Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Cesta zpět
Autor: Lola (Občasný) - publikováno 8.6.2010 (00:39:17)

            Cesta zpět

            Plovací kapky dopadají na zšedlou zem. Cvakavé zvuky vody si něžně pohrávají se zvukem tichého motoru čtyř-kolové protáhlé hlučné příšery. Studené prsty si kreslí kroužky v orosených brázdách skla a kolíbají se s ubývající časem.

Přemýšlí, co všechno ztratily, nechaly v oblacích smutku a radosti. Láskou zapomněly, kde nechaly srdce. V karamelových očí zabloudily a zanechaly svou touhu, vášeň. Na dva roky ruce utopily v rozkoši a opustily vše, co uspokojení doopravdy přinášelo.

Přes slzy raněné tlukoucí nahromaděné červené hmoty, přes měsíce nohama v bolesti křiku utopenýma v hnědých koulích s černou dužninou. Procitla.

Bílá ruka přestala vést pomalé tahy tepajícím hedvábným povrchem, a celým povrchem dlaně setřela okapané ledové okno. Závoj mlhy ustoupil a šedé, bělavě modré oči se zahleděly oknem ven. Ještě jednou uhly pohledem na zmrzlé zavodněné ruce, poprvé bez teplé slané příchuti kapiček lásky.

Za oknem plazila se šed, stékala po zeleni listů do bolestné krajiny. V pohledu modrém umírala, topila se v oblacích smutku. Špinavé nebe plakalo.

V černých zornicích se zavrtěla jiskra, nepatrné rozpomnění na štetec slov. Na tahy pocitů po sněžném plátně, šepot skicu, melodii barev. Špinavý pokryv blankytu zatarasil plochu, postupné noření rozmazané sprintující krajiny se přelévalo v krvavé potůčky jahodových květů v zatopené trávě.

Pochopila.



Poznámky k tomuto příspěvku
Hyacint (Občasný) - 8.6.2010 > éeh, o čem je řeč? chybí mi zde jakékoli ukotvení, vazby na skutečnost, popisuješ pocit? dobře, ale ten musí mít ložisko, začátek - tady ho nevidím, z čeho procitla? co pochopila? asi si to my čtenáři máme domyslet, ale máme na to čas? hm, jen si tu tak okatě lamentuju...
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 8.6.2010 > Hyacint>..nejde o to o čem to je, důležité je jak to působí.není to příběh, je to svým způsobem báseň v próze. Neskutečně poutavý literární útvar.
<reagovat 
 Hyacint (Občasný) - 9.6.2010 > Lola> no, dejme tomu... jenže takovému působení brání řada nedokonalostí - klišé, nedotažené metafory, matoucí slovní spojení,...

škatulku máš vytvořenou, sypej do ní pokud možno prach magičtější :)
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 17.12.2010 > Kuk, no ... taky jsem úplně nepochopila o čem to je, ale vyjádření pocitů super. :-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter