Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jak se mi v Budapešti povedl husarský kousek
Autor: kestrel (Občasný) - publikováno 7.9.2011 (10:15:16)
Jednoho pošmourného odpoledne když jsem uzrával v Hospůdce nad Viktorkou to přišlo!Zpočátku to bylo takové lechtání nepokojným orlím pírkem na jazyku. Vzápětí se však proměnilo v chuť na originál  Barack pálinku, která mi onehdy v Maďarsku neuvěřitelně chutnala a pokud je mi známo je k mání pouze tam. Nikde v českých kořalných sadech jsem její lahve s obrázkem husara a broskve kvést nenašel. Nicméně ono lechtání se stalo předzvěstí plánu a plán skutkem. Za čtyři dny časně ráno jsem vybaven objemným batohem vystoupil na  Budapeštském nádraží Kelety. Předvánoční Budapešt se leskla výzdobou jako vypjatá  hrud  medailemi a centrální třída Rakoczy mě přívětivě objala. V nejbližší veřejné jídelně jsem posnídal hustou rybí polévku a vydal se rovnou za nosem. Plán byl jasný: obhlédnout památky ,trochu si zahýřit, pak natankovat batoh a hurá na nádraží. Ale jako vždy se přihodilo něco nečekaného. Večer ve vagonu metra náhle tlampač nad mou hlavou zachrchlal a já zaslechl cosi jako kelety a budvar. Ha! Kelety je název nádraží! Nekompromisně jsem se začal prodírat ke dveřím které se již zavírali. Stihl jsem se ještě vysunout ven. Ale pic kozu do vazu pytlem meruněk! Moje bota zůstala sevřena v  čelistech. Lup! Trhl jsem prudce nohou jako zaseknutou šavlí. Dveře zacvakli a moje bota pokračovala  dál v cestě beze mě. Já zůstal s jednou nohou v ponožce na nástupišti metra. A ještě k tomu v prosinci uprostřed Budapešti. A co teď? Připadal jsem si jako husar vyhozený ze sedla, maďarsky umím totiž zřetelně vyslovit pouze ször (pivo) a Barack pálinka. Obklopen podezřívavými  pohledy jsem odhodlaně vyrazil hledat nějaký dispečink. Když jsem tam ukázal na svoji bosou nohu a posunkem naznačil pohyb zavíraných dveří první reakcí byl více než upřímný smích.  Půvabná dispečerka cosi zabrebentila do mikrofonu a nabídla mi židli včetně horkého čaje (o hlt pálinky jsem se raději neodvážil požádat). A čekalo se. Asi po půl hodině mi spadl kámen ze srdce až se na Dunaji udělalo tsunami. Vešel totiž zřízenec s mojí botou v ruce. Řádně obut jsem tedy opět bujaře vyskotačil do ulic. Ještě jsem stihnul vypít čtyři szöry (piva)  a celkem v klidu nasednout do expresního hospodovlaku směr Bořivojka. I přes ten husarský kousek s botou musím konstatovat že moje Budapešťská mise dopadla víc než na výbornou. V lednici mám pět litrů Barack pálinky a navíc jsem se přiučil cizímu jazyku. Velmi dobře teď vím jak se řekne maďarsky bota a dveře.


Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář pipina - 7.9.2011 > okolo plno slušnejch hospod a ty chcípáš u lysoně nad desítkou gambáč za pětatřicet? aha, věrnost, ta "naše komunita", skoro jsem už zapomněl. a to je dobře.
<reagovat 
Čtenář - 7.9.2011 > jo, pěknej příběh, ale hlavně ta hospůdka nad V.!:)
<reagovat 
zMissMlufka (Občasný) - 7.9.2011 > Také mi to tak přijde, že jde jen o tu jednu hospodu. Hezky zmínit na začátku i na konci, prostředek pak už jen jako výplň, aby se neřeklo. Tedy aspoň doufám, protože považovat se za vtipnýho "husara", když ze sebe nachcaný blb udělá v metru blba ještě většího, to jsi snad nemohl myslel vážně.
<reagovat 
Skafloc (Občasný) - 7.9.2011 > No, hlavně bych opravil jazyk rodný, ve kterém máš několikrát na konci slov i měkké tam, kde má být tvrdé ;o)
<reagovat 
Čtenář - 7.9.2011 > ŠS - chyb dost, y/i, velké/malé písmeno (budapešťské ap.). Příhoda se mi líbila, avšak na jednu stranu máš hezká přirovnání (hruď lesknoucí se medailemi aj.), ale jinde zase je povídka trochu retardující (tlampač nad mou hlavou, musím konstatovat ap.) Kdyby se to trochu upravilo, vyškrtly zbytečné fráze "rovnou za nosem", tak by to bylo dobrý čtení.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter