Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Pod mraky
Autor: Oplatka (Občasný) - publikováno 18.11.2002 (13:29:05), v časopise 18.12.2002

“Pojď, sedneme si tady, tady je to hezké.”

“Proč ne?”

“Nebo se rovnou můžeme natahnout do trávy. Krásný, co?”

“Jasně, s Tebou…s Tebou je krásně všude.”

“Nepovídej…”

“Povídám…Hele, koukej na ty mraky. Támhleten vypadá úplně jako mercedes.”

“Chacha…mercedes…kam ty na ty nápady chodíš?”

“To víš, já jsem takovej nápaditej. Leží se ti takhle dobře?”

“Jo jasně, máš moc pohodlnou ruku.”

“Jsem rád, že jsem Tě potkal.”

“No tak to já taky. Je mi s Tebou hrozně fajn…I když tě teda nechápu.”

“Co, proč mě nechápeš?”

“Že se mnou vůbec chodíš. Že Tě může taková stará ženská zajímat.”

“Neblbni, přece vůbec nejsi stará, kde jsi to vzala?”

“Ale jo, vždyť mám hrozný vrásky. Nemůžu se na sebe ani podívat do zrcadla.”

“To jsou hlouposti. Nejsi stará…jsi moc krásná. Jsem do Tebe blázen…”

“Au…pozor na mý vlasy. A stejně Tě nechápu. Nevím, co na mně vidíš.”

“No jasně, Ty bys mohla bejt moje máma, že jo?”

“Tak to jsi přehnal, to zase ne! Tak hrozný to se mnou není…”

“Ne, já to tak nemyslel. Mně nezajímá, kolik Ti je, fakt ne. Hlavně, že je mi s Tebou dobře…”

“A mně s Tebou…”

“Necuchej mě, budu rozcuchanej!”

“A proč ne?”

“To je fakt, proč vlastně ne?”

“Jen si sem tu hlavu polož…Tak…Hele, koukni na ty mraky! Támhlety vypadají jako karavana!”

“No…a támhleto, to je úplná kouzelnická čepice.”

“Kouzelnická…kde to zas bereš?”

“Já mám rád kouzla…Sci-fi, fantasy…Pána prstenů jsem čet´ osmkrát…A celýho Lone Wolfa, teďka čtu Dunu…”

“Hele, neměl by ses před maturitou věnovat jinejm věcem?”

“Prosímtě, maturita je daleko…Nemůžu se dočkat, až bude pátej díl Harryho Pottera…”

“Harryho jsem četla taky…Před spaním. Synovcovi…”

“Ty máš synovce, jo?”

“Hm, dokonce dva…A to je ségra o něco mladší než já…”

“Nebuď smutná, nechci, abys byla smutná. Chci, abys byla šťastná.”

“Ale já nejsem smutná…Jsem s Tebou, že jo…”

“Máš takový jemný ruce…”

“Díky.”

“Víš, hned jak jsem Tě viděl poprvé, líbila ses mi. Nevím, jak ses na tý zábavě objevila. Mě to tam tak nudilo…”

“Stál jsi tam sám a já dostala chuť Tě oslovit…”

“Taky bych se Tě moh´zeptat, proč jsi oslovila zrovna mě.”

“Asi že mi Tě bylo líto…A taky jsem byla sama…Už dlouho jsem byla sama…”

“Někdo Ti ublížil?”

“Hm…bylo jich víc…Myslím, že chlapi jsou mizerové…”

“Všichni ne…”

“Ale jo, všichni!”

“Jak Ti mám dokázat, že všichni ne…”

“Nevím…třeba mě hlaď…”

“Takhle?”
”No, například.”

“Tak co, jsou muži mizerové?”

“…třeba ne…”

“Nevidím teď přes Tebe na mraky…”

“A vadí to?”

“Nevadí…”

“Líbej mě…”

--

“Hele, myslíš, že bys mi teď mohla dát Tvoji adresu? Nechci bejt odkázanej jenom na Tvoje zavolání.”

“Víš…radši ne.”
”Proč ne?”

“Myslím, že bude lepší…když už se neuvidíme.”

“To nemyslíš vážně? Po tom všem?”

“Zachováme si hezký vzpomínky…”

“Ale…vždyť já Tě mám rád!”

“Promiň, ale já Tebe ne…Stejně by to nemělo smysl, to nám přece bylo jasný od začátku…”

“Ale nemůžeš mě přece takhle nechat!”

“Nedělej mi to těžší…Líbil ses mi, proto jsem si tě vybrala. Teď už se neuvidíme…”

“Vybrala…proboha, na co, já ti nerozumím!”

“Na to jediný, co jsi mi moh´ poskytnout.”

“Cože?”

“Podívej, bylo mi jasný, že si už nikoho nastálo nenajdu…Nikdo se mnou dlouho nevydrží…Už jsem s tím srovnaná…Chtěla jsem jenom jedno…dítě…”

“Cože…to přece…”

“Neboj se, já na Tobě nebudu nic chtít. Vážně ne, bude to jenom moje dítě. My už se neuvidíme. Opravdu to tak bude lepší.”

“Takže Ty jsi mě jenom využila…”

“Ale prosímtě, jak tomu říkáš? Sám jsi přece říkal, že chceš, abych byla šťastná, ne?”



Poznámky k tomuto příspěvku
fungus2 (Občasný) - 18.11.2002 > Oj to byl ale dialog!!
Body: 3
<reagovat 
zjihu (Občasný) - 18.11.2002 > Dobrý, ale...Něco mi tam chybí. Náboj, atmosféra, tajemství, víc vášně? Myslím si, že forma rozhovoru se sem moc nehodí, nebo je ten dialog málo plastický? Prostě trochu okořenit, což se snadno řekne, hůř konkretizuje, a blbě dělá :)) Ostatně je to jenom můj pocit.
<reagovat 
julian (Občasný) - 18.11.2002 >

Ten konec je hodne dobry. Ale jak rika zjihu - malinko tejmstvi.... malinko tajemstvi, kdyby tam bylo...

 


Body: 3
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 18.11.2002 > Pro "tajemství" by si výše uvedení měli skočit jinam, tohle je hodně dobrá věc i bez chytlavejch vyšpekulovanejch blbinek...
Body: 5
<reagovat 
Igracek (Občasný) - 18.11.2002 > Spravne, chlapi jsou mizerove. A vsichni!
Parada, se libi. Akurat to vysvetlovani o zabave a sezbameni mi pripada trosku zbytecny.
Body: 5
<reagovat 
centaur (Občasný) - 18.11.2002 > Mně přijde první část trochu plochá, ne zas tak moc, ale na to, co následuje... a to je obsahově trochu pěst na oko, není tam dost emocí, na tak divný závěr, zdá se mi, že ses snažila vecpat pointu do dvou třech vět, což je vzhledem k obsahu nepřirozené, IMHO.
<reagovat 
Miroslav Langer (Občasný) - 19.11.2002 >

Mně se to líbí, akorát se nemůžu zbavit dojmu, že se příliš liší způsob řeči hrdinky v první a druhé části textu. Snad mi přijde trochu nepravděpodobné, že by starší (totiž kdo ví, kolik jí mělo být) žena mluvila tak, jak mluvila v první části textu...

 

Asi to bude jen můj dojem. Jinak myšlenka dobrá, trochu mi chybí, jak to tedy celé dopadlo, ale to už tak někdy v povídkách bývá


Body: 5
<reagovat 
barlach (Občasný) - 24.11.2002 > Mně se to bez ohledu na všechny líbí...Prostě se mi to líbí.Já nevím proč...
Body: 5
<reagovat 
langueur (Občasný) - 26.11.2002 > hi hi.. Pána prstenů a celýho Lone Wolfa.. A nemůžu se dočkat až bude pátej díl Harryho Pottera :-)) Ta první část se mi líbí.. připadá mi to jako realistický "plácání".. pořád lepší než všechny ty šroubovaný dialogy, který by nikdo nikdo ve skutečnosti nevedl :-)
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 26.11.2002 > langueur: To bude asi tím, že je to do značný míry odpozorovaný ze skutečnosti...
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 27.11.2002 > muzu potvrdit, jako bych to nekde uz slysel :]]]]dobre napsany a odkoukany
<reagovat 
Aurelian (Občasný) - 28.11.2002 > Čiste, prostě, bez zbytečných emocí a takovejch těch věcí bez kterejch už dneska málokerej autor obejde se. Výsledný pocit zustává i bez virtuálně-reálného zjevování každičkého pohybu. Tajemství a vášeň není nezbytná součást každého díla, zvlášť když mi připomíná (alespoň v něčem) R.B.
viz languer > tohle jediný bych taky klidně oželel (resp. nezdůrazňoval).

Body: 3
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 29.11.2002 > První část se mi líbila daleko víc, než ten závěr - přesně jak píše langueur, takhle se přece milenci bavěj, ať jim je kolik chce... Konec mi naopak připadá plnej takovejch těch "seriálovejch" frází. Nicméně je to hodně zajímavej útvar, taková povídka v přímý řeči. :o)


Body: 3
<reagovat 
Aquarius (Občasný) - 29.11.2002 > Vlastně jsem to teď četl potřetí a stále, jak bych to řekl.. mám raděj maso s omáčkou, i když takovej biftek je super pořád mu u mne něco chybí. Asi jde o vkus, snad rozumíš.
Body: 3
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 18.12.2002 > zařazeno do časopisu :o)
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 19.12.2002 > Takhle se milenci asi baví... ale na papíře mi to nějak nesedí, jak napsal kdosi předemnou chtělo by to "okořenit" Ten závěr se mi líbí, ale úvod mi připadá poněkud rozvláčný...
Body: 3
<reagovat 
liiloo (Občasný) - 14.1.2003 > takhle se teda milenci nebavi, a jestli jo.....tak...=(
<reagovat 
liiloo (Občasný) - 14.1.2003 > jo abych se rozepsala...je tam asi jen ten napad - starsi zena, zadni chlapy, dite, sama....ale ta forma ...kde je naka fantazie, ktera by tomu dala takovy smrnc, aby se ctenar pri cteni nenudil??? je to nejak moc jednoduche, rozhovor me pripada az moooooooooc naivni !!! mam rada jednoduchost, ale kdyz je v ni krasa vystizena...
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 15.1.2003 > Musím Ti oponovat, liiloo, opravdu je to z devadesáti procent autentické. Až na ten konec je to víceméně přepis konverzace...dejme tomu, že mé s mým přítelem. Člověku se myslím mnohdy zdají věci, které jsou přesně odpozorované ze skutečnosti, nepravděpodobné. Toho už jsem si všimla dříve.
A pokud jde o formu, myslím, že vystihnout všechno v rozhovoru bez uvozovacích vět není tak běžné ani jednoduché, alespoň pro mě nebylo.
Každopádně Ti ale děkuji za vyslovení názoru.
<reagovat 
Igracek (Občasný) - 8.4.2003 >

Vychazi v techto dnech v campusu- to si beru dyby me chtel nekdo za katedrou nudit:)


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter