Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Neumřeš...
Autor: Oplatka (Občasný) - publikováno 17.12.2002 (16:29:33), v časopise 12.1.2003

Neumřeš,

sto let budeš spát.

 

Kde už jsem tohle

jenom slyšela?

 

A tak bych se toho vůbec

neměla bát.

 

Jenomže co kdybych

nakonec přece jenom

umřela?



Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář Minstrel - 17.12.2002 > :-) To je kousek z pohádky, jenom bych snad nepsal "toho", jinak fakt pěkný.
Body: 5
<reagovat 
Cum-ley (Občasný) - 18.12.2002 > Je to vtipný :)
Body: 5
<reagovat 
devil (Občasný) - 18.12.2002 > souhlasím s Minstrelem, ale jinnak je to v poho
Body: 5
<reagovat 
Aquarius (Občasný) - 18.12.2002 >

Vše živé umírá,

vše neživé uchovává ozvěnu

existence,

 

jen jména zapadají

zapomněním.

 

Ale jména se dávají

tak lehce..


<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 19.12.2002 > Teda Aquarie... za tohle bych ti nejradši dal někam jedničku, kdyby to šlo..:) Pod to se podepisuji.. Co se týče tvé básně, Oplatko, přijde mi, že je spíš o myšlence (ať už jakkoli silné..), než o obrazech.. Neříkám, že se mi nelíbí, ale větší odvaha rozletu obraznosti by jí rozhodně neuškodila.. Její základní moment je mi ale blízký..; obzvláště závěr.. ten osloví a zasáhne..
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 19.12.2002 > Zakalená voda nic neodrazi a uvadly kvet nerozkvete. Ale prece rozkvetl. Byl to motyl!
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 19.12.2002 > Nevím Egile, co myslíš tím "rozletem obraznosti". Myslím, že sis všiml, že mám ráda básně, které toho řeknou co nejvíce jen v několika slovech, a takové se také snažím psát. Jestli myslíš, že je to o myšlence, můžeš napsat, jaké? Ještě mi tu nikdo neřekl, o čem si myslí, že to je.
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 19.12.2002 > dobře.. Přijde mi to o tom, že si člověk obvykle horizont smrti neuvědomuje.. Až do určité mezní situace má zpravidla pocit, že jeho existence není ničím ohraničena a podle toho taky zpravidla probíhá jeho vnímání budoucnosti.. Jak už sem řekl, zpravidla do určité mezní situace, kdy se smrt sama ohlásí jako poslední horizont (vážný úraz, těžká nemoc, smrt někoho blízkého, válka..) a člověku ukáže jeho ohraničenost a on je pak nucen přehodnocovat.. Než se tak ovšem stane, smrt se ohlašuje jen v občasných záblescích, třeba pouze jako neurčitý pocit absurdity, kdy člověk náhle (tak to alespoň prožívám já) přestává brát běžné věci jako samozřejmé.. Tvoje báseň mi přijde jako relativně přesná reflexe jednoho takového záblesku.. Vidím v ní údiv a pozastavení se nad něčím, co ti doposavad splývalo v automaticky prožívaném.. Jako námět pro báseň mi to přijde velmi silné, ale umění básní psaných na malé ploše je právě v tom, že nekolika málo slovy vyčerpáš téma i se všemi jeho možnými i nemožnými přesahy, a to na základě bohatého metaforického jazyka.. Právě to ale v téhle originálně zacílené básni postrádám.. Co se týče té interpretace, nemusí rezonovat s tvým tvůrčím záměrem, ale já jako čtenář ji tak vnímám a tvůrčí záměr vždy přestává být důležitý právě ve chvíli, kdy je čtenář před dílo postaven (kdy se před něj postaví) a dotváří ho svou vlastní invencí.. Vzhledem k síle námětu si zkrátka nepřijdu tolik obohacený, jak bych - podle mého názoru - mohl být..
<reagovat 
čtenář Minstrel - 19.12.2002 > Mozna, ze se vam to bude zdat trosku otrepany, ale ja to zase vidim na vecku o lasce- Jako u Oplatky vetsinou, i tahle na to jde trochu odjinud- ale takova mi prisla i Bez nazvu (poprve to bolelo) a Dotek (Stale ho v sobe nesu...) ¨
Neumres - jako ´kouzlo proti strachu ze zklamani, jako povzbuzeni pro krehkou Sipkovou Ruzenku...
mozna je to uplne jinak, co Ty na to Oplatko?
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 20.12.2002 > Ale jo.. to je dobrá interpretace, Minstrele.. slušně napsaná báseň dává prostor, kde si každý může najít cokoli podle svého.. Tahle báseň, ať už existenciální, anebo milostně lyrická (případně obojí a ještě dál) ten prostor dává a to je moc fajn..; je jí to jen ke cti..
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 31.12.2002 >

Jo, to je otázka:-), líbí:-)


Body: 5
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 7.1.2003 > Přátelé, tak já vám napíšu, o čem si myslím, že by to mohlo být. Ne, že bych to s tímhle záměrem psala, ale když jsem si to po sobě později četla, napadlo mne, jak krásně by to na to sedlo. V prostředí, ve kterém se pohybuji (zejména v sobotu), totiž stále slyším, že není důvod bát se smrti, protože tou nic nekončí, naopak, že to podstatné a krásné přichází až po ní. (Respektive že po určité době spánku přichází probuzení.) Nicméně, já se svého strachu nikdy úplně zbavit nedokážu. Mimo jiné i proto, že ve mně pořád dřímá nejistota, jestli to opravdu smrtí všechno nekončí...Co říkáte na tenhle výklad?
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 7.1.2003 > Tvůj výklad mi nepřijde v rozporu s mou interpretací - spíš naopak.. sedí..
<reagovat 
hermit (Občasný) - 21.2.2003 > jo :-)
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter