Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Za účelem invent-arizace zavřeno
Autor: miroslawek (Občasný) - publikováno 1.12.2010 (13:00:59)

 

 

do písmen mlha     soumrak slova
hlasitost hlásek tíží hlen
blanitý stisk a purpurová
nit od níž provždy odstřižen

 

zvuk volných konců do povětří
prýští si hrdlem jako med
po krvi sladký     zpívá     větří
zurčení ticha     prázdno vět

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
egil (Občasný,Redaktor) - 2.12.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
anae (Občasný) - 2.12.2010 > vzorově střižená
Doporučil 
<reagovat 
Hanako (Občasný) - 2.12.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 2.12.2010 >


Doporučil 
<reagovat 
#posledny (Občasný) - 2.12.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
Mlž Svatý (Občasný) - 2.12.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
koloděj (Občasný) - 3.12.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 3.12.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
Mima (Občasný) - 3.12.2010 > ...chuťovka....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Džajata (Občasný) - 6.12.2010 >
Body: 5
<reagovat 
Sartori (Občasný) - 6.12.2010 > Výborné..
Body: 5
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 5.12.2010 >

docela se mi líbí verše 2. - 6., - celá centrální metafora. - trochu váhám nad přirovnáním "prýštící niti" k "medu" - viskozita a prýštění mi nejdou úplně dohromady. (po dlouhém zkoumání jsem usoudil, že "nit" musí být podmětem - nic jiného tam dobře nepasuje).

evokovaný obraz volnosti a prýštění (a vůbec životaplných peripetií "hlenu" :D) mi ale nekoreluje s významově opačným "soumrakem", nebo "tichem", či "prázdnem slov" - i kdyby "vlastní" jazyk/hlas zůstal skrz indispozici inhibován, jeho jakousi roli přejímá "dění" hlenu - na tomhle přenosu básnička přece stojí a přijde mi, že chce vyjádřit, že ani v takovéhle metamorfované podobě vše nekončí a nevyprazdňuje se a neutichá. (?)


Doporučil 
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 6.12.2010 > whispermoonlite> 

whispermoonlite: Zdá se mi zcela zřejmé, že prýští zvuk, a že nit je zcela jistě podmět, ovšem v předcházející větě souvětí.

 

Nebudu ti kazit a rozmlouvat čtení básně, které je tvé a v tom pro mne zajímavé, zdá se mi však, že se tak výrazně liší od čtení mého, autorského, že ony otázky nemohu zodpovědět ani kdybych chtěl... a já navíc nikdy nechci, to bych ty verše nemusel psát.

 

egile, egile a ty mi budeš tvrdit, že je to průsračné


<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 6.12.2010 > miroslawek> 

Mohu případně ještě rozvinout, proč jsem dal přednost "niti" před "zvukem". Když jsem přemýšlel o "zvuku" v roli podmětu pro sloveso "prýštit", nedokázal jsem si dobře představit, že by něco již "provždy odstřiženého" a "volného" bylo přirovnáváno k "medu v hrdle", tedy instalováno zpátky na své dřívější místo (tam, kde jsem viděl hlen, blanitý stisk a nit) - to mi šlo proti smyslu (pravda, s větší fantazií by se do hrdla dalo "nacpat" asi všechno - i odstřižení i volnost, a snad též povětří - ale tak daleko jsem se vydávat nechtěl) - kvůli tomu jsem hledal jiný podmět a našel jej v "niti". - způsobuje to především "med", a později i jeho přirovnání k sladkosti krvi, že mě 6. verš vraci k "hlenu" a "niti". - kdyby zvuk prýštil z hrdla (a bez medu), byl by pro mě na místě podmětu přijatelnější. - stále se ošívám při slučování představy "volného konce" a "prýštění hrdlem jako med"

čtu tedy tuhle pasáž syntakticky jinak, ale funguje to, takže jsem spokojen a můj čtenářský prožitek netrpí :)


<reagovat 
 Džajata (Občasný) - 6.12.2010 > whispermoonlite> 

:-D  :-D  :-D  :-D       přílišný rozbor stal se hrobem


<reagovat 
 Sartori (Občasný) - 6.12.2010 > whispermoonlite> Zase ta fyzika co xD
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 6.12.2010 > whispermoonlite> Ono by stačilo udělat si pořádek v tom, co je (nebo může být) odkud odstřiženo, ale jak sleduji tvé myšlenkové pochody, určitě by ses přitom zadrhnul na něčem dalším.
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 6.12.2010 > miroslawek> S tím mohu nakonec souhlasit - prýštící zvuk/med odstřižený od niti hlenu - poddávám se "sladkosti" obrazu. - :)
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 6.12.2010 > whispermoonlite> Nedá mi necitovat našeho profesora branné výchovy (dej mu socialistický Pán Bůh lehké odpočinutí): Terén. Terén je pro vojáka úkrytem, ale i hrobem.
<reagovat 
sojka (Občasný) - 7.12.2010 > cítím dítě, nevím sice jak, co a proč, ale to asi není důležitý. doporučení je za vyvolání pocitu, ne za umělecký dojem.
Doporučil 
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 10.12.2010 > dokonalý rytmus a rým mne fascinoval již před mnoha lety a vysoký standart mne fascinuje i dnes...

krásný večer a víkend :-))

saša
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter