Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Výstraha
Autor: sarkulka (Občasný) - publikováno 21.6.2011 (23:53:23)
                                                                                                                          VÝSTRAHA

                                                                                                                         Šárka Šafářová

   KOUŘENÍ ZPŮSOBUJE STÁRNUTÍ KŮŽE

   Rty samovolně a téměř neznatelnými kontrakcemi a relaxacemi musculus orbicularis oris opakovaly tato čtyři slova a zdálo se, že tomu tak může být navěky. Zrcadlo odráželo pohyb v kuchyni a snad i vůni čerstvé kávy. Oči sklouzly z čela přes vějířek vrásek v oblasti očních koutků na jejich obdobu v blízkosti nejzápadnějšího a nejvýchodnějšího místa červeně rtů. Mírným pohoršením se zvýraznily rýhy nad kořenem nosu - kontrakce musculus corrugator supercilii. Myšlenka nabyla schopnosti vpít se do svalu a stát se jeho hybatelem.

   NÁVOD NA POUŽITÍ

   To je přesně to, čím člověka zapomněli vybavit. Mít takový návod přilípnutý na čele při narození. Každý by měl třeba doporučení - něco jako: Kuř tři cigarety denně - to ti vrásky nezpůsobí a slast z vdechování kouře vyrovná ty ztráty, které jsi ochoten připustit.

   KOUŘENÍ VÁŽNĚ ŠKODÍ VÁM I LIDEM VE VAŠEM OKOLÍ

   Pohyb ze zrcadla téměř vystoupil.
   "Kafe je na stole." Věta oznamovací se po těch letech proměnila v imperativ. Pokud do pěti vteřin nepřicupitá k dvěma horkým hrnkům a jednomu chladnému muži, bude to vnímáno jako porucha sluchu a s nevrlostí a nějakými decibely navíc opakováno. Kontrakce musculus biceps brachii a extensorů předloktí způsobily antišach-antimat a hrnky se téměř rozestřelily k oponentním hranám stolu.

   CHRAŇTE DĚTI: NENUŤTE JE VDECHOVAT VÁŠ KOUŘ

   Chránit není co nebo spíše koho. A zrovna tak "nucení" je bezpředmětné nebo spíše bezdětné. Cigaretka a kafíčko po obědě je rituálem, který snad jediný drží tento svazek pohromadě.

   KOUŘENÍ MŮŽE POŠKODIT SPERMA A SNIŽUJE PLODNOST

   Postupně se podobné věty vryjí kamsi do synaptických spojů a vzhledem k tomu, že jsou znovu a znovu tyto synapse aktivovány, dochází k transportu materiálu z krátkodobé do dlouhodobé paměti. A mají nechutnou tendenci vybavovat se. Zasraný glutamát.

   POZOR! ZAŘÍZENÍ CITLIVÉ NA ELEKTROSTATICKÝ NÁBOJ. DODRŽUJ ZÁSADY PRO ZACHÁZENÍ

   Ano, některá témata nesčetněkrát omílaná neztratila nic ze své citlivosti. Jakoby původní rozrůzněnost možných vyústění debat na toto téma sklouzlo do jedné jediné stoky nihilismu a je třeba s nimi zacházet vždy stejně - reagovat na určitý podnět standardním, téměř předepsaným způsobem. Pečlivě urovnat slova a usadit je na předem danou pragmatickou úroveň. Důsledky nedodržení postupu mohou být nedozírné. Téma "děti" je jedním z oněch inkriminovaných.

   POZOR! NAPÁJENÍ ZE DVOU STRAN

   Takto lze charakterizovat jedno, naštěstí již minulé, období manželského soužití. Snad minulé... Do dyády se vsoukala třetí strana, samozřejmě tajně. Ale ženský nos a ženské oči jsou spolehlivým detektorem schopným odhalit jakýkoliv jiný zdroj mužova potěšení. Dříve nebo později...

   NEBEZPEČÍ VÝBUCHU

   Klid a jistota se tehdy vytratily a každá interpersonální interakce s mužem, se kterým ji pojilo příjmení a úřední dokument, byla prodchnuta pachem střelného prachu. Opakované exploze nesnižovaly celkové napětí. Bylo třeba vyčkat a počítat s efektem vyhasínání podmíněných reflexů a také s faktorem vlivu tepla domácího krbu.

   PŘED UPOTŘEBENÍM PROTŘEPAT

   Chvílemi měla pocit, že žije ve snu a potřebovala by vzbudit. Dostatečným protřepáním bylo zjištění, že v jednom mililitru je mikroskopických nosičů genetické informace pravděpodobně víc než dvacet miliónů mikroskopických nosičů genetické informace a hybnost i morfologie musí odpovídat normě. Z nikdy nepřijaté triády se měla zanedlouho stát tetráda. Ovšem bez jejího přičinění.

   NEBEZPEČÍ ZŘÍCENÍ

   Tehdy si připadala na kraji svých sil. Bála se, že se zhroutí, ale ustála to. Nikdy dřív si neuvědomila, jak velkým rizikem je obětovat svůj život jednomu člověku. Ještě ke všemu je tato oběť stvrzena oficiálním dokumentem s podpisy dvou svědků a nejmíň jedním razítkem.
   Kalcium je spotřebováváno k zesílení kontrakce musculus corrugator supercilii. Aktin a myosin důsledně dodržují popisy jejich činnosti uvedené v učebnicích fyziologie.
   "Nad čím přemejšlíš?"
   "Ale, nic důležitýho. Jen mi tak vyvstalo na mysli, že nám v práci vyměnili nějaký výstražný tabulky za nový. Jako třeba:

   VYSOKÉ NAPĚTÍ ŽIVOTU NEBEZPEČNO!
   a
   KOUŘENÍ ZAKÁZÁNO

   Mám chuť ještě na jednu. Zapálíš mi, prosím tě?"


Poznámky k tomuto příspěvku
Hyacint (Občasný) - 22.6.2011 >
<reagovat 
 sarkulka (Občasný) - 22.6.2011 > Hyacint> :-) Pěkný, kde's to vylovil?
<reagovat 
 invisible (Občasný) - 23.6.2011 > Hyacint> 

Zakuřte si ve zdraví, to je HUUUSTÝ.

Nemáš jich víc?


<reagovat 
 Hyacint (Občasný) - 23.6.2011 > sarkulka> ále, v dědově koši ;)
<reagovat 
Hyacint (Občasný) - 23.6.2011 >
------
tohle je vše co mám ;)
<reagovat 
 sarkulka (Občasný) - 24.6.2011 > Hyacint> :DDD
škoda, že toho není víc, ale díky za těch několik střípků minulosti. Když je člověk porovnává s těmi dnešními...
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 3.7.2011 > dobrý nápad :)
Body: 5
<reagovat 
 sarkulka (Občasný) - 8.7.2011 > Quotidiana> Děkuji :)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter