Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
A tak se dívám
Autor: Chenoa (Občasný) - publikováno 27.11.2002 (14:44:53)

Nedávno jsem se po dlouhé době pořádně rozhlédla kolem sebe a nemohla uvěřit tomu, co vidím. Kde se jen vzaly na babičce a dědovi bílé vlasy? Děda chodil o holi a babička si také stále stěžovala, že jí bolí to a zase ono. Ale co tak najednou? Přece, když jsem se dívala minule tak byli velice čiperní a žádné bílé vlasy neměli.

 Šla jsem se projít ven a daleko nedošla. Rozhlédla jsem se kolem sebe a oči nemohla odpoutat od okrasných jehličnatých stromků v rohu plotu. Ale jaktože tak najednou tolik vyrostly? Nedávno jsme pod nima jako děti lezly a byly pro nás dobrou schovkou, ale teď by nás určitě neukryly, když se tak vytáhly. Zavrtěla jsem nevěřícně hlavou a opřela se rukou o zeď domu, abych si sundala botu a vysypala z ní kamínek, který mě tlačil. Trochu omítky mi zůstalo na dlani. Ale vždyť jsme nedávno nahazovali celý dům, copak že najednou tak opadává? Podívala jsem se znova na dům, který nebyl vůbec bílý jako posledně když jsem se dívala, ale šedý a kusy z něj opadávaly. No jo.....ono už to bude pěkných pár let, kdy jsem se naposledy kolem sebe pořádně dívala.

A tak se dívám na tebe dceruško od prvního dne narození. Každý den si tě pozorně prohlížím, jak mi rosteš. Vnímám každý tvůj úsměv a suším každičkou tvou slzičku. Dívám se pozorně, aby jsem jednoho dne nelitovala, že jsem se zapomněla dívat. Stejně jako jsem se nedívala jak rostou stromy, jak stárne babička s dědou a jak nám začíná šednout zeď na domě. Dívám se a učím dívat se i tebe, abys jednoho dne nezjistila jako já, že jsi se zapomněla, ne několik minut a týdnů dívat, ale celé roky...... 



Poznámky k tomuto příspěvku
fungus2 (Občasný) - 27.11.2002 > Hm je to vcelku zajímavé.
Body: 3
<reagovat 
Dommi (Občasný) - 27.11.2002 > jo souhlasím,zajímavý...asi by se nad tím mělo spousta lidí zamyslet...
Body: 3
<reagovat 
zjihu (Občasný) - 28.11.2002 > On člověk moc nevnímá realitu, protože má v paměti ty věci a lidi uložený, a z očí jdou ty vjemy přes hlavu a ta si právě umí překreslit ty obrazy do známejch schémat, nerada se učí nový obrazy. Jo, moderní psychologie a neurologie má pro to samozřejmě jasný vysvětlení, ale my jsme laici a tak se divíme. Ty pocity znám. Je to trošku oslazené a je tam pár chybiček, ale má to pevnou myšlenku a celkem se mi to líbí.
<reagovat 
jarek (Občasný) - 28.11.2002 > přesně si vystihla to na co lidé často zapomínají
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter