Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 30.4.
Blahoslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
dnešní blasfemie
Autor: Zruda (Občasný) - publikováno 6.11.2002 (14:27:42)

hlava rozpadla se na tisíce

ráno probralo mě těmi střepy

já večer chtěla mnohem více

než včerejšek trapně lepit

 

zas ryčí svině u koryta

úsvit políbil mě naléhavě

už rozhazuju svoje síta

další den se shání po potravě



Poznámky k tomuto příspěvku
MATEO (Občasný) - 6.11.2002 > :) bezvadně vyjádřené, opravdu

Body: 5
<reagovat 
Aquarius (Občasný) - 6.11.2002 > Taková pěkná "výlohová". Jedna za připomínku : )
Body: 5
<reagovat 
Rest in Peace (Občasný) - 6.11.2002 > Doufám, že takle to u tebe ráno nevypadá :o)...pěkne napsané
Body: 5
<reagovat 
Dommi (Občasný) - 6.11.2002 > ano
Body: 5
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 8.11.2002 > Pár lehce kritických poznámek, co mi v básni chybí nebo naopak přebývá ;o)))

- verše se víceméně kryjí s větnými celky... žádné přesahy, tuto koncepci ve své tvorbě opouštěl i dnes již téměř dvousetletý klasik Mácha, o hierarchizaci představ pomocí jednotlivých veršů (snad s téměř nezřetelnou výjimkou 3. a 4. verše) ani nemluvě.

- příliš mnoho samozřejmých slovních spojení na nepravých místech, báseň je tak nadmíru průhledná, průběh veršů nepřekvapivě dopředu odhadnutelný a rýmy jsou tím povětšinou degenerovány na pouhé dopovědné rytmické přílepky... bez vlastního, skutečně dopadajícího obsahu. Přitom samotný výběr dvojic rýmovaných slov zas tak špatný a nenápaditý není. O to snad i větší škoda.

- příliš mnoho rytmické vaty ( večer..., zas, těmi, už, než, svoje), která mi navíc připadá, že zbytečně vnáší do výrazu veršů prvky určité metrické topornosti.

Co se týče výpovědi básně, způsob uchopení obrazů mi neumožňuje najít si v básni své tak, jak bych si přál. Pokud pochopíme jejich logiku, je nám sděleno téměř vše a mnoho tajemství, potravy pro čtenářovu fantazii nezbývá. S pointou se pak text vyprázdní a svým způsobem zemře. K dobré básni se vracíme, abychom se v ní znovu hledali a pokaždé trochu jinak nacházeli. Obávám se, že tohle není ten případ.

Ovšem nenech se zdeptat. Přeji hodně zdaru v dalších pokusech a poklescích. Jestli to má přijít, tak to přijde.
<reagovat 
 Zruda (Občasný) - 12.11.2002 > miroslawek> díky za kritiku:o)
k té rytmické vatě: myslím, že ty slova mají svůj význam! kdybych je vynechala, bylo by to srozumitelné? chci říct, že chápu tvůj pocit, ale jak by to podle tebe mělo být lépe?
a k výpovědi: jediný účel, který tato báseň měla mít, byl udržet mě v bdělém stavu v příšerné kocovině. Opakovala sem si ty verše pořád dokola, abych v narvané pražské tramvaji neupadla.
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 22.12.2002 > Nejde o to je vynechat, ale napsat to jinak... bez oněch zbytných slov
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter