|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
Jedna krátká úvaha o začarovaném kruhu Autor: Jarunka (Občasný) - publikováno 24.10.2002 (20:38:03)
|
| |
Jedna krátká úvaha o začarovaném kruhu
Zase sedím nad domácím úkolem. Říká mi:"Rozhodněte, zda je trojúhelník pravoúhlý." Chvíli nad tím přemýšlím, ale stále mne napadají úplně jiné věci. Jak to že učitelé vždy říkají, že máme mít vlastní úsudek, když to v praxi vehementně popírají?! Kupříkladu teď. Ten úkol. Mě přece vůbec nezajímá, jaký ten trojúhelník vlastně je. Může být i levoúhlý nebo ať je to klidně i čtverec. Oni to předkládají člověku, jako nějakou detektivku. Nevím, co čekají. Pro nás není napínavé počítat příklady, rýsovat tělesa nebo psát mluvnická cvičení. Nevidíme v tom smysl života, což jim zřejmě ještě nedošlo.Jenže oni jsou samovládci, naprostí autokraté, neuznají, existenci ničeho a nikoho dalšího ani to že se potřebujete věnovat něčemu, co vás víc baví nebo vás napadne trestuhodná myšlenka jít ven a pokud nedej Bože něco namítnete, začnou se ohánět slovy jako : Je to pro vás. Já tady být nemusím. Potřebujete přece obecné vzdělání, abyste si mohli spočítat půjčku na byt. atd. atd. atd. atd
Všichni autoři učebnic jsou určitě učitelé. Jak mně to napadlo? Oh, to je přece prostinké. Otevřete si jakoukoli učebnici nebo sbírku příkladů. Já počkám… Už to máte? Tak pokračujeme. Podívejte se na libovolnou stranu, co tam je? Spousta písmen poskládaných do slov od nějakého nadšence, který se domnívá, že matematika, fyzika, nebo co to máte v ruce, vás musí bavit. Vše je předkládáno tak, jako by si mysleli, že doma nic jiného neděláte, než se učíte "jejich" předmět. No, takového podivín a, kterého to baví lze jistě objevit. Jenže potíž je v tom, že tohle předpokládají všichni učitelé a poněvadž se to domnívají i autoři učebnic, usuzuji z toho, že učebnice pochází ze spárů nadšenců učitelských sborů. Samozřejmě se vyskytnou i vyjímky, ale ty jsou v každém oboru a jak je známo potvrzují pravidla. Ale vraťme se zpět k již nadhozenému tématu. Pokud umíte dobře běhat, řekněte učiteli dějepisu, že historii k ničemu nepotřebujete, nebo se otažte vyučujícího fyziky, k čemu vám vlastně je právě probíraná látka. Proč mne zajímalo, jestli umíte dobře běhat? Protože naše odmítavé názory žádný učitel nepřenese přes srdce. V našem školství jsou totiž většinou tak malé platy, že zde musejí pracovat jedině z přesvědčení (jiný důvod mne opravdu nenapadá).
Co na to odpovědět? Asi mají ti naši staroušci pravdu, ale koho baví se pořád něco učit, když se to vlastně učím navíc, protože se tomu nehodlám ani v nejmenším věnovat úplně všemu, co se probírá (na to vám řeknou, že se vám to vždycky může hodit). Takže co s tím? Obávám se, že to budeme muset s těmi našimi mučiteli (oni si říkají mučedníci) vydržet až do doby, než nám bude osmnáct, jenže…Další problém je v tom, že se v okamžiku nástupu plnoletosti také změníte ve "staříka". Co s tím???? Začarovaný kruh!!!!!
|
|
|