Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 26.6.
Adriana
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Poslední odejdou břízy
Autor: whispermoonlite (Občasný) - smazáno


Poznámky k tomuto příspěvku
žaža (Občasný) - 5.11.2010 >

nádherné básne


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 5.11.2010 > Móc fajn.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
čtenář literární agent - 5.11.2010 > poslední!
<reagovat 
Mlž Svatý (Občasný) - 5.11.2010 > skvělý jakou dycky... třetí mě hodně pobavila :-) první a poslední dojala...
mmch :
hozená rukavice
je gumová
plní ji slabá voda
a silná slova ... psal onehdá mlž do šuplíku... už zase pešci? :-))))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 5.11.2010 > skvělý..ukládám si.
Doporučil 
<reagovat 
pegasi (Občasný) - 5.11.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
kink (Občasný) - 6.11.2010 > *
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 6.11.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 6.11.2010 >

"

 

."


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
egil (Stálý,Redaktor) - 5.11.2010 > Ta finální "holanovská variace" mi v posledku vyznívá jako děsivá manýra... tuším za ní koncept/plán - dovádíš v ní některé tvůrčí postupy do extrémů (snad jakási dekonstrukce?), ale nemám podobné texty rád - chybí mi v nich jistá míra autonomie, díky níž by pro mě "stály-za-to".
A přitom je to vlastně jen věcí názvu. Ona je totiž ta holanovská metaforika dispergovaná i do ostatních textů cyklu; a proč ne (říkám klidně a vyrovnaně, maje na paměti, že největšími holanofoby bývají latentní holanosexuálové - samozřejmě obrazně řečeno)...
V ostatních textech to místy báječně jiskří; a napadlo mě - jako bys vlastní obrazotvornost - nepochybně schopnou - ironicky vyslýchal, zda se jí dá věřit, kde jsou její krystalické zdroje etc. - to je zajímavé, sympatické (totiž - jestli to tak vážně je) - značí to jistý autorský nadhled, kterého třeba já nejsem schopný (a na přišlé obrazy se prostě spolehnu - s tím, že mě pak čas od času zradí).


Doporučil 
<reagovat 
 Mlž Svatý (Občasný) - 6.11.2010 > egil> holanosexuálové :D :D jsem se tady natlemil, až mi zase vylítla huba z pantu :-)
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 6.11.2010 > egil> "ironické vyslýchání obraznosti" - takhle si to sice neříkám, ale zní mi to sympaticky - mohl bych se přihlásit k tomu, že i tentokrát zkoumám meze, kde to ještě jde a kde to už přepadává. -

Jasně, Holan je přiznaný, zvlášť v té poslední (a není titul sám ironický? - viz "noční hlídka srdce" - nebo ještě lépe: "k sobě ironický" - pokud takové čtení umožňuje, tak jsem dosáhl svého). - zda-li v tom zbylo místo pro samonosnou autonomii, zda-li zde něco nového "stojí za to" staré, jak požaduješ - tuhle nutnost též vnímám, o tom ve výsledku soudit nesmím, to je na čtenáři.

pokud jde o sexuálno, říká se, že odpírané ovoce chutná nejlépe (mohu Tě tajně podezírat, že si ty genitivní holanismy užíváš? :D).
<reagovat 
 egil (Stálý,Redaktor) - 6.11.2010 > whispermoonlite> Já? Ne, ne já vlastně Holana ani pořádně nečetl! Pořádně nevím, co to ty holanismy jsou.. Navíc genitivní.. Ty katorga srdce v šachtách mé imaginace nikde nevidí... (jistě že kecám..) Kurvaholan! :-)
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 6.11.2010 > egil> "měl srdce až v šachtách ..." - nu, talentovaný člověk se pozná i takto. - myslím, že toho Holana dáš, s takovýmhle potenciálem - nepochybuji.
<reagovat 
egil (Stálý,Redaktor) - 7.11.2010 > 'katorga srdce v šachtách dnů', to je - myslím - v Prvním testamentu..
<reagovat 
čtenář Hanako - 7.11.2010 > potěšilo :)
<reagovat 
chinagirl (Občasný) - 7.11.2010 > tahle mi přijde ve všech směrem skvělá...čím to? to budeš vědět, líp než já...zkrotil jsi tu svojí kolotočovou dábělskou fantasii a přetavil v něco soudržnýho a silnýho... zralá podzimní sklizeň. supr!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 7.11.2010 > chinagirl> čím to, že soudržná? - mám pocit, že jsem se dlouho bál jednoduchosti, i když to není celý příběh, - a stále bojím. - patrně jsem si nejdřív potřeboval vyšlapat různé okraje, z nichž se nyní mohu s větší jistotou, mám ten pocit, vydávat do zrádného centra. - tak to kdyby Tě zajímala tvůrčí strategie, - jinak ponechávám text jakýmkoliv domněnkám. :)
<reagovat 
 chinagirl (Občasný) - 7.11.2010 > whispermoonlite> PS: Co to číslování? Ne že bych tě podezřívala ze samoúčelnosti, ale stejně mi to přijde jako umělý lepidlo.Moc se v tom ovšem nevyznám, básnickou teorii neovládam...- máš k tomu nejakou literárně-vědnou genezi?:) to by mě moc zajímalo...
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 8.11.2010 > chinagirl> moc jsem nepřemýšlel nad čísly, jako spíš nad pořadím - tak asi kvůli tomu - vnímám to jako uspořádaný cyklus. - a římské číslice to ozdobí :)
<reagovat 
asi (Občasný) - 8.11.2010 > Skvělé. Nejvíce II.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 8.11.2010 > asi> sem rád, že označuješ i to, co se Ti líbilo nejvíc, protože já tyhle ohlasy sleduju i kvůli dramaturgii, abych tak řekl.
<reagovat 
Thomas M. New (Občasný) - 9.11.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
Thomas M. New (Občasný) - 9.11.2010 > Musím smeknout pomyslný klobouk a vzdát obdiv na tvé básně. Tak hezky zařazené obrazy, připodobnění, vylíčení té doby, to je velice inspirující.
Tohle dílo myslím obohatí spoustu lidí.
Díky.
Počkám si na zimu, snad se vytasíš.)
Body: 5
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 9.11.2010 > Thomas M. New> děkuju tedy za malé vyznání :); zas bych to obrátil směrem k těm autorům, kteří léta obohacují mne. -
<reagovat 
La Jeanne (Občasný) - 9.11.2010 > Připojuji se k agentovi. Ta poslední, ta je!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 10.11.2010 >

 

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 10.11.2010 >
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 10.11.2010 >
<reagovat 
IAN HEROICKY (Stálý) - 12.11.2010 > frc kamo
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
EmptyRoom (Občasný) - 12.11.2010 > krásný
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
swedish_nigg (Občasný) - 16.11.2010 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter