Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Miniatury,blbůstky
 > Miniatury,blbůstky
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci předjarní z kolekce štěstí brouka
Autor: anae (Občasný) - publikováno 10.3.2010 (12:20:43)
následující v kolekci>

 

 

za třeskutého mlčení
co vlálo nad smutkem

se náhle
utrhlo slunce z nebe
ozářilo
ten malý uzlíček
zatvrdlé hlíny
jemnými prstíky
rozemnulo

a vláčnému
dalo něžný tvar

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Amáta (Občasný) - 10.3.2010 > Něžné... :-)
Body: 5
<reagovat 
Věza (Občasný) - 10.3.2010 >
Body: 5
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 10.3.2010 > byla jsi opravdu velmi jemná:-)
Body: 5
<reagovat 
čtenář Literární agent - 10.3.2010 > anae, nemám patent a máš pravdu, že se neumím vciťovat příliš, dobrým kritikem být nechci, spíš křiklounem, který okamžitou reakcí na báseň poskytně zpětnou vazbu a dostane přes hubu. Dobré - špatné: to si netroufám, spíš: působivé - nudné - nijaké - mímo - jen názor. Potřebuju něžnost, jako koza drbání :), ale věř mi, že kdyby mi někdo napsal báseň s drobnělinama, nebo na mě šišlal, tak ho praštim :) Jo a život? Tak tomu se snažim vyhejbat!
<reagovat 
 anae (Občasný) - 10.3.2010 > čtenář> psala jsem ji jedné sněžence
<reagovat 
čtenář Literární agent - 10.3.2010 > To je zdrobnělinek, že by z toho slunce žblunce! Uvyklý na lepší tvé básně, něžnými prstíky klikám rychle pryč!
<reagovat 
 anae (Občasný) - 10.3.2010 > čtenář> vím, že za to nemůžeš, že jsi takový Dařbuján :-), ale pochop, že neexistují jen úderné básně .. občas je dobrá i trocha jemnocitu, Šaldo
<reagovat 
 čtenář Literární agent - 10.3.2010 > anae> To chápu, ale každá zdrobnělina vraždí něžnost! Básnířko!
<reagovat 
 anae (Občasný) - 10.3.2010 > čtenář> faakt? kam ty na to chodíš? do života asi ne ...  :-) nebo možná jsi ten týpek, co potřebuje drsnost ... ale ne každý to má takto nastaveno ... nebo třeba je to v životě i v poezii tak, že jeden den se jednomu líbí drsné verše a druhý den, kdy je na dně, potřebuje něco jemného, něžného, zdrobnělého .. nebo taky veselého ... neboť každý den je jiný .... dle mého nepatrného názoru - pokud chceš být dobrým kritikem, musíš vládnout velkou citlivostí ... a je třeba se vcítit do event. momentálního rozpoložení autorova ... nebo jak to chápeš ty? že ty, jako kritik, jsi středobodem rozhodování, co je dobré ... a co ne? ... ve svém neochvějném, konstantním nastavení své psýché a svých skvělých všeznalostech věci? ....(neptám se z ješitnosti, napsat si tu můžeš, co chceš, ale ze zvědavosti na tvůj názor)
<reagovat 
 Džajata (Občasný) - 10.3.2010 > anae> tvoje dílko se mi líbí, musím však dát zapravdu Literárnímu agentovi :-)  Zdrobněliny tolik chtějí evokovat něžnost, že jsou už spíše parodií na něžnost. Pro mne jsou ty "prstíky" spíše veselé než něžné. Ale to nemůže být na závadu. Proč se neveselit?!
Body: 5
<reagovat 
 brouk (Občasný) - 10.3.2010 > anae> Agentovi jsi to řekla móóóc hezky a trefně, pro tohle jsem už dlouho marně hledal slova. Nicméně trochu s ním tentokrát souhlasím. Líbí se mi to, ale díky těm zdrobnělinám je to na mě taky moc plyšový.
Za název ale musím dát pět:)
Body: 5
<reagovat 
 anae (Občasný) - 10.3.2010 > Džajata> jarní sluníčko je veselé, zvažovala jsem prsty, ale jednoduše za sebe, za své pocity tam ty prstíky musí být ... radostně, jednoduše to jinak nejde-mluvím za sebe ... myslím, že v poezii je i hodně psychologie autorova ... i lidská psýché je velice různorodá a momentální psychický a fyzický stav taky různý ... a to je dobře ... proto někomu  dalšímu v jeho daném rozpoložení můžou prstíky a jiné radostné zdrobněliny lízt na nervy, to chápu (pokud je napruženej, tak obzvlášť :-).. ale upřímně, ze života - např. kolik mužů oslovuje něžně ženy těmi nejroztodivnějšími zdrobnělinami? A v "dobré" poezii je to nevhodné? Je poezie snad něco jiného než život? Je poezie víc než žitý život se vším? .. Ptám se ze zvědavosti.
<reagovat 
 Džajata (Občasný) - 10.3.2010 > anae> 

Já myslela na to, že to je spíš veselé a roztomilé, než něžné. Že něžnost se dá vyjádřit mnoha způsoby i bez zdrobnělin. Spíš jsem reagovala na tohle. Líbí se mi, cos napsala. Právě proto, že psyché autorů je různorodá, může nám to, naštěstí, poskytnout různorodé zážitky při čtení poezie. Není to kritika tvého díla, spíš jen vyjádření k chápání zdrobnělin. Možná ne dost obratné vyjádření. Asi jsem to měla napsat spíš Literárnímu agentovi.

Na tvou otázku můj názor: Poezie je vždycky život sám. Pořád jsem to já a můj způsob žití života, ať napíšu či nenapíšu cokoli. Je součástí mé dimenze.

A "dobrá" nebo "špatná" poezie - to je ryze subjektivní věc, si  myslím. Někdy se vracím k básním, které jsem už četla, a divím se, že jsem je tenkrát vnímala takovým způsobem, když dnes je vnímám jiným :-))

Hezky se s tebou povídá, díky  :-)


<reagovat 
čtenář Literární agent - 10.3.2010 > Hele, anae, když se vcítím do tý sněženky, tak jo, ale považ, třeba taková Emily, kterou mi takhle báseň připomíná, mě odzbrojí tím, že si nevypomáhá zdrobnělinama, přitom je to jasný jak facka! Sněženkám zdar a nazdar!
<reagovat 
 anae (Občasný) - 10.3.2010 > čtenář> Emily byla anglosaská sucharka, introvert, v podstatě pesimista ... a pak, říkal Werich - angličtina, pch ... malý červený jabko ... ale čeština! červeňoučké jablíčko!
<reagovat 
 čtenář literární agent - 10.3.2010 > anae> Když já Wericha nemůžu vystát, ale sucharku introvertku miluju!
<reagovat 
 anae (Občasný) - 11.3.2010 > čtenář> jsi zrádce! :-) ... asi nejpádnější rozdíl mezi tvrdostí germánských jazyků a něžností a poddajností slovanských jazyků lze zde nejlépe demonstrovat na sněžence .............. sněženka --- snow-drop .. i na místních psavcích vidíš onu rozdílnost - buď strohého nebo citově košatého psaní .. ono by to bylo nejspíš na velkou studii ... vliv jazyka, vliv psyché, vliv genů, vliv nálad na autorův styl (nejspíš ji už někdo sepsal .. to by mě bezesporu zajímalo)
<reagovat 
 čtenář literární agent - 11.3.2010 > anae> anae, o tom už přemýšlím dlouho, taky by mě velmi zajímalo! Sněženka nám může znít něžně, protože na nás matky šišlaly, ale třeba jiného ten zvuk může dráždit a provokovat, v hudbě je to asi "čitelnější" ta národní povaha (?)
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 12.3.2010 >

"

 

."


Doporučil 
<reagovat 
GabrielRonay (Občasný) - 12.3.2010 > Paráda.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
zochrova (Občasný) - 15.3.2010 > acho jo
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 (2) 3
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter