Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
je to tak
Autor: enthroper (Občasný) - publikováno 5.2.2011 (14:48:05), v časopise 17.3.2011
v dálce jsou oči

zástupy šedých sněhuláků sklání hlavy
i rozteklí sněhuláci sklání hlavy
úzkou brankou se prochází k údolí
je tam mlha
jde se pomalu
v mlze je světlo
oprýskaný stůl a závan větru

jako když taje

jsou to oči

lístky se rozvinují a svinují
zelená se líhne a zpívá a šťastně se zubí
modrá se vlní
otáčení hypnotizuje
teplo obepíná
přilnavost je uvnitř

a tohle jsou oči

nikdo nesykne pusť
kapka prskne a vypaří se
v kamnech pořád praská

to jsou pořád ty oči

je to pád hladký na dotek
jako je kaštan hladký na dotek
a spousta ďolíčků
sotva slyšitelné mlasknutí
hluboko dole se plave ve žloutcích

a ty oči
pořád


Poznámky k tomuto příspěvku
žaža (Občasný) - 5.2.2011 > čakala som niečo silnejšie
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 5.2.2011 > já v tom cítím sílu předjaří..ano je to tam.
Body: 5
<reagovat 
Mlž Svatý (Občasný) - 5.2.2011 > možná by to po ergonomický stránce mohlo pros(z)pívat i líp, ale sám sobě to neumím vysvětlit a vůbec, deset Viktorek z devíti doporučuje myslivce :-)
Doporučil 
<reagovat 
Tlouie (Občasný) - 6.2.2011 > Mně se moc líbí atmosféra,je tam pro mě několik moc pěkných míst a ráda tu báseň čtu znovu; jenom mi tam trochu drhnou ty oči - třeba tam mají svůj význam, který mi zůstal skrytý, ale na mě jich je tam nějak moc, zasekávají to plynutí básně..jako když píšu větu a naštvaně napíšu čárku za slovem; a zase pokračuju.
<reagovat 
 enthroper (Občasný) - 6.2.2011 > Tlouie> dík za zastavení. ty oči třeba tam maj ten nejjednodušší význam zastavit se uvědomit si že tu jde o oči. asi tak.
<reagovat 
pegasi (Občasný) - 9.2.2011 > mne tato basen pride ako velmi dobry priklad postupnej gradacie a vybornej rytmiky...keby pismena boli noty, tak z nich by tu mohla vzniknut zaujimava melodia...
Doporučil 
<reagovat 
travail (Občasný) - 11.2.2011 > No, osobně a subjektivně:). Jak pegasi píše s tou rytmikou - je v té básni dobrý základ, ale ještě si myslím, že bys to mohl rytmicky víc učesat, představuju si, že by to odsýpalo, že by to vlastně čtenáře po každé sloce samovolně do těch očí vrhalo;). Pak si myslím, že na konci by to mohlo být spíš "pořád/ty oči", když už jde o ně, ať mají poslední slovo. Takhle je ta báseň opravdu postavená okolo něčeho pro mě prázdnýho, o čem nic nevím. Jestli mají být oči postupně přibližované těmi popisy, aby zároveň přesto jakémukoli popisu odolávaly a na konci vyšly stejně nepostižitelné, neproniknutelné a záhadné, představovala bych si tam větší fatalitu. Přijde mi, že by se to dalo udělat jenom tím srovnáním rytmu, ani bys nemusel nic měnit. (Teda akorát přilnavost je hrozně vágní; a závan větru mi připadá jako kulisa). No a hrozně se mi líbí ty žloutky, ty sou fakt dobrý.
Body: 4
<reagovat 
 enthroper (Občasný) - 12.2.2011 > taire> díky!
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 14.2.2011 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 22.2.2011 > Tohle je dobré. Nejdřív mě potěšili sněhuláci. Ruku na srdce, málo se o nich píše! Ale celá ta báseň je tak krásně těkavá, ale vůbec ne roztěkaná. Cítím z ní hoření, teplo punčoch na topení, atd. Moc se mi to líbí, jen bych při korekci vyškrtnul "otáčení hypnotizuje". Ono hypnotizuje je v celém tom hutném toku básně najednou cizorodé, je to slovo z jiné básně.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 enthroper (Občasný) - 23.2.2011 > cit-i-zen> jé děkuju udělalo mně radost. i to teplo punčoch, jo.

"hypnotizuje" jo, to ses trefil, tam jsem měl takový mravenčení, spíš mně teda přišlo, že je tam zbytečný, že -pokud by se záměr podařil - mělo by něco takovýho vypadnout z textu samo... no nakonec to tam asi chtělo zůstat:)
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 17.3.2011 > pro mě je to rozhodně tak
Doporučil 
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 21.3.2011 >

"

 

."


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Koťátkkko (Občasný) - 13.4.2011 >
Body: 4
<reagovat 
medea (Občasný) - 14.6.2011 >
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter