Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
šaman a účetní
Autor: slavekmiloslav (Občasný) - publikováno 21.6.2011 (18:48:33)

- zase jeden účetní! rozčileně františek reaguje na hospodskou televizi. šedivá hlava sedmdesátiletého vědce se rozpálí do ruda.
karel, jeho spolustolovník, malíř, autor stovek obrazů pomalu zvedl oči. nechtělo se mu tlachat o takových kravinách.
- vždyť je to hlavní ekonom největší banky u nás. tiše podotknul.
- prosím tě! co je to ekonom? zas jenom účetní. kdysi potřebovali panovníci šikovného počtáře s přehledem. a když nikdo po prvních popravách se už neodvážil, tak panovník určoval sám.
- popravách?
- jasně. každej účetní byl ponejprv pokora sama. ale časem mu stoupla moc nad čísly do hlavy, a tak pro klid duše a koloběh přírody skončil na popravišti. věru krásná doba!

účetní byl vždy na krok od šibenice, tam kde je jeho pravé místo.
a dnes? účetní si prosadili nejdříve střední školu pro dospělé a nazvali ji ekonomická. a to byl začátek našeho konce! pak si tito ekonomové, aniž by tušili co, otevřeli dokonce univerzitu. a dodnes se tají, jakou že odbornost tam studují. a největší fór nakonec - už mají i svůj vědecký obor - ekonomie! co tam probůh zkoumají?
- františku, vždyť ekonomické školy jsou na celém světě velice uznávané a vyhledávané.
- jasně že vyhledávané, když šibenice nejsou! účetní dnes řídí největší firmy a nadnárodní koncerny. účetní řídí tento svět!
a vůbec se nedivím těm arabům, že mají strach ze světa, ve kterém si účetní hrají s čísly svých vlád, jako amerika, anebo řecko. znáš, karle, nějaký obor, který neřídí účetní? spočítají si válku v jugoslávii, anebo v afganistánu, a podle toho dovolí svým vládám poslat armádu. jugoslávie se evropským účetním nezdála, afganistán jo.
- to přeháníš. přeci tohle tvrdit nemůžeš. například se teď němci rozhodují, zda uzavřou své atomovky. a z toho zisk mít nebudou.
- to bude taky první zásadní neekonomické rozhodnutí za posledních sto let. pokud se tak rozhodnou. mají nás všechny dokonale spočítané. dokonce západ závidí číně jejich socialistickokapitalistický zázrak moci.
spočítají si energii, hudbu, film a beton rozlijí na zbytky volného místa. vyrábějí, aniž by tušili, zda to někdo potřebuje. vyroběj dokonce i poptávku po tom. vyroběj potraviny, zpěváky, a špatné zprávy.

malíř karel se tiše napije uklidňujícího pivka a jen si povzdechne.
- možná máš v něčem pravdu, ale nechci na to raději myslet.
- i tvůj slavně prodanej obraz, a jedinej výhodně, koupil účetní!
- taky jsem žil z něj dva roky. jen nevím, jestli mi doopravdy pomoh. byl to můj snad nejhorší obraz. rozhodně se s ním chlubit nechlubím.
- máme účetní jako šéfy televizí. účetní jako prezidenty! co horšího se ještě může stát?!
- nech toho, františku. ještě ti praskne cévka v mozku a budeš na kasárenské stravě spočítané nějakým ekonomem ve špitále.
- máš pravdu, karle. a dovedl bys tento marasmus namalovat?
víš co nám chybí, karle? šamani! šamani, druidové, kouzelníci, mystici starého světa. ti nám chybí. chybí nám pokora před řádem vesmíru, před bohem, před přírodou. jak chceš.
- šamani... hm, asi máš pravdu. a strach ze šamanů nám chybí. pokora. dotek nadpozemského. možná hudba...
staří pánové se na sebe podívali, zaplatili nedopité pivo a u karla si pustili desku georga fridricha händla, operu - carmelite vespers.


Poznámky k tomuto příspěvku
šedý_vlk (Občasný) - 24.6.2011 > ...právě za tu přímočarou zaslepenou jednocestnost
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 slavekmiloslav (Občasný) - 24.6.2011 > šedý_vlk> díky :-)
<reagovat 
Mima (Občasný) - 24.6.2011 >

...někteří účetní se možná pustí do kritiky,...já kdybych byla účetní, tak se nepřiznám.....Zajímavý rozhovor...dotek nadpozemské hudby je to jediné, co si můžem bez obtíží dopřát tady a teď hned...Za druidama do lesa, za šamanama, v hávu z mystiky...to už je dlouhá cesta.....


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 slavekmiloslav (Občasný) - 24.6.2011 > Mima> děkuji Mimo. nejsem si jist zda-li nějaký účetní je schopen jakékoliv umělecké kritiky bez ohledu k faktu, že tato povídka byla jenom laciným pokusem jedného směru... :-)
<reagovat 
 Mima (Občasný) - 24.6.2011 > slavekmiloslav> ..."laciný pokus jedného směru"...spojil jsi chytře dvě odpovědi v jednu, i šedý_vlk to zajisté vezme v potaz.....Ale ta první část Tvé reakce stojí za další rozšířenou připomínku....Je dobře, že "si nejsi jistý, zdali nějaký účetní je schopen jakékoliv umělecké kritiky"....., když už je zodpovědný za ledacos všeobecně "ve světovém měřítku".....Znám lidi, kteří několika málo slovy perfektně a trefně zformulují kritickou poznámku k uměleckému dílu, můžou být třeba jaderným fyzikem, ale i například vášnivou sběratelkou knoflíků, při zaměstnání ve školní kuchyni, nebo na mateřské,...nebo hygienikem okresního formátu.....no, jen jsem tak rozprostřela své myšlenky, a můžu je zase klidně svinout, "zmýlená neplatí"........Ať se dílo daří!......
<reagovat 
sarkulka (Občasný) - 9.7.2011 > georg friedrich händel ;)
<reagovat 
 slavekmiloslav (Občasný) - 12.7.2011 > sarkulka> díky. a co ještě tě bez názoru trápi? :-)
<reagovat 
 sarkulka (Občasný) - 29.7.2011 > slavekmiloslav> ... že asi pojdu na profesní deformaci ;-D nějak je "georga fridricha händla" tak divně mezi, tedy buď bych to napsala spisovně nebo bych napsala "georga fridricha hendla" ("ä" stejně většina stálých zdejších pobyvatelů čte jako "e") - tedy skorofoneticky. jinak se text četl dobře, jen tohle mne udeřilo.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter