Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Bez kázně a Dany z kolekce Sestrička z Kramárov
Autor: Couperfield (Občasný) - publikováno 29.5.2011 (09:49:09)
Bez kázně a Dany

a já nejsem blázen, to říkám zas a znova
včera, když vjížděl jsem do Prahy,
letěla mi před sklem vozu - hele - sova
tak metr vysoko - a zmizela tak záhy :-)

a kolikrát mi moudrý tichý dravý let
už v životě tak divně zkřížil cestu?
jednou, možná... a znamení? na dohled?
to křídlo konejší či varuje a neujdu už trestu?

a asi znáš ten klid který tě najednou pohltí
když věci kolem které se zdály být se nezdají
něco se lehce usadi a něco zase zavrtí
pár pocitů se koupí a jiné zase prodají

a měl jsem za to, že sahám od obzoru k obzoru
když mě tvůj úsměv provázel až k prahu
že znám každou pravdu světa a mysl moje v pozoru
a minulost i nyní se slily v jednu dráhu

a co jsem myslel, že by mohlo být tak bylo
ty ve mně, já v tobě, bylo to správně, jistě, ano
když na světe ten den tak... nesmyslně milo
nechtěl jsem, nechtěl, opustit tě Dano

a přece vím, že protli jsme se dávno v čase
co vlastně proti tomu znamená takový čas?
jenom až teď směl jsem tě něžně sevřít v pase
no jestli to chceš, rád sevřel bych tě zas

a ještě nezmínil jsem, že nechápu to mocné
co neseš sebou tiše jako panna Vestálka
dává to radost, snad uzdraví nemocné
a není pro to daleká vůbec žádná dálka

a já nejsem pomaten, ani tápající blázen
snažím se jenom poznačit tu zkratkou
jak výjimečný den a večer zasazen
když odcházel jsem přítomností vratkou

a když pak posadil se a zařadil a jel domů
tak vlastně byl jsem ještě zamotaný do tebe
a vyprávěl bych, ale nešlo, tohle není komu
tak jsem jen auto stop a podíval se na nebe

a snad jsem si jen nebral, snad ti taky dal
jak rád, že šťastná v životě i v okamžiku
já chtěl jsem, žádal, toužil a miloval
stál u tvých dveří a bral jsem za tvou kliku

a tak nakonec - jsem ti napsal jenom básničku
o tom jak mám tě rád a jak tě nosím v srdci
zase tě hladil, měl obtisknoutou na tričku
a třeba někdy ve dne a třeba někdy v noci

a nezlobíš se doufám, že tiskla jsi se ke mně
i když já - poctivý - tak odolat ti nejde
snad půjde ti to k pleti když zasvítí svět temně
a usměješ se tiše a dobré z toho vzejde

a tak jsem zde když budeš mít chuť líbat
jak říkaj důchodci ty "rudé rety moje"
tak potom sedni si mi na klín a já budu lítat
pak třeba pošeptej mi, teď jsem zase tvoje

a ne jen proto, zkrátka proto, že jsi taková
že kdybys padala já chci tě podepřít svou dlaní
proto mě tu máš ty bílá, černá a někdy nachová
tak zkrátka - moje dlaň a moje srdce na ní :-)


Poznámky k tomuto příspěvku
lstejskal (Občasný) - 29.5.2011 > Nezpochybňuji hloubku a čistotu tvého citu k Daně, ale ta báseň mi přijde dost hrozná. Je to užvaněný a moc dlouhý (méně je více!). Občas násilné rýmy a haprující rytmus. Když nevíš, jak ukončit strofu, hodíš tam nějakou výplň: "a třeba někdy ve dne a třeba někdy v noci".
<reagovat 
Čtenář - 29.5.2011 > tohle je nějaký trouba ten lstejskal? jak můžeš vědět, že autor neví jak ukončit strofu a že to tak nesložil úmyslně?
<reagovat 
 lstejskal (Občasný) - 29.5.2011 > čtenář> "jak můžeš vědět, že autor neví jak ukončit strofu"

Samozřejmě, jistě to vědět nemohu. Mám k tomu ovšem silné podezření a trofám si říct, že poznám, kdy chce básník něco sdělit a kdy jen chce, aby se mu to rýmovalo.

<reagovat 
Věza (Občasný) - 30.5.2011 > čisté vyznání, líbí
<reagovat 
Couperfield (Občasný) - 29.5.2011 > no, tak jako autor tu čestně prohlašuji, že tvoje silné podezření jde mimo. Přičítám ho běžnému egocentrismu umělce který se roztvořil, přesvědčen, že jeho názor na svět, formu i obsah je ten správný. Neříkám, že je ta básnička klenot, ale je napsaná tak aby přesně vystihovala můj cit a pocit, nakonec o to ani nejde. Jak jsi pochopil, je o citech k nějaké ženě a ty jsou mnohem zajímavější, plodnější a důležitější než tvůj pseudointelektuální rádobybřitký komentář :-) Co se mně týká, tak tady na serveru jsi nezačal nejlépe, hloupé plácání já nerad.
<reagovat 
 lstejskal (Občasný) - 30.5.2011 > Couperfield> "tvoje silné podezření jde mimo" - OK, jak říkám, jistě to vědět nemůžu.

Báseň není jen obsah, ale i forma, a ta v téhle básni silně pokulhává. A to není jen můj "jediný správný" názor, to ti řekne každý, kdo trochu rozumí poezii.
<reagovat 
 Couperfield (Občasný) - 30.5.2011 > lstejskal> jo, to chápu a ještě mi vysvětli co to je rozumět poezii - to rozumíš struktuře a nerozumíš sdělení, nebo rozumíš formě a nerozumíš atmosféře, nebo rozumíš všemu a píšeš zanícené hlášky co tím chtěl básník říci, odkud a kam jel a kdy a jakou barvu mělo to auto? Nezlobíš se na mě snad, ale já tu proto nejsem. Raději básničku napíšu než bych o deseti jiných cintal a když to někomu něco dám, je to fajn, když ne, tak je zkrátka pro tu, pro níž je :-) Pokud totiž řekla PŘESNĚ to co jsem si přál a dopadla tam kam měla je správná i forma. Kdyby mi ji hodila na hlavu, bude to jiná. Ale já se tvýma konvencema a poučkama nesvážu.
<reagovat 
 lstejskal (Občasný) - 31.5.2011 > Couperfield> Analogicky: napíšu milostný dopis se špatnou stylistikou a hrubkami a pak to budu hájit tím, že jsem řekl PŘESNĚ to co jsem chtěl a tudíž je to ta správná forma. Ano, dá se to obhájit (na hlavu mi to nehodila), ale za rámeček bych si to nedal.

<reagovat 
 Couperfield (Občasný) - 31.5.2011 > lstejskal> ale já tady nevnímám ani špatnou stylistiku ani hrubky. Stylistika a hrubky je jaksi objektivní měřítko, ale poetické vyjádření pocitu, skutečnosti... to já mám jinou analogii. Jako když malíř vezme při malování kostela na obraz na stropě štětec číslo 40 místo číslo 8 jako na plátno aby mu to nebe šlo rychleji a ty řekneš, že kvůli tomu je ten obraz blbý, protože správně je ten štětec osm. Když nenecháš ve tvorbě trošku nesvázané volnosti a budeš se řídit rigidním pravidlem bez odvahy z něho uhnout podle citu, tak jsi myslím prostě ještě dítě.
<reagovat 
 Couperfield (Občasný) - 31.5.2011 > lstejskal> a víš co, tak mi ten fundovaný rozbor tady učiň když jsi teda ten odborník co rozumí poezii.
<reagovat 
lstejskal (Občasný) - 1.6.2011 > Odborník nejsem a ani jsem se za něj nikde a nikdy nevydával, ale myslím si, že poezii trochu rozumím. Rozepíšu ten můj první příspěvek i s příklady, ale budeš si na to muset pár dní počkat, až si najdu čas.
<reagovat 
Marthas (Občasný) - 1.6.2011 > Za to, jak umíš bojovat za svou pravdu tři bodíky.
Subjektivně se mi líbil víc ten konec než ten začátek (řečeno trochu neohrabaně, ale nechce se mi to odpočítávat). Mám radši, když se věci rýmují.Podle mého názoru to celkově není zas tak špatné, jak je tu naznačováno!!
PS: Na ten rozbor si taky počkám!
Body: 3
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 1.6.2011 > Mě se třeba věta: a třeba někdy ve dne a třeba někdy v noci líbí převelice...je v ní krásná touha vyjádřená rádoby ledabyle, nicméně naléhavě... Osobně nemám moc dlouhé věci rád, jsem spíše pro zkratku, nicméně uznávám, že jsou věci, které nelze napsat krátce...jinak super rýmování ABAB...celkově prostě líbí...
Body: 5
<reagovat 
lstejskal (Občasný) - 5.6.2011 > Zde je slíbená kritika básně: http://www.totem.cz/enda.php?a=285292
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter