Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Překlady
 > Překlady
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Třetí jablečný kroužek
Autor: anae (Občasný) - publikováno 28.3.2010 (10:47:33)

...

 

Na pozvání milenců jsem cestovala na Západ,

jela to Británie a Francie a mohla jsem zůstat,

ale nezůstala. Jak bych to tu mohla opustit?

Všechno, co znám, je tady, ulice, obchody, souměrnost.

Ano, vím, co si myslíš

"Je teď tlustá a stárne."

 

Pojď, půjdeme na promenádu!

Už jsem ti ukázala? Mé botky z Paříže.

Dal mi je Jacques

                           není to tak dávno.

 

 

 

* * *

 

 

Rings of Apple

 

By lovers´ invitations I travelled to the West

went to Britain and France and could have stayed

but I didn´t. How could I leave?

Everything I know is here, the streets, the shops, even.

Yes, I know what you´re thinking

"She´s fat now and getting old."

 

Come we´ll walk the promenade.

Have I shown you already? My shoes from Paris.

Jacques gave them to me

                                      not so long ago.

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
kink (Občasný) - 28.3.2010 > jen si nejsem jistá tou souměrností, mmch: proč třetí jablečný kroužek - asi to nějak vyplývá z kontextu (?)
Body: 5
<reagovat 
anae (Občasný) - 28.3.2010 >

přijdou ještě dva ... předchozí ...snad ... taky si nejsem jistá tou souměrností ... návrhy vítám :-) .... jinak se omlouvám, nemohu jinak .. 


<reagovat 
chinagirl (Občasný) - 28.3.2010 > dezert
Doporučil 
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 29.3.2010 >

"

 

."


Doporučil 
<reagovat 
chinagirl (Občasný) - 28.3.2010 > a není to "even" prostě ve významu "dokonce"?, ještě bych tam dala "svých" (milenců)...nebo "Pozvána milenci cestovala jsem...", a "apple ring" je nějaký existující desert (google ti určitě vyhodí i obrázek - mě se to nechtělo hledat) - a v tomhle případě (rings of apple) to bude asi nějaká slovní hříčka...to by bylo dobrý nějak do češtiny převést...(no jo, jsme náročný a zmlsaný už:)
<reagovat 
 anae (Občasný) - 29.3.2010 > chinagirl> fakt je spíš jablečnej plátek - ve druhém je sušej jako křížaly nad kamnama :-) dík
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 29.3.2010 > lahodné..dle mého
Doporučil 
<reagovat 
Amáta (Občasný) - 30.3.2010 > Paráda...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
zochrova (Občasný) - 30.3.2010 > neobyčejně studený text
Body: 5
<reagovat 
 anae (Občasný) - 30.3.2010 > zochrova> ano, přesně, nejspíš chladně ironická odpověď nějaké konkurentce, která jí pomluvila, že je stará a tlustá, a že o ni už muži nemají zájem :-)
<reagovat 
Džajata (Občasný) - 6.4.2010 >

Mám dojem, že místo "Své botky z Paříže"  by mělo být "Mé botky z Paříže"  ...když někomu ukazuju, říkám "mé"

 

Myslím, že je v tom skrytý zahořklý smutek...


<reagovat 
 anae (Občasný) - 7.4.2010 > Džajata> Už jsem dlouho nenahlížela do pravidel ... tak ti věřím ... už zapomínám (ostuda) .... Georgia Scott je krásná ženská, myslím, že zahořklý smutek v tom není ... je to v podstatě hrdá Řekyně, která ji svými argumenty sejmula ... tu pomlouvačnou fuchtli :-))
<reagovat 
anae (Občasný) - 7.4.2010 > Trošku jsem se poohlídla .. Svůj - toto zájmeno používáme ve větách, kdy přivlastňujeme přísudku ... - Půjčíš mi své kolo? Představuji ti svou sestru. ... z toho by ale vyplývalo, že Ukážu ti své botky .... jak mi říkala jedna renomovaná překladatelka - Pro mě je na překladech nejtěžší má čeština, kterou neovládám dostatečně ... :-) .. Mé botky z Paříže jsou krásné. Ukážu ti své botky z Paříže ...
<reagovat 
anae (Občasný) - 7.4.2010 > Je-li osoba, na niž přivlastňovací zájmeno ve větě odkazuje, také podmětem, i kdyby nevyjádřeným, patří se použít odpovídající tvar zájmena svůj. XX A jeden přispěvatel to rozsekl - a nejspíš je možná varianta mé i své! .... Dané pravidlo platí pouze v případě, že se mluvnický podmět s vlastníkem zcela shoduje. Je-li činitel v podmětu jen podmnožinou celé skupiny, na kterou zájmeno odkazuje, volíme opět nezvratnou podobu přivlastňovacího zájmena. Takže spíše řekneme „Měli bychom si více hledět našich škol“ nebo „Děláme to pro větší slávu našich luhů a hájů“ – oslovená skupina pravděpodobně nepokrývá celý národ a stát. Stejně bychom řekli raději „Všichni jsme drželi palce našim dětem na Aljašce“ – tady by navíc při použití zvratného svůj mohla vzniknout představa, že každý z oněch všech držel palce jen těm svým dětem a ostatní vzal čert. Mezi námi, ono to tak možná ve skutečnosti i bylo, ale – není to krásné, jak zušlechťující funkci jazyk někdy plní? Stejně nás duchem sounáležitosti naplní například věta, která tuto tendenci ilustruje s definitivní názorností: „Věnujme se našim problémům.“ V tomto znění z nás dělá stmelenou skupinu, která se v duchu soudržnosti chystá řešit potíže, které ji brání být ještě lepší a úžasnější. Pomněme ale variantu „Věnujme se svým problémům“ – je to nádhera, tatáž skupina je rázem sbírkou individualistických hajzlů, kteří se svorně rozhodují, že nesnáze zakavkazských horníků jim den kazit nebudou a že se budou raději zaobírat problémy, které mají oni sami. Zájmena svůj/můj tedy můžeme použít proměnlivě, abychom vyjádřili, zda se jedná o něco, co je skutečně jen a jen mé – a nikoho jiného! A to i obráceně – například „Já si beru mou propisku“ – podle pravidel českého pravopisu je to zcela právoplatné zdůraznění toho, že jste Karlovu propisku nevzali, ať si Karel říká, co chce, a klidně vám může i prohledat tašku.

<reagovat 
 Čtenář - 10.4.2010 > anae> Záleží na tom, jak chápeme tu druhou větu v básni. Já jsem viděla, jak s někým jde a ptá se. Pak ukazuje a říká: mé botky z Paříže. Pokud by tam mělo být "své", asi by měl být na konci věty otazník. Ale ten tam nemá ani autorka.
<reagovat 
 anae (Občasný) - 11.4.2010 > čtenář> mně se to mé .. taky líbí víc ... jen moje!!! bez pochyb :-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter