Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Láska
Autor: tatokalan (Občasný) - publikováno 7.11.2002 (00:29:32)

Chvátám zase jednou na své oblíbené místo – do zátoky u rybníka. Těším se, jak mě tam uvítá klid, jen šumění stromů a křik ptáků a také se těším na své přátele – labutě. Chodím sem často, a tak jsme se docela skamarádily. Labutě – vlastně labutí manželé či milenci už mě jistě budou netrpělivě očekávat, natahovat krky a zkoumat, co jsem jim zase přinesla dobrého.
Spěchám a v duši mám klid a mír, stejný, jaký panuje všude kolem mě. A už vidím zátoku a na ní... ale co to? Plave tam jen jedna labuť. „Kde je druhá?“ ptám se v duchu a srdce se mi sevře divnou předtuchou, mimoděk zpomalím, jako bych se bála toho, co uvidím. A už vidím na břehu nějakou bílou hromádku. Vnímám tmu, pak červenou zář, chce se mi křičet, běžím a klesám na kolena. Je to druhá labuť, leží jako by spala, jen krk má natažený a krásné sněhobílé peří je potřísněno krví...
Slyším hrozný zvuk, udiveně se rozhlédnu a pak si uvědomím, že jsem to byla já. Bije ve mně zvon na poplach a přitom mi vnitřní hlas říká: „Neblázni, určitě ji zakousla liška nebo něco jiného.“ Otřu si slzy a podívám se pořádně. Labuť má krk naprosto čistě podřízlý nožem... to něco, to hrozné, obludné NĚCO, co ji zabilo, byl člověk... Co mu asi udělala, že musela zemřít? Musela? Ne, nemusela... Je mi to hrozně líto, vždyť já jsem přece taky člověk... jsem stejná jako ten, co ji zabil, patříme k jednomu druhu...
„Pohřbím ji, přece ji tu takhle nenechám“, říkám si a pomalu se s tím začínám vyrovnávat. Ale jak vstanu a rozhlédnu se kolem, čím bych vyhloubila jámu, setkám se s pohledem. Je v něm tolik utrpení, bolesti a hlavně otázek. A z těch otázek vnímám jednu jedinou – PROČ? Ten pohled, který mě pálí až do morku kostí, je pohled druhé labutě...
A já křičím: „Ty, člověče, ty, cos zabil labuť, věděl jsi vůbec, že jsi tím odsoudil jejího druha k věčné samotě? Věděl jsi, že labutě si nehledají nové lásky? Že jejich láska je věčná a umírá s jejich druhem? Asi ne... Jak by bylo tobě, kdyby ti zabili lásku, která je jediná v tvém životě a ty jsi musel až do konce svých dnů žít sám?“ Křičím a vítr mi odnáší slova do dálky... Křičím, i když vím, že se slova rozplynou ve větru a k lidem v dálce již nedolétnou...
Hloubím jámu a pro slzy nevidím a druhá labuť mě stále sleduje, jako by čekala na zázrak. Tak, hotovo. Zvedám se a vyndavám z batohu rohlík, který bezmyšlenkovitě drobím a drobky pouštím na hladinu. Chňapou po nich rybky, pár drobků se ještě vznáší na hladině. Vzhlédnu a dívám se na druhou labuť a nepřekvapí mě, že její pohled stále lpí na kupce čerstvé hlíny...
Odcházím, naposledy se ohlédnu – vidím labuť, která smutně pluje po hladině a rozhlíží se, a vidím dvě řádky stop, jedny jsou moje a ty druhé, jen o trošku starší než moje, jsou stopy vraha ... a já si říkám: „Proč jsem nepřišla o chvíli dřív, proč jsem se zrovna dnes musela opozdit? Možná by se tohle nestalo...“ Jdu a slzy smáčejí prach silnice, po které kráčím...

undefined



Poznámky k tomuto příspěvku
fungus2 (Občasný) - 7.11.2002 > Je to smutné,ale bohužel reálné.
Body: 3
<reagovat 
Andrej Armenov (Občasný) - 7.11.2002 > Takhle jsem viděl umírat stromy...příběh banální, ale je prožitý: to je důležité.
Body: 5
<reagovat 
jessica (Občasný) - 7.11.2002 > reálné ...ale na můj vkus je tam trochu moc "a" a trochu patetické...
Body: 3
<reagovat 
barlach (Občasný) - 7.11.2002 > Je to hezké, takové strašně pravé!Jen mi tam něco nesedí v textu. Místy (když chceš velký konstrat mezi natěšením a zklamáním) ten text polopatizuješ a nedáváš čtenáři možnost vytvořit si vlastní obraz Tvé duše, protože mu jej celý předložíš. Myslím konkrétně tohle :"Spěchám a v duši mám klid a mír, stejný, jaký panuje všude kolem mě." Tenhle klid a mír by šel vyjádřit jinak,ne takhle natvrdo. Co se týče toho častého používání "a",také jsem si toho všiml. Ten text je strašně pěkný a tak by zasloužil trochu vybrousit,aby byl nádherný.
Body: 3
<reagovat 
centaur (Občasný) - 7.11.2002 > No patetické je to dost a ta poslední věta, kráčím a mé slzy smáčejí prach silnice, je příšerná, jako z nějakého románu Boba Hurikána... ale jinak chápu. Ovšem vrahovi by asi bylo nijak, kdyby mu někdo zabil holku, protože takový člověk nejspíš milovat nemůže.
<reagovat 
Viv (Občasný) - 8.11.2002 >  No, to mě dostalo :o(. Nemůžu vystát, když někdo ubližuje dětem nebo zvířatům. Mně na tom nevadí vůbec nic - zasáhlo mě to a poslalo slzy do očí
Body: 5
<reagovat 
tatokalan (Občasný) - 9.11.2002 > Asi to patetické je, ale nemůžu si pomoct, já prostě všechno moc prožívám, i knížku nebo film, natožpak, když se zpětně obracím do situace, ve které jsem se sama ocitla. Omlouvám se za patos, ale já prostě jiná nejsem a když se tak cítím, tak to tak i píšu. A o slovech, která používám, nepřemýšlím vůbec. Píšu pro pocit, ne pro hodiny češtiny. Ale díky všem.
<reagovat 
Andrej Armenov (Občasný) - 11.11.2002 > Tatokalan,kdybych Ti napsal: bezchybné!Píši jedna, co bys z toho měla? Nevyvíjela by ses, zůstala bys na místě a stále si ohřívala stejnou polífčičku.Věř mi. Nechci Ti ublížit, ale pomoci.Ostatně na to přijdeš sama. Časem. Cítím z Tebe opravdovost. Skutečnou schopnost zaujamout, procítit pocit. V téhle povídce jsi TY. Jsi tam. Úplně celá a k čertu s nějakým patosem, na něm nezáleží. Zůstaň taková, jaká jsi. Ukaž ostatním, kdo jsi. Moc dobře víš, kdo jsi.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter