Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Temně modré odpoledne z kolekce Siluety
Autor: Pescatore (Občasný) - publikováno 14.1.2011 (10:59:11)
další ve sbírce>

 

 

Otevřenými dveřmi  průhled 

do prostorného okrového pokoje 

s balkónem

 

silueta jak pomalu křižuješ 

tichý katalánský dialekt

s kýmsi neviditelným 

 

siesta 

nervozita z hutných indigových mraků

co zamrazuje dech

 

jako by prostor sám

měl vlastní váhavost a vlahost

 

-

 

Zastavuješ se

prádlo s krajkami se dotýká snědých křivek

 

aby to mělo aspoň náznak básně

musela by ses ještě pootočit

a temné moře vlasů

přemístit pohybem šíje doleva

 

usmát se jako dítě ve snu 

na tóny v odlivech

 

zázračný dotek těsně před tím

než vše zničí naše ulpění

  

  



Poznámky k tomuto příspěvku
HanaKonvesz (Občasný) - 14.1.2011 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
čtenář literární agent - 14.1.2011 > to je zase hlína:0) ulpívá jen básnik, tím že hmoždí báseň, kráska v prádle, ach! Aneb smíchej úsměv dítěte, prádlo, mraky a máš další báseň,,,běžící pás...
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 14.1.2011 > přemisťování moře vlasů se povedlo. - úplně jsem cítil, jako bych tam stál a přemisťoval. - tah ve vlasech, panečku.
Doporučil 
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 14.1.2011 > č.l.a. - Tys tu ještě chyběla, Viktorko. Se svými anna-lýzami. Raděj napiš něco kloudnýho, za sebe.
<reagovat 
 čtenář literární agent - 14.1.2011 > Pescatore> to viš, abych se tu předhazovala vlkum ne? :)
<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 14.1.2011 > čtenář> To je tvůj obraz, ti "vlci", tvá psyché. Sama se tu chováš jako vlk. A to mu trochu dost křivdím.
<reagovat 
 čtenář literární agent - 14.1.2011 > Pescatore> vžedycky tě dostanu :0) a vždycky zadoufám, že se přestaneš brát vážně a konečně začneš psát poezii...
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 14.1.2011 > je to hodně živé. a tak. fakt se mi to líbí.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
hvite (Občasný) - 15.1.2011 >
Body: 4
<reagovat 
čtenář literární agent - 14.1.2011 > PS: Co máš proti vlkům, bez hloubky nevystoupáš, veř Karmakulce :)
<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 15.1.2011 > čtenář> 

...tolik naprosto zbytečných komentářů může napsat jen někdo, kdo se tu chodí pást. Bohužel, Viktorko.


<reagovat 
 čtenář literární agent - 15.1.2011 > Pescatore> ty se vybarvuješ, soucitný a všeobjímající :0), Pavle.
<reagovat 
 čtenář literární agent - 15.1.2011 > Pescatore> zbytečné komentáře u zbytečného textu aneb je velmi zábavné sledovat stopu grafomana...ty vidíš furt osobní rovinu, já jen text, tak se toho držme...
<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 15.1.2011 > čtenář> 

Projdi si "jak sem chodíš psát", a kolikrát zabředáš do osobní polemiky a jak málo se opravdu kriticky snažíš zabývat se textem. Chodíš tu jako policajt.

K textům tu píše kriticky na totemu třeba whisper, egil ad. Ty jsi spíš anti-příklad. Hašteřivá s autorem, kvůli provokování. Text odbudeš pruzením. No a co já s tvým egem, co se nudí, prudí? Rady si víš sama.


<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 15.1.2011 > čtenář> 

Nikdy jsem o sobě netvrdil to, co píšeš, mám stejně namícháno jako každý, možná i hůř.  Ale známe své štíry, ehm.

Zase sem dáváš obrázky svých domněnek - žádné kritické myšlení. A neděláš to ani jako někdo, kdo se chce normálně bavit o psaní, básni, ale jako někdo kdo sepsuje, odstřelí, vymáchá - s železnou pravidelností. Když se ti mé texty eklují, tak sem nechoď, ne? Bav se jinde.

Nebo si myslíš, že máš boží úkol vychovávat autora?

Kdykoliv sem přiletíš, mluvíš z piedestalu jako někoho, kdo má patent na psaní básní a všemu rozumí - takže hned odstřel. Kolik je v tomhle ega, řekni?

A myslíš si, že to má pomoci, abych psal konečně "básně" - takové, jaké tobě se líbí. Proč bych to měl proboha dělat? Píšu, jak cítím a umím.

Zkus si sama odpovědět, jaký postoj tě sem vodí, kolik je na něm ega. A pak vychovávej.

Je velký rozdíl mezi "plkáním s osobním podtextem" a ""smysluplnou kritikou textu".

Kdybys mi viděla pod ruce, došlo by ti okamžitě, že tenhle text je "pouhá kamera + imprese". Hlubokomyslnost přenáchám tobě.


<reagovat 
čtenář literární agent - 15.1.2011 > samozřejmě, že mi došlo, jaký text je, a máš pravdu,
chodím se sem bavit, jako do kavárny, kde semotamo padne facka, kritizovat se má až hotové dílo, ne jen imprese, deprese, obsese, etc...jo, a vychovávat autora: to je pěkná kratochvíle :)
<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 15.1.2011 > čtenář> hmm, pak ti rozumím. Obsese... Tak se dobře bav, Viktorko.
<reagovat 
 čtenář literární agent - 15.1.2011 > Pescatore> díky
<reagovat 
čtenář PS - 15.1.2011 > Nejvíc mě baví ješitní autoři, rozčilující se nad tím, že nejsou patřičně hodnoceni, nad básněmi žasnu,
to se rozumí...a že ty máš kazatelský kurz? A nebo totalitního ducha /totem a tabu - zábava?:0)/, který by chtěl diktovat, jak se tu má člobrda chovat...to mě taky baví, vyvádět takové vašnosty z konceptu!
<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 15.1.2011 > čtenář> 

čtenář PS: Hmm, no já jsem tu na totemu hravně z hravosti a rád si tu občas přečtu nejden zajímavej text. Občas mám chuť, tak něco ze sebe vydoluju. Jsem tu pro radost z tvorby a bavení se s lidmi.

Kdyby ses mrknul trochu zpět, co sem k tomu už párkrát napsal, o kladné hodnocení na totemu mi nešlo a nejde, jsem jen ten, kdo píše a tím otevírá "své sdělení" druhému. Právět tak jako je mi už dost dlouho fuk život literárních elit časopisů a klubů pro "zdatné".

To že je tu nějaký systém bodování či pochval, je mi fuk. Já se tu opravdu (občas) radostně bavím.

Pokud se rozčiluji tak kvůli lidem, co chodí jako anonymové drbat, kousat, navážet se. Nemám potřebu s nimi trávit volný čas (ani virtuálně). Radost z pobytu tady opravdu nečeká na jejich hodncení mé osoby, mých "kvalit"  

Mám tu pár lidí rád, pár lidí mě skutečně "kriticky" rozebere nebo do mně pořádně šťouchne, když to tak cítí (třebas Raimund, whisper) - tomu pak říkám kritika. 

To ale není případ Č.L.A. a další anonymů. Nediktuji nikomu jak se má (pod mým textem) chovat, jen jsem autorku komentářů slušně požádal, abych byl ušetřen některých jejích "výlevů", co s dílem nemaj až tak co dělat. Posudkové komise v jedné hlavě. Bohužel zbytečně.

Co pamatuju Totem, takovýma mudrc-anonymama se tu bohužel hemží furt.


<reagovat 
čtenář PS-LA - 15.1.2011 > s tebou je fakt prča! A pak se nemám královsky bavit,
takhle mě ubavíš k smrti :)))Všechny nicky znáš doufám osobně!!! virtuelní vrtule
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 15.1.2011 > ..."ubavit", to je aspoň slovo, ty vrtule.  
<reagovat 
 čtenář vrtule - 15.1.2011 > Pescatore> do smrti dobrý, básníku?!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 7 8 9 11 12 13 14 15 16 18 19 20 (21) 22 23 25 26 27
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter