Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
- - -
Autor: tuik (Občasný) - publikováno 30.6.2010 (10:31:25)

"Horko tě pozná. Tvař se nenápadně.

Uštknou tě tlusté, ocasaté stíny.

Sněz svůj strach!" "Radši jakýkoli jiný -

pomoz mi..."

"To se smí?"

"Snad ano - - - snad ne."



Poznámky k tomuto příspěvku
g morr (Občasný) - 30.6.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 30.6.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
chinagirl (Občasný) - 30.6.2010 > mě to přijde jako přesně vyabstrahovaný sdělení o zásadních věcech, to, co ostatní neobratně opisujou jako "život je to a to..." (a míjejí přitom ty protiklady)....a líbí se mi ta forma dialogu...skoro filosofickej počin!
Doporučil 
<reagovat 
Mima (Občasný) - 30.6.2010 > ...první tři řádky stačí, oceňuji úspornost a výstižnost vyjádření...ale možná , že další tři řádky jsou důležitější...?!....pro mne "jiná kapitola"...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Mlž Svatý (Občasný) - 30.6.2010 > Já se přiznám, že mi poslední řádek přijde malinko vatovitej, bych to asi rozved do nějakejch dalších temnej náznaků, ale já jsem patlálek takovej, se vším se seru jak s první láskou... až to přeseru:-) pardon :-) Zbytek hustokrutej!!! Působí na mě jako zhuštěnina nějakýho starýho mýtu...
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
 tuik (Občasný) - 30.6.2010 > Mlž Svatý> no dobře, u posledníhp řádku rým předcházel obsahu. jako bych se chtěla schovat ve výloze:)
<reagovat 
 Mlž Svatý (Občasný) - 30.6.2010 > tuik> To chce zaházet se veteší :DD
<reagovat 
asi (Občasný) - 1.7.2010 >

Určitě se mi líbí začátek. Ta  druhá polovina...nevím. Ještě si to zkusím přečíst jindy....


Doporučil 
<reagovat 
F.N. (Občasný) - 1.7.2010 > Mě zase druhá polovina, právě.
Doporučil 
<reagovat 
F.N. (Občasný) - 1.7.2010 > (Respektive poslední čtyři pětiny.)
<reagovat 
Liběna K. (Občasný) - 2.7.2010 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 30.6.2010 > poslední 2 verše nedávám vůbec, ty jsou pro mě čiré, po x-té viděné (ne u Tebe samozřejmě) pozérství. -

ale to předcházející vypadá jako slibný nádech k něčemu novému. - vnímám je jako další, rozhodně ne marný pokus. - ale na básničku je toho málo. - v lakonických, tajemně se tvářících gestech si jako čtenář příliš nelibuji. - tohle je využitelné pro špičku, která účinkuje z podstaty poetického vyjadřování a která se neztratí v prostředí solidněji zatížených a do konkrétnosti vykrystalizovaných textů. - číst ale např. 20 básní podobného ražení - nejsem si v tuhle chvíli jistej. -

no kdoví, možná by to šlo. - nové věci narážejí na odpor, třeba se jedná o tento případ. - a není to poprvé, co mám před Tvým textem rozpačité prvotní dojmy, které se později modifikovaly v zaujaté přijetí. - i když cestu k tomuto druhu gestické hermetičnosti bych nedoporučoval.
Body: 4
<reagovat 
 tuik (Občasný) - 30.6.2010 > whispermoonlite> 

Hm, zajímavé, co říkáš... Nikdy nevím, jak bude báseň fungovat pro ostatní a pro Tebe už vůbec ne. Sama nevím, jak bych to četla, asi bych si řekla, milé dítě, víc mysli a míň piš... začátek je nuda mého stylu a konec nuda na všeobecný způsob:) představuju si, že by to šlapalo právě spíš mezi podobnými texty, mezi sytějšími obrazy by se to ztratilo a ta nevýraznost by byla nápadná (jestli to není oxymoron teda:) ) jako třeba Jonáš Hájek, co psal dřív - každá báseň zvlášť o ničem a dohromady síla.

 

posun - ještě nevím, zatím snad vybočení - moje srdce v tom zatím neleží, uvidíme:)


<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 30.6.2010 > tuik> schopnost oboustranně se překvapovat je i v poezii vítaná. :) - bez velkého přemyšlení mě hned napadlo to otočit a říct: "míň mysli a víc piš". -

snad je zde skrytý paradox, že výsledek vypovídá o procesu v obráceném gardu, v pozitiv-negativ převrácení. - tenhle text na mě působí vymyšleně, ale říkaš-li, že byl psán bez myšlení, no tak je možný, že to u Tebe funguje naopak a snad je lepší, když víc při psaní myslíš. :) - vzpomínám si na jiné případy, kdy jsi naznačovala, že myšlení hrálo svou roli a na mě zase působily jako spontánní nápady.

úvaha o kontextu dalších textů, v tom se shodujeme, zřejmě signalizuje tušení, že textu něco chybí, že by ještě potřeboval ukotvení. - když se na něj dívám nyní, přijde mi opravdu příliš otevřený. - nabrala sis hrst motivů, dala je do souvislostí a dobrou půlku nedořekla - a to se na mě tváří podezřelým tajemným stylem. - víš co, to MŮŽE být prostředek k invenci, způsob jak nabourat stereotypní čtenářské očekávání, ale něco mi tu chybí - je zde naznačeno, vyšlápnuto. - a pak se to rozplyne, zůstává nenahmatatelný dojem, obrazy neutkví.


Ještě bych zneužil příležitost a vrátil se obecněji k myšlence na invenci. - Ano, takovéto a podobné "rošťárny" mohou zablýsknout, mohou překvapit, ale základ je v tom, že na nich poezie nikdy spočívat nebude. - vybočovat je potřeba, ale když si to takhle nazveme, mlčky přiznáváme, že je zde něco hlavního, od čeho se vybočuje. - proto asi úvaha o žádoucímu kontextu jiného ražení, který by dal textu své místo. - poezie se bude vždy vracet, troufám si tvrdit, k několika konstantám, podobě jako próza se vždy chtíc nechtíc vrací k příběhu, nebo postavám.

(teď jsem si uvědomil, jak jsem Tě prve špatně chápal. chci říct, že mezi sytějšími, jak říkáš, texty by to naopak vyniklo. - a nebo tedy, druhá možnost, udělat pásmo na tento styl, ale musely by z něj vystupovat silnější konstanty - témata, která táhnou a drží, nebo výrazné tvarové prostředky, nějaká těžiště, protože odrazové základny jsou nutné i pro salta do beztížných stavů.)
<reagovat 
 tuik (Občasný) - 3.7.2010 > whispermoonlite> jo, jo, máš pravdu, není to dořečené - zkusím Ti to vysvětlit. myslím, že úplně nejupřímněji bych si měla říct "víc mysli, víc piš, buď trpělivější s dokončováním básní":)
<reagovat 
#posledny (Občasný) - 3.7.2010 > velmi dobre
Doporučil 
<reagovat 
Serpentin (Občasný) - 5.7.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 6.7.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 6.7.2010 > tohle si vyloženě koleduje bejt po tom papíře víc rozházený tak, aby vazby mezi jednotlivými sděleními - verši - řádky byly i výtvarné.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 tuik (Občasný) - 6.7.2010 > Luk Malér> no to jo, ale bylo by pak poznat, že se to rýmuje?
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 7.7.2010 > tuik> to jde o to, jak to po tom papíru rozházíš...
<reagovat 
dadik (Občasný) - 7.7.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
Sartori (Občasný) - 9.8.2010 >
Body: 5
<reagovat 
Gogin (Stálý) - 13.8.2010 >

s připomínkou k jisté rozpolcenosti, která se pak zacelila

 


Body: 5
<reagovat 
Rachell (Občasný) - 11.10.2010 >
Body: 5
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 3.2.2011 > ten poslední verš není nepovedený pro svůj samotný tvar, ale pro polohu... nejvíc mne zaujal verš druhý... a že mne vůbec něco zaujme je vždycky na pováženou
<reagovat 
Michelle (Občasný) - 17.4.2011 > Tvař se nenápadně
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter