Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
díké
Autor: libusepalkova (Občasný) - publikováno 2.1.2012 (13:15:11)

DÍKÉ + THEMIDA =JUSTIZIA

 

Tak jsem se nedávno doslechla, že jeden bývalý politik pracuje v advokátní kanceláři, která dostává zakázky z ministerstva, které on předtím řídil.

Po diskuzích našich předních odborníků na právo, zda se nejedná o střet zájmů,  se došlo k závěru, že je to sice nemorální a neetické, ale zcela v souladu s našimi zákony. Takže uvedený pán sice nejedná správně, ale nedělá nic protizákonného.

Znamená to snad, že naše zákony nejsou morální, když dovolují jednání, které  i  zástupci justice označují jako nemorální a nepřijatelné?  

Ve starém Řecku byly dvě bohyně, které dohlížely na dodržování pořádku ve společnosti.  Diké byla bohyně spravedlnosti a Themida bohyně práva ve smyslu zákonného pořádku. Až Římané je obě sloučili v jedinou bohyni a nazvali ji Justicia. Snad to udělali v dobré víře a snažili se skloubit spravedlnost s právem tak, aby zákony odpovídaly dobrým mravům a morálce a byly spravedlivé.

Jistá definice tvrdí, že zákon má chránit důstojnost a svobodu většiny, ne majetek a privilegia hrstky vyvolených.  To že Římané dali Justicii pásku na oči však budí podezření, že si z ní udělali jen vykonavatelku bránící práva těch, kteří ji ovládají, a které nezbývá než slepě poslouchat příkazy svých stvořitelů a chlebodárců.

Zdá se, že u nás se k řeckému modelu zase vracíme a z té dvojakosti  Spravedlnosti něco zůstalo – často měří dvojím metrem. To co projde těm nahoře se netoleruje ostatním normálním lidem. Tak mě napadá, jestli ta naše česká Spravedlnost není nějaká žena dvou tváří.

A nebo možná pořádná schizofrenička!

            



Poznámky k tomuto příspěvku
anae (Občasný) - 2.1.2012 > zas je trocha zoufalého smíchu ... hehe, je ale pěkné, že má v české kotlině přátelství takovou vááhu!
Body: 5
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 2.1.2012 > anae>  dík za bodíky...s tím přátelstvím máš pravdu problém je kde brát ty spravný kámoše.... 
<reagovat 
Věza (Občasný) - 2.1.2012 >
Body: 5
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 2.1.2012 > Věza>  DÍKY KRÁLÍČKU
<reagovat 
PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 2.1.2012 > holka, fakt, piš do novin!
Body: 3
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 2.1.2012 > PetrSuk-Zbraslavský> 

nevím jestli to myslíš jako kompliment nebo jako že kazím uměleckou úrověň tohoto serveru tím že sem zavlékám "novinařinu" ale stejně děkuju za přečtení bodíky  a komentář

P.S. nevím které noviny by si něčím takovým chtěli ničit reputaci a riskovat že jim nějaký šikovný právník začně vyhrožovat nactiutrháním apod.


<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 2.1.2012 > libusepalkova> 

myslím to jako kompliment, holka

někteří skuteční novináři/"novináři" píšou opravdu děsivě...


<reagovat 
Mrtvá Barbie (Občasný) - 3.1.2012 > Vyjímečně s PVC souhlasím!
Doporučil 
<reagovat 
sněhulka (Občasný) - 2.1.2012 > Ano, pošli článek do novin.
Doporučil 
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 3.1.2012 > sněhulka>  díky zkusím to ale pochybuju že bude zájem
<reagovat 
Anděla.Čertíková (Občasný) - 2.1.2012 > Zřejmě to nebude jen česká specialita..
Body: 5
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 3.1.2012 > Anděla.Čertíková>  děkuju za bodíky souhlasím že se to nejspíš netýká jen nás
<reagovat 
Skafloc (Občasný) - 2.1.2012 > Nikdo si neumí ani představit, jaký průser se kolem nás děje v komplexu.
Body: 4
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 3.1.2012 > Skafloc>  souhlas dík za bodíky a komentář
<reagovat 
P.V.Ctihodný (Občasný) - 3.1.2012 > Skvělý autoportrét!
Doporučil 
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 3.1.2012 > P.V.Ctihodný>  :)))dík
<reagovat 
Meth (Občasný) - 11.2.2012 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter