza v kořenech.

 

Řečištěm koberců a větví necháš protéct dech,

z útesů polic chytáš slabiky jak dítě:

to mlýnek noci řeč drtí na strouhanku.



Poznámky k tomuto příspěvku
cit-i-zen (Občasný) - 27.1.2010 > Tak jsi nakoupila, a teď si tomu svýmu chlapovi usmažila vděčně řízky :-) Napoprvé jsem měl pocit, že se to trochu rozmělňuje, líbil se mi hlavně mlýnek noci meloucí řeč na strouhanku, ale na podruhé už se mi to líbilo celé. Snad jen krajina nábytku až příliš asociuje takřka stejnojmenný Smyczkův film, ale jak to vedle sebe staví byt a prázdné hory, to je pěkné. Prosím tě vydrž tohle tempo.
Doporučil 
<reagovat 
 tuik (Občasný) - 27.1.2010 > cit-i-zen> 

tvá interpretace se mi líbí, řízky bych brala, ovšem původně to měla být báseň z ještě větší frustrace.... že je krajina nábyku film, netuším, ještě se nad tím zamyslím a zkusím to nějak předělat.

že je to mělké, vím, zkouším si hranice. a taky je to trochu daň za ty rýmy.


<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 27.1.2010 > to přece nevadí, klidně to tak nech, že mně to něco připomíná je můj problém, a jinak rýmů jsem si poprve vůbec nevšiml
<reagovat 
enthroper (Občasný) - 27.1.2010 > ten poslední verš mně neleze přes jazyk ... noci řeč drtí, nejsem si jistý, jestli zrovna tady je to cílené...
Doporučil 
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 27.1.2010 > Protože je to takový podvědomí básně, zvuk pracuje, ale ty vlastně ani nevíš co se děje, jen že se to děje. Ale někdo jiný by mě možná poučil, že rým má být výrazný a že všechno k němu má směřovat a od něj se zas odrážet.
<reagovat 
kouzelný človíček (Občasný) - 27.1.2010 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
anae (Občasný) - 27.1.2010 > pěkné obrazy ... ač .. asi vše rychle vyvane
Body: 5
<reagovat 
HanaKonvesz (Občasný) - 28.1.2010 > skvělý řečiště koberců i mlejnek, noc jak má být..
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 27.1.2010 > a hele "pohoří nábytku" a "v prázdnách pláních" a hned je to jiné, tohle je tedy dílna :-)
<reagovat 
 tuik (Občasný) - 27.1.2010 > cit-i-zen> slovo sem, slovo tam, tahle báseň je pokusná plastelína:) jestli ty rýmy nejsou patrné, nebudu se s nima pižlat, ubraly dost obsahu.
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 27.1.2010 > tuik> tak to je otázka, mají být patrné? já třeba myslím že ne
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 28.1.2010 > tuik> Mně se líbí, jak jsou rozpuštěné. Líbí se mi ten dlouhý, splývavý verš, pomalý rytmus; a to že se rýmy spíš schovávají pod jeho hladinou, že je člověk spíš tuší, zahlídne je, v pauze, než je zas zatopí vlna, to mně obzvlášť příjemně poštívá.
<reagovat 
 tuik (Občasný) - 27.1.2010 > cit-i-zen> ne? proč?
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 29.1.2010 >

Líbila se mi.


Doporučil 
<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 30.1.2010 >

"

 

."


Doporučil 
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 29.1.2010 > Narozdíl od Whisp.a nevnímám nutně genitivní metafory a příměry a pod. jako "zkrášlování", dekorace" - může to tak být, ale vůbec nemusí..

- a není to tak,
pokud jsou ty tropy funkční, pokud evokují prostor, který pracuje (protože to je jeden z hlavních tvůrčích principů tvé tvorby - dynamický chronotopos, kderý vší tou akcí a metaforizováním vyždímeš až na dřeň - a hle, on vydá tajemství své kostry)..

ale tady se ti to, přijde mi, povedlo o něco méně než jindy - je to trochu plošný spoj: všechno je nějak funkčně propojené, v drátkách je napětí, ale když na tranzistor napojím repráček, písnička, kterou slyším, končí tam, kde jindy začínáš..

na druhou stranu - proč ne: i takových básní je někdy zapotřebí (pokud je zasadíš do nějakého celku - teď mám na mysli sbírku -)..
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
 tuik (Občasný) - 30.1.2010 > egil> 

egile, díky - skvěle pojmenováváš věci, které vidím, ale nerozumím jim.


<reagovat 
paryb (Občasný) - 30.1.2010 >

líbí se mi závěrečné
z útesů polic chytáš slabiky jak dítě:
to mlýnek noci řeč drtí na strouhanku.
<reagovat 
 tuik (Občasný) - 28.1.2010 > whispermoonlite> 

díky za kritiku. je zvláštní, jak se v té básni všechno pozná, nemůžu podvádět, ani kdybych chtěla:)

je to asi fakt trochu dekorativní, mělké, jak jsem chtěla verše, stavěla jsem tu druhou půlku podle rýmů, ne podle významu, jak to dělám normálně. je zvláštní, že Ti připadá neživá první půlka a ne druhá, která je čistá lež.

já se to stejně stydím dávat lidem číst, takže je fuk, jestli je to frustrace nebo vděk:)


<reagovat 
 čtenář literární agent - 30.1.2010 > whispermoonlite> páni, takhle se chytit do vlastního zrcadla!
<reagovat 
 čtenář literární agent - 30.1.2010 > whispermoonlite> ach, toť! snad tu není totalita na totemu, že škytat nemožno kdekoli! :0)
<reagovat 
 tuik (Občasný) - 30.1.2010 > čtenář> totalita je totalita a slušnost je slušnost, milý čtenáři.
<reagovat 
 čtenář literární agent - 31.1.2010 > tuik> Ach tak, projevit svůj názor je neslušné! To si možná zapamatuji :0)
<reagovat 
 tuik (Občasný) - 31.1.2010 > čtenář> no, někdy může být:) ale vždyť o nic nejde, člověče:)
<reagovat 
 čtenář literární agent - 31.1.2010 > tuik> já nejsem člověk, já jsem literární agent! :+)
<reagovat 
 tuik (Občasný) - 31.1.2010 > čtenář> tajnej?
<reagovat 
čtenář literární agent - 31.1.2010 > tajnej člověk :0)
<reagovat 
holger (Občasný) - 30.1.2010 >

Určitě tvý věci čtu rád hlavně kvůlivá zdatný práci s rýmem. Vono se to pak ouplně jinak "nalejvá do očí", jináč to v hlavě rezonuje - sám k tomu inklinuju, když se pachtím. ÷))

 

Možná tenhle text nejni nejhlubší flák poézie, ale zaujal mne. A nápadu se strouhankou vyloženě tleskám!


Doporučil 
<reagovat 
 tuik (Občasný) - 30.1.2010 > holger> 

tak to je vtipný, patlala jsem se s předchozími obrazy a nakonec čistě, čistě kvůli rýmu plácla strouhanku:)

dík
<reagovat 
 čtenář holger - 2.2.2010 > tuik> vo tom to právě je, nestavět báseň jako jízdní řád, odškrtávat slabiky, nechat metrum běhat jak nádražní hodiny a řadit vždycky správný (slova)vagony.

To všechno je samozřejmě taky v cajku, když to v básni tiká jak ve "švýcarech", ale právě takový to zdánlivě nesourodý, hravý pro mne dělá z poézie přitažlivou štětku. ÷)) Asi pro todleto čtu rád třá Charmse - neřadím Tě po jeho bok, Chraň Bůh!÷) jen mi ta strouhanka přišla milá, ač suchá (aspoň doufám), přesto osvěžující.
<reagovat 
asi (Občasný) - 3.2.2010 > Líbí se mi, jak je tu vystižený ten sirupovitý moment usínání.
Škoda, že jsem se dozvěděla, že ta strouhanka je tam jen kvůli rýmu. Ten obraz se mi líbí nejvíc. Z toho je vidět, že geniální nápady opravdu přicházejí samy od sebe bez přehnaného úsilí.
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter