Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
BELTINE
Autor: Bodec () - publikováno 31.7.2000 (11:56:23), v časopise 1.8.2000

Festival se konal od 30.dubna od 20.00 hod. do 1.května do 13.00 hod. na Císařském (Trojském) ostrově v Praze

Zkráceně řečeno - SUPR !!
Lepší noc z 30.4. na 1.5. jsem si snad nemohl představit. Nacpaný program a dobrá organizace byly zárukou, že se nedalo ani spát. Pravda, na začátku byla trochu podceněna kapacita přívodu elektrické energie, ale to se velice brzo vyřešilo. Pak už jen stačilo ulehnout na travnatou plochu a poslouchat. Kulisu k večeru dotvářela nedaleká bouřka, pak se již vyjasnilo, což nemělo chybu. Jak se patří u Keltů, byl k dispozici pečený divočák, pivo a medovina. I přes nepředpokládanou spotřebu piva (u většiny prodejců ráno došlo) musím ocenit, že jsem nezaznamenal žádné Kelty, neznající svoji míru a nebo vydrží tolik, že to na nich není znát. K chuti přišla kromě piva samozřejmě i medovina a jak jinak - kdo nechtěl nápoje do plastových kelímků, mohl si zakoupit perfektní keramické číše, korbele ...
Pro znalce keltské a irské hudby, i když většinou domácí produkce, není třeba vychvalovat vystupující skupiny, protože již jejich názvy hovoří sami za sebe. Příjemným zpestřením bylo i vystoupení taneční skupiny a její ranní "rozcvička" ve formě výuky irských tanců. Zajímavá byla rovněž přednáška o historii Keltů na území dnešní Prahy, a to včetně ukázek z archeologických průzkumů.
Inu co na závěr? Tak zase příští rok!
P.S.: Kam se hrabou všechny oslavy svátku práce.


Na festivalu koncertovali:

- Asonance
- Bran
- Czeltic
- Dalua
- Dochas Band
- Dolmen
- Dún An Doras
- Eoghan O´Reilly + Happy to meet
- Gwalarn
- Irish Dew
- Jan Hrubý a Kukulín
- Keltieg
- Majerovy brzdové tabulky
- Peregrinovo kvarteto

Zajímavou přednášku měl Jiří Waldhauser na téma - Keltská Praha před dvěma tisíci lety.
Program byl doplněn o irské tance předvedené skupinou Rinceoiri

Dále bylo k vidění:

KELTOI - Jak jsme žili před 2. 000 lety. Keltská vesnice s ukázkami bydlení, oblékání, pečení chleba, výroby keramiky, lití bronzu atd.

LUKOSTŘELBA, JEZDECKÁ VYSTOUPENÍ - stáj Epona Sudice.

Ukázky řemesel: – ražba mincí, kovotepecká dílna, práce s kůží, tkaní, výroba ze švartny, historická kovárna Artes Ferreae, byliny, koření atd.

Slovem provázel Jiří moravský Brabec



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi ()  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter