Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Post-postulát o lampách a černi
Autor: Betwithell (Občasný) - publikováno 19.8.2010 (20:59:11)
Pohled, co lépe by vyniknul z mříží
Či možná z ohně na hranici zlé
Pohled jak úder do zornice ostruhou
V něm u zdi kráčí jak úmyslem hnán
Osamělý doktor ariosofie
Strhává lampy k zemi
Pomalu, jednu za druhou

Neruš mé kruhy! Neruš mé lampy!
Neruš mé krásné obloukové lampy!

Volám jeho směrem přes rychlý proud lidí
Zamklých na lebku s ozubeným kolem

Minu zeď rozpadlou
Sprejem začmáranou
V Sánskrtu a ještě Braillovým písmem

Jeho pohřeb v krabici od mléka
Možná oplakám a možná ne

Lebensgefahren über alles
A to zvláště dneska za deště


Poznámky k tomuto příspěvku
isabel (Občasný) - 20.8.2010 > vrrrr
<reagovat 
 Betwithell (Občasný) - 20.8.2010 > isabel> Můžeš to nějak rozvést? (ne, nemyslím na nějaké delší "vrrrrrrr", ale spíše mi jde o to, aby to nepůsobilo tak mnohoznačně :D )
<reagovat 
anae (Občasný) - 20.8.2010 > mně se to líbí, i když realismus je tam až hanba :-)
Body: 5
<reagovat 
 Betwithell (Občasný) - 20.8.2010 > anae> Hmm, říkal jsem si, že jsem to s tou úpravou možná přehnal... :D Ale jsem rád, že se líbí :)
<reagovat 
Ossharkuen (Občasný) - 21.8.2010 > nerealismus v takřka kompletní kráse své komplexní zmatenosti a schopnosti fabulovat sebe i ostatních

postuluje nám krásnou zbytečnost naší cesty životem kterou zakončí zavření hmotného, které zbylo do prachprosté krabice...

jak je známo, oceňuji Betwithellovu divutvornou obraznost a slovní zásobu
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
Ossharkuen (Občasný) - 21.8.2010 >
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 22.8.2010 >

text na mě působí nezvalovsky. - zčásti obrazností a motivy (lampy, vynálezce, cesta městem, vyčlenění z davu, déšť - dohromady nálada jak z Edisona) zčásti stylem. např. knižní tvary a slovosled v 1. strofě jej vracejí do 20.-30.let. - jsou zde ovšem i novinky (sprej, strhávání lamp-kruhů a sugerovaný duševní svět, který by byl u Nezvala cizorodý). - připomíná mi to poetismus s iracionálními, proto/post-surreálnými výboji (pohřeb v krabici mléka). - hravost básně se mi líbí i touha vydat se mimo lyrické citové laguny. - kdyby byla stylově blíž současnosti, doporučil bych ji, protože nějakou technickou úroveň má.


<reagovat 
 Betwithell (Občasný) - 22.8.2010 > whispermoonlite> Koukám, že jsem to s tou konstrukcí asi přestřelil, tu první strofu jsem skládal hlavně do rytmu a ono se to projevilo takhle... něco, nad čím se stojí za to zamyslet. Jinak, doktora ariosofie (předpokládám, že tím byl myšlen on) jsem myslel právě spíše jako opak čehokoliv, co lze nazvat vynálezcem (tedy, ne prvoplánově).
A samozřejmě děkuji za konstruktivní názor.
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 22.8.2010 > Betwithell> s tím profesorem je to zajímavý, protože samozřejmě nikde není explicitně označen za vynálezce. - naskočila mi ta konotace nějak sama. když se teď dívám, nejspíš pro ty "vynálezy", které v básni podniká. ohýbání lamp, příkaz "neruš", možná i skrz ten pohřeb, který je takový vynalézavý, i pro svou evokovanou osamělost, která může stejně tak patřit i k profesorovi. - přiznám se, že nevim, co je ariosofie, nechávám si ji v nejistotě (něco od árijství? - viz ta němčina na konci)

můžu ale říct, že sem dnes o téhle básničce dál přemýšlel. důležité mi přijde, že se ji podařilo oživit a že je pospojovaná. a je jazykově pěkně udělaná.
<reagovat 
 Betwithell (Občasný) - 22.8.2010 > whispermoonlite> On tam měl působit jako obecně negativní prvek (ano, s tím árijstvím jsi to trefil a je mi jasné, že je těžké věřit tomu, že ta němčina s tím vůbec neměla souviset, každopádně - ta němčina s tím vůbec neměla souviset), proto je na něj křičeno a proto jsou emoce vůči jeho smrti ze strany subjektu tak vlažné.
Ha, to jsem se do toho zamotal...
Ale jsem rád, že nakonec nějak působí.
<reagovat 
ohromný_fór (Občasný) - 25.8.2010 > Jako by člověk při čtení skákal po velkých ozubených kolech z ocelí. A to někdy není špatně.
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter