Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 24.5.
Jana
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Nad starou fotografií děvčátka
Autor: Satran (Občasný) - publikováno 3.3.2010 (08:00:00)


čtenář L.S. - 23.4.2010 > děsivý první verš. Neradno jej přehlédnout, protože předznamenává celý text. - promlouvá duch zemřelého, otec děvčátka z fotografie? - přítomnost smrti dodává vzpomínce ostří i svíravost, s kterou osvobodivě kontrastují obrazy prosluněného štěstí. - nostalgická nota je patrná, ale jelikož v textu nikde nenacházím snahu o přibarvené, kašírované, nebo jinak poeticky lákavé sdělení, nemůže se jednat o sentimentální kýč nebo něco podobného. - tenhle text je stále ještě nevinný. a také, když jsem jej sledoval slovo za slovem, nenašel jsem nic, co by do výpovědi nepatřilo, nebo tam zelo, ve smyslu nastavené intence sdělení, jako prázdno.

je možné, že báseň byla psána spíš z pohledu autorova prožitku než z pohledu výsledného tvaru, ale tím spíš je nechtěným políčkem lyrickým soustruhářům, kteří honí své tvary se smrtelně vážným výrazem na strništích. - jistě, i to je (jejich) hra. - ale rozdíl mezi nimi a tímto textem je v tom, že zde je nezadržitelné uplývání, stárnutí a ztrácení hrou doopravdy, hrou která bolestně vyplňuje celý prostor, hrou obnaženou z jakýchkoliv kulis.

A navíc, pokud jde o tvar samotný, není se zde za co stydět ani v kontextu přísnějších poetických měřítek, natož v kontextu úrovně tohoto serveru a někteří redaktoři by udělali mnohem lépe, kdyby si své dvojky a trojky rezervovali pro místní notorické kýčaře a kýčařky, když dávají tak okázale najevo, že chtějí něco kultivovat.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter