Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Očista
Autor: miroslawek (Občasný) - publikováno 18.10.2011 (18:38:42)

 

 

 

ve vaně      údery o hladinu
 do dlaně vpuštěný proud
        kapky a bublinky
               malinký
tlachapoud
     rozstříknul vesmír
          s tatínky

 

        - a bagííí -

 

pro bagr nezahynu
   pár kelvinů od absolutna
                   Samádhi

 

minu minu minut

 

kachničku
co na boží zve soud

 

kam jen uniknout?

 

uvolněný špunt

 

und

 

u dna vzniká vír
plameňák plane
a voní po benzínu
poésie pure

 

i ty můj synu

 

odpusť

 

už zas je čas . . .

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Raimund (Občasný) - 18.10.2011 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Gogin (Stálý) - 19.10.2011 >

podobná atmosféra jako sousední text autora zde výše - zvláštní


Doporučil 
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 19.10.2011 > Gogin> tak na tenhle hlavolam jsem nepřišel, nerozumím
<reagovat 
EmptyRoom (Občasný) - 19.10.2011 >
Doporučil 
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 19.10.2011 > některá místa (plameňák vonící po benzínu; "poésie pure"; "pro bagr nezahynu"; "minu minu minut") ke mně dorážejí jen zvukově. - jak se mi rozčepýřenost líbí, tak mi za tím zvukem chybí více než náhodné souvislosti, nebo souvislosti vůbec. - oproti tomu, existenciálně spirituelní perzifláž je oživující.
Doporučil 
<reagovat 
mrtvýmouchám (Občasný) - 19.10.2011 >
Body: 5
<reagovat 
Gogin (Stálý) - 19.10.2011 > třeba voda a benzín - stejný motiv se objevil zruba ve stejnou dobu zde publikovaném textu Pobřeží..., ale to jenom taková poznámka na okraj
<reagovat 
swedish_nigg (Občasný) - 20.10.2011 >
Body: 5
<reagovat 
P.V.Ctihodný (Občasný) - 20.10.2011 > Roztomilé.
Body: 4
<reagovat 
anae (Občasný) - 20.10.2011 > :-) o synech moc mužů básně nepsalo a nepíše, oceňuju!
Doporučil 
<reagovat 
 veršoun (Občasný) - 21.10.2011 > anae> muži o jiném nepíší, neplést si to s klukama, jako solitér je to průměrné, ale v kontextu by mohla vystoupit
<reagovat 
paryb (Občasný) - 21.10.2011 >
Doporučil 
<reagovat 
olegar (Občasný) - 23.10.2011 >
Body: 5
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 23.10.2011 > **
Doporučil 
<reagovat 
lenulela (Občasný) - 23.10.2011 > hravé a znějící ..
Doporučil 
<reagovat 
Leviathan (Občasný) - 2.1.2012 > Je sice pravda, že poesie povoluje vše, ale toto mi připadá jako pokus vyhrknout na mě několik představ na jednou. Ta báseň mě nezaujala je to kýč. Nevidím v tom nic nadprůměrného, ani revolučního. Spíš mi to připadá jako experimentování, ale experimenty mají úspěch, pouze pokud dokáží objasnit nějaká prospěšná fakta a odhalí tím předpokládanou kontinuitu a stav věcí, či novou cestu jíž je nutné se v cestě za poznáním vydat. Toto mi novou cestu neodhaluje a poodhalený stav věcí, který jsem z tohoto nízkého pokusu vyčetl, mi připadá patetický, ač ne chaotický, což však nemění nic na tom, že dílo celkově není nikterak umělecky hodnotné. Upřímně řečeno je pro mě příjemné spíše zahloubat se do rytmické stránky básně, která mi přijde jako jediná dokonce i zvládnutá, než se nechávat unášet metaforami, které se mezi sebou ubíjí, až budí dojem nesmyslnosti. Mou fantasii, tento nezdařilý opus také nekonejší nějak oslnivě. Zajímalo by mě zda pod metafory autor schoval dobře zašifrovanou myšlenku, či je to plácání o ničem. Nevýhoda fantasie a metafor narozdíl od racionality je v tom, že mé inteligibilní myšlení jedná v systematických rámcích, které je zvyklé uchopovat a v kterém se pohybujeme všichni, proto tyto rámce máme platná pravidla jejich vyjádření. Poesie se svými metaforami, však často opouští čistý rozum a vpouští se do představivosti a dává vyniknout citům. Popravdě nic neříkající báseň, která je šifrou osobních nikoliv universálně platných zářitků, kterým autor přidá své vlastní metaforické vyjádření je k ničemu. Pokud báseň je nesrozumitelná a čtenář musí tápat zda má smysl, či je jen splácaninou fantasmagorických spojení, tak je báseň podle mě neuvládnutá (i když moderní umění ve své snaze šokovat a prohlašovat za umělecký projev bůhvíco dnes povoluje vše). Osobně se mi dílo nelíbí (své důvody jsem řekl) a považuji ho za silně podprůměrné.
Body: 1
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 6.1.2012 > Leviathan> Baskové mají takové přísloví - udeříš-li džbánem o hlavu a uslyšíš dutý zvuk, nemusí to ještě znamenat, že je prázdný džbán.
<reagovat 
 Leviathan (Občasný) - 9.1.2012 > miroslawek> Tím my snad naznačuješ, že je nakonec prázdná má hlava, když nedokáže přisoudit dobré hodnocení této slátanině. Mimo to četl jsem od tebe víc takových to slátanin. Připomínáš mi jednoho autora ze Saspi, říkal si tam Literatius maximus- (už jen toto jméno zhlediska latiny ukazuje jak na tom byl se vzděláním, Scriptor a nebo poeta ano, ale Literatius, toto slovíčko fakt neznám.) Ten psal něco podobného tobě, význam v těch svým pokusech o poesii viděl podle mě jen on. Každá jeho báseň byla to samé, obrovské vyblití spojenin, co jen zdaleka budí dojem metafory (i metafory mají být srozumitelné, jejich nesrozumitelnost může zatemnit jen vzdělanost čtenáře, moderní poesie je omyl, je dobrá leda tak pro uzavřenou skupinu lidí co nic neumí a pro spekulanty s trhem knižní produkce, jež podle mě nemají ani čas ty sračky co dnes vycházejí číst). Individuální projem plný šifer, které prolínají celou tvou báseň a činí ji tak neuchopitelnou, je jak jsem řekl na nic. Tvá originalita spočívá jen v tom, že zde publikuješ to co nadaný básník zavrhne. Je pravda, že hloupost nejvíce nalezne um tam kde namísto světla (Platonské krásy) je jen tma a sem tam klamem vyvolaný šerosvit, ale na mě toto neplatí bohužel jsem i trochu vzdělán a to i na poli klasického vzdělání, které dnes již není moc aktuální. Toto není dobrá poesie, doslova slepit mnoho evokací, aby budily dojem jakési jednoty a budily dojem, že ladí i k názvu dokáže každý. Tvou tvorbu dokážu takto vidět na 50 básní v jedné sbírce, ale číst od tebe pořád ten samí styl spoléhající se na to že tma nedovolí vidět pravou podobu věci je prostě monotónní klišé a mimo to, že nepíšeš oslnivě a kvalitně, tak i tvé průměrné a často i podprůměrné básně jsou k tomu monotónním klišé a to není dobrá vizitka. I když je pravda, že své příznivce zde máš, to každý jsme na amatérském serveru zde si najde své příznivce každý i tak netalentovaní autoři jako ty.

<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 19.1.2012 > Leviathan> My nesmíme ani naznačovat
<reagovat 
Leviathan (Občasný) - 20.1.2012 > :-D jasně ubožáku. Kdybys místo těch blbejch keců, který mi jasně naznačují že předemnou stojí nějaký retard, radši napsal něco co se dá i číst tak abych mohl říci ano je to hodnotné. :-D

<reagovat 
sartre2 (Stálý) - 29.12.2012 > ..tohle nestojí ani za kritiku..autor patrně píše v bagru ve snaze použít pár cizích slov se svoji chatrné zásoby..
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter