Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Mikropovídka č. 2
Autor: PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - publikováno 2.1.2012 (19:50:10)

    Nakonec to přece jen nebylo tak hrozné. Byla už třicátá léta a všude kvasil život. I na dveře se často a hodně bušilo. „Na co pořád myslíš?“ ptaly se Hanka s Lindou. Byly rozjařené a poťouchle se uculovaly. „Venku je krásně. Nechceš si s námi někam vyrazit? Nebo zasouložit?“ Ale Karel jim zabouchl dveře před nosem a vztekle zadupal. „Tak jo. Je holt divnej,“ pokrčily rameny a odešly na výstavu středověkých rukopisů. “Dejte mi všichni pokoj!“ řval Karel a mlátil hlavou do zdi. „Přijďte za mnou, až bude venku boží dopuštění!“ Kus omítky se odrolil a spadl. Básník si sedl ke stolu, popadl pero a začal zuřivě psát. Psal a psal a každé třetí slovo škrtal. Písek se už dosypal, leč hodiny se samy neotočily. A to ještě nebylo poledne. Zato už bylo jaro a máj byl vidět na každém kroku. Ptáci na stromech hopsali sem a tam a káleli na prázdné lavičky. Slunce se napíchlo na kostelní věž a čekalo, až ručičky všech hodin splynou v jednu. Pak bylo dlouhé a velmi realistické odpoledne. „Proč se s tím Hynkem furt taháš?“ vyptávaly se večer v parku Linda s Hankou. Také byly utahané, a nejen z výstavy. „Není on na tebe trochu moc chytrej? No řekni!“ „Ja! Nein! Já nevím,“ zamyslela se. „Já nevím. On je tak citlivej – kdyby někde nastyd, tak umře. A furt mi něco vyčítá, nebo si mne tak divně prohlíží...“ Vtom zapraskaly větvičky, ptáci ztichli a všechny čtyři slečny se vyplašeně rozhlédly. Ale bylo to jen nějaké zvíře – možná zajíc, ale vypadalo to spíše jako svišť. „No tak si to tolik neber a co tě nepálí, nehas.“ Rozloučily se a odešly každá zvlášť domů. V dalších dnech a týdnech už ale bylo leccos jinak.



Poznámky k tomuto příspěvku
safran (Občasný) - 2.1.2012 > To je nějaké vytržené z kontextu a nedokončené..to si má čtenář domyslet konec sám?
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 3.1.2012 > safran> klidně
<reagovat 
P.V.Ctihodný (Občasný) - 3.1.2012 > Naštěstí pocházím ze Zelené Hory,a tak je mi to blízké...(Nejblbější:"Nebo zasouložit?",nejvtipnější:"...co tě nepálí,nehas.")
Doporučil 
<reagovat 
libusepalkova (Občasný) - 3.1.2012 > to by bylo dobré do rubriky "úlety", kdyby tu taková byla, Linda s Hankou by dneska měly plný ruce práce, ikdyž spíš než rukopisy se padělají směnky, lustrace, kupní smlouvy, dokumenty o konkurzu, tituly z právnických fakult, biografie velikánů atd.
<reagovat 
libusepalkova (Občasný) - 3.1.2012 >
Body: 5
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 3.1.2012 > libusepalkova> díky moc
<reagovat 
Gituša (Občasný) - 3.1.2012 > já mám tvoje povídky hrozně ráda, jsou chytré od á až do zet a čtou se s touhou přečíst je odzadu, ale to zase u nich nejde, protože bych tím přeskočila slunko, co se napíchlo na kostelní věž a neposlušné přesípací hodiny a to by byla škoda - kdyby to totem nekazil, tak ti dávám aspoň deset bodů
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 3.1.2012 > Gituša> děkuju moc
<reagovat 
Gituša (Občasný) - 15.2.2012 > doplňuji, co jsem zapomněla
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 15.2.2012 > Gituša> co jako? :-)
<reagovat 
 Gituša (Občasný) - 15.2.2012 > PetrSuk-Zbraslavský> doporučení přece
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 15.2.2012 > Gituša> aha, díky moc
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter