Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce UŠMUDLANÁ KOČIČKA z kolekce TATÍNKU VYPRÁVĚJ...ANEB PÍSNIČKOBÁSNIČKOVÉ VYPRÁVĚNÍ
Autor: Bajata (Občasný) - publikováno 25.4.2011 (18:05:33)
další ve sbírce>
UŠMUDLANÁ KOČIČKA

Ušmudlanou kočičku
štípou blechy v kožíšku.
Kdyby si ho čistila žádné by tam neměla.
Věřte mi to milé děti
tahle kočka k světu není.
Tlapičky si nemeje
do pelíšku zaleze.

Kamarády žádné nemá
i když by je tuze chtěla.
Všechny kočky se jí straní
od ní rychle utíkají.
Kdopak by však taky chtěl
mít blech plný kožíšek.

Na dvorečku plakala
dobrou radu hledala.
Víte o tom milé děti
že táta s mámou dobře znají
tuhle malou kočičku
co má blechy v kožíšku?

Jednou si ji k sobě vzaly
na kožíšek vodu daly.
Celičkou jí namydlily
tlapky pěkně vyčistily.
Z kožichu jí potom hned
skákal celý zástup blech.

Proto večer neváhejte
do koupelny utíkejte.
Mýdlo s vodou to se ví
všechny blechy vyhodí.


Poznámky k tomuto příspěvku
GabrielRonay (Občasný) - 25.4.2011 > :-)
<reagovat 
Věza (Občasný) - 26.4.2011 > Pěkné a těším se na průvodný obrázek, pokud bude...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Pozor stín (Občasný) - 25.4.2011 > je to dost blbé? - tak je to pro děti! pojďme, zavážejme bezbranné hlavy kočičkami celičkou dvorečkem kožíškem. a těm, které již slabikují nechme, ať se popasou na hrubicích. Inu, to je alternativa. doufám, že k tomu někdo nakreslí obrázek.

PS: nevěřte mu to, milé děti!
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 26.4.2011 > Pozor stín> Ahoj,
aspoň trošku konstruktivní kritika.
Určitě se k tobě zajdu podívat abych se poučil.
Možná to blbé je, možná více než blbé, ale myslíš že násilí, které se dětem předkládá od nejranějšího věku je lepší?
Rád bych znal tvůj názor.
No a pokud mi řekneš jak jinak vést děti k jiným hodnotám než jen ničení přírody, bezohlednost a násilí, dej vědět. Určitě se rád poučím.
V tomhle směru bádám. Díky za pomoc.
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 26.4.2011 > Pozor stín> Procházel jsem tvé příspěvky. Myslím že jsme na tom zhruba stejně.
Oba máme úspěchy i neúspěchy. Jen nechápu, proč se vyjadřuješ tímto stylem, když se u tebe nikdo tak nevyjadřuje.
Buď dá jen málo bodů beze slov, nebo vysvětlí proč to tak vidí. ((mám na mysli zápornou kritiku))

Že by z tebe mluvila pýcha???

Ale proč soutěžit, nebo se dokonce urážet?
Nebylo by lepší vzájemně si pomáhat k lepší tvorbě?
Myslím že každý autor se tu snaží něco říct, sdělit.
Ale to je opravdu věc názoru a postoje.
<reagovat 
 Pozor stín (Občasný) - 26.4.2011 > Bajata> Jestli někdo předkládá násilí dětem od mala, já to rozhodně nejsem a nebudu. Takhle postavená otázka je jako z učebnice rétoriky (jestliže nechci napsat demagogie). Možná jsem reagovalo prudčeji, ale chtělo jsem, abys to nenechal jen tak ležet. Jsem hodně alergické na to, když někdo napíše špatnou básničku a protože ví, že je špatná, maskuje to, že je to pro děti. Copak děti jsou všechny dementní?
Mám-li vést děti k "hodnotám", jak jsi je negativně vymezil, pak bych si mělo nejdřív upřesnit, jaké hodnoty to vlastně jsou. Má-li to být láska k jazyku (a tu bych zařadilo na první místo, jestliže ke splnění používám medium básně), pak bych se nejprve mělo vyvarovat hrubic, následují hlouposti. Pak bych se zaměřilo na sdělení, poselství básničky a potom bych pilovalo formální stráku (třeba jsem staromódní, ale dalo bych si záležet aspoň na rýmu).
Že bádáš je dobře, bádej. Tužka a papír nestačí. Hodně štěstí.
<reagovat 
 Pozor stín (Občasný) - 26.4.2011 > Bajata> Pokud jsem si stačilo všimnout, z mé starny žádná urážka nezazněla. K dalšímu raději nic, jsem totiž děsně pyšné stvoření:-)
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 26.4.2011 > Pozor stín> Tak to je to nejkrásnější co jsem dosud obdržel. Ostré, ostré jako břitva...ale konstruktivní.
Díky.
Pokusím se ti napsat, tady by to zabíralo mnboho místa. Pokud se mnou budeš chtít mít trpělivost, alespoň trošičku...rád budu tvým žákem.
<reagovat 
 Pozor stín (Občasný) - 26.4.2011 > Bajata> jojojo, díky, tak už si prosim tě pěkně oprav ty hrubice, s tim by se mohlo začít:-)

<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 26.4.2011 > Pozor stín> Hrůza...jak jsem to mohl přehlédnout???
Ale bohužel, asi tam budou muset zůstat. Ne že bych chtěl, ale nedaří se mi je odstranit.

Ostuda...
<reagovat 
farišta (Občasný) - 25.4.2011 > tatínek s maminkou byly lesby?
<reagovat 
 zuska janis (Občasný) - 26.4.2011 > farišta> v dnešní době registrovaných partnerství - nechápu co je na tom divné :)
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 26.4.2011 > farišta> :_) nevím kam směřuješ, ale myslím že jsi trochu mimo obraz. Lesba by mohla být max. maminka, tatínek ne.
A pokud míříš na živočišnou říši, tak tomu se také říká jinak.

Hodně štěstí :-)

Jinak úsměvný komentář...
<reagovat 
 farišta (Občasný) - 26.4.2011 > Bajata> já jsem v obrazu, jask jen mi to text umožňuje. směřuji ke shodě podmětu s přísudkem.
i tobě hodně štěstí.
<reagovat 
 farišta (Občasný) - 26.4.2011 > zuska janis> ano, je to více než normální, ať si děti zvykají, nebo zvikajý?
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 26.4.2011 > farišta> super, konečně rozumná řeč. Rád si poslechnu radu a poučím se. Je možné že je nevhodná skladba podmětu s přísudkem. Zkus proto napsat jak to vidíš.Jak by jsi to napsal.
Jo, chtěl bych se naučit psát lépe, pomůžeš mi?
<reagovat 
 zuska janis (Občasný) - 26.4.2011 > farišta> já pochopila v čem vězí problém, na který upozorňuješ, jen mě přišla tvá poznámka vhodná k doslovnému vnímaní a patřičnému zareagování ;)
takže ať si zvykají, vykají, kají, jí a dělají všechny ostatní užitečné věci ať s tvrdým nebo měkým I/Y :D
<reagovat 
 farišta (Občasný) - 26.4.2011 > Bajata> já to vidím docela jednoduše a jednoduše jsem to i napsal a už to nebudu opakovat. jestli se chceš naučit líp psát - líp česky - jedna rada: víc čti. začal bych knihou Pravidla českého pravopisu.
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 26.4.2011 > farišta> Jistě máš pravdu. Pravidla Českého pravopisu jsou velice důležitá. Mnohokráte vidíme hrubé chyby, neshody podmětu s přísudkem, ale to důležité, snad to nejdůležitější často uniká.
Pochopení druhého člověka.Mám-li důvěřovat historii, lze předpokládat, že za několik málo let bude český jazyk vypadat zcela jinak.
Na to již dnes poukazují mnozí odborníci tohoto oboru.
Takže...kudy vede ta správná cesta...
Pochopením a porozuměním, nebo strohými pravidly?

Domnívám se že obojím. Jedno bez druhého může vést k naprosté nedokonalosti či extrému.
Jistěže s tím souhlasit nemusíš. Je to jen můj pohled a názor.

Nicméně jsem skutečně rád že jsi se vyjádřil tímto doplněním své kritiky. Je ostrá, je jako břitva, ale určitě mě vede k zamyšlení. Pokusím se o lepší skladbu.
Ovšem bez záruky. Chybu jistě udělám.
Mám se proto stáhnout do ústraní? Ale to by pak v tom ústraní musel být bez rozdílu každý.
<reagovat 
 farišta (Občasný) - 26.4.2011 > Bajata> pěkné zamyšlení. jak bude vypadat čj za sto let, to nevíme ani jeden a nevím, proč a v čem bych s tebou měl nebo mohl nesouhlasit. ale jestliže mluvíš o pochopení, je třeba čj aplikovat ve formě, která je závazná dnes, jinak pochopení nebude. neřekl bych, že jsem napsal cokoliv ostrého (ostrého jako břitva), snad jsem se obsahu textu ani nedotknul, ani se mi ho dotýkati nechce.
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 26.4.2011 > farišta> Pro mě jsou důležitá slova která jsi napsal dál.
Jestliže se ještě někdy stavíš a napíšeš názor, TAK JAK TO VNÍMÁŠ budu rád.. Zavítal jsem k tobě, dodnes jsem o tobě nevěděl a četl tvé příspěvky. Na jejich základě tvé rady i kritiku rád přijmu. Máš o čem hovořit.
<reagovat 
tajemství (Občasný) - 27.4.2011 > Pane jo tak musím říct, že tady o tuhle básničku se strhla pěkná slovní přestřelka. Nic méně mě se to líbí, je to vtipné, duchaplné a myslím, že se to dětem bude líbit a to nemusí být dementní jak tady zaznělo. Hrubky? Na to já nehledím, protože vím, že jsme jenom lidi a občas se to stane. Já sám občas dělám chyby a ačkoliv mě to mrzí, tak to prostě je. Pokud jde o to, že někdo řekl, že to není dobrá báseň, tak si z toho nic nedělejte, věřím, že tato báseň by klidně mohla být v dětských knížkách, kdy se děti učí poznávat zvířátka.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Věza (Občasný) - 27.4.2011 > Vidím že se to tu slušně rozjelo. Jen nechápu proč někeré pichlavé výboje. Záměr byl dobrý a hlavně záslužný, to je pro mě prvotní. Pokud má někdo jiný na prvním místě český jazyk, já rozhodně patřím mezi ty, kteří vidí hlavní problém v tom v čem dnešní děti vyrůstají a jak vyrůstají. Bajata má pravdu. Jistě, gramatika je důležitá a nelze ji opomíjet, ale ne shazovat celé dílo kvůli nějaké chybce, na kterou lze slušně upozornit a následně ji opravit...
<reagovat 
kretén TOTEMu (Občasný) - 28.4.2011 >
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 5.5.2011 >

"

 

."


Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 (5) 6
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter