Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<Zpátky Trhliny z kolekce Sladké všedno
Autor: mjach (Občasný) - publikováno 20.1.2012 (01:51:02)
Pokračování>

Ždímání

Přestáváme obdivovat. Každý den, každá hodina se promítá snad stokrát, kolem dokola. Jednotlivé otáčky dovolí vyhlédnout ven, ale nudí. Kulaté okno jak v břiše lodi. Malý průzor. Nic víc. Divit se, chválit. To skončilo prvním zatměním. Zato počítáme. Ale čísla jsou jen stopy tužky. Přesně definovaná pouta. Jedna, dvanáct, sto... Dále, více, mnohokrát. Šplháme po žebříku, nižší hodnoty pod nohama kdosi odlamuje a tak nelze sestoupit. Jen padnout. Čím výše, tím jistější, tím mrtvější. Fatální loterie. Stírám se a oplachuji ve stále větších otáčkách. Hezky vysychám. Hlavně zastavit odpočet. Dřív než odstředivka vytlačí barvu z překvapení.


Trhliny

Svět se rozprostírá kolem našeho vnímání. Jeho zákoutí tajuplně lákají. Co nedovedu vysvětlit, rozkládám před sebe a pak se nadchneme. Překotně. Neslušně, třeba bez povolení, nadšeně. Drobky hostiny pochopení sbíráme jak o závod, hraje smích, pláč. Všech. Přivanul zprohýbaný pergamen. Zábavné čtení. Písmena v ústech ztratila vrásky. Hladký příběh okolo našich hlav. Kdokoliv z nás smí na návštěvu. .. a tak jsem zmokl, umazané boty nepřezouvám, čekám. Raději nevstoupím. Než oschnu. Několikrát vaše “nyní” počkalo přede dveřmi. Vylévám otazníky přes okraj stolu. Nechci kazit překvapení. Přichází pro mě a povolují PROJÍT. Zaklapnu za sebou. Průvan už není. Je dobře zavřeno. Pohled vedle pohledu. Stíny jsou, když se světla nesetkávají.



Poznámky k tomuto příspěvku
PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 20.1.2012 > Průvan už není. Je dobře zavřeno.
Body: 4
<reagovat 
libusepalkova (Občasný) - 20.1.2012 > několikrát vaše nyní počkalo přede dveřmi-někdo ho nechává čekat pořád-jsou tam moc pěkný myšlenky
Body: 5
<reagovat 
mjach (Občasný) - 22.1.2012 > Děkuji za hodnocení
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
1 (2) 3 4
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter