Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
samota a víra
Autor: slavekmiloslav (Občasný) - publikováno 27.1.2012 (14:50:29)


máme sebe, a snad tomu i chvílemi věříme, jak moc jsme sami sebou, jak moc si patříme, než pochopíme, jaká je to blbina. a že se hledáme, potkáme tu a tam jedince naprosto svého, který už z dálky prvním pohledem křičí, aniž by cokoliv vyslovil, aniž by vydal hlásek, jak moc je svůj. a že nás ten jedinec notně musí vyděsit a taky že nás vyděsí, už jen svým zjevem a chováním a těmi názory! a to vyděšení pak v sobě dlouho nosíme jako mementum, jak moc dobré je nebýt sám pro sebe a jen svůj. a že trpíme přesvědčením, jak moc jsme inteligentní, tak si moudře zdůvodníme, proč práve my se té podivné jinakosti budeme odteď důsledněji vyhýbat.

a roky se vám kutálejí a točí v nějakém podivném zběsilém kruhu, ve spirále a vy, s obřím hrnkem na kafe v běhu mezi bowlingem, večerním breefingem a milenkou, se najednou ocitáte uprostřed desinfekce a protivného pípání coby hlavní hrdina lékařského seriálu bez honoráře. smrad umně promíchán se strachem ze smrti, hromadou hadiček a s nekonečnou žízní po obyčejné vodě vám ve chvíli, kdy jste schopen si konečně prvně sednout s přepychovým lízátkem z dětství, dovolí se dlouze zamyslet.
navštěvují vás mimozemšťané z práce, ve které jste prý něco museli.
teď si konečně vzpomenete na toho podivína, na jeho klid. vzpomenete si na pinkfloyd a bacha a krásné obrázky letmo kdesi zahlédnuté. objevíte škvíru nového světa, který se kolem plouží v tichu už deset tisíc let. zkoušíte otevřít tu bránu do cizího světa, který by mohl být i váš. a že se vám pomalu rozsvěcuje, vidíte ty pitoreskní kraviny, tak důležité ve vašem minulém životě.
přemýšlíte o víře, o víře v cokoliv smysluplného, o skutečné víře, o vyšším smyslu bytí. o smysluplnosti všeho.
a nazítří vám někdo, bývalý kamarád, šlehne do obličeje výtku o slepé koleji.
a vy najednou, a vlastně ani netušíte jak a proč, sedíte uprostřed šíleně rušné křižovatky a v uších mozarta. a pak v klidu s teplou dýmkou v otlučené kavárně a spočítáte si, kolik že to smíte dnes utratit, a někdo se vás ptá, jak to děláte, že vypadáte tak šťastně.


Poznámky k tomuto příspěvku
anae (Občasný) - 27.1.2012 > :-)
Doporučil 
<reagovat 
libusepalkova (Občasný) - 27.1.2012 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
slavekmiloslav (Občasný) - 27.1.2012 > děkuji anae, děkuji Libuše :-)
<reagovat 
saebatien (Občasný) - 28.1.2012 > presne tak - "pitoreskní kraviny"
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
Zazo (Občasný) - 28.1.2012 > cítím tu upřímnost, to mi stačí
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
slavekmiloslav (Občasný) - 28.1.2012 > děkuju saebatien, děkuji Zazo :-)
<reagovat 
kalice (Stálý) - 2.2.2012 > ...lépe později, než vůbec...
Body: 5
<reagovat 
 slavekmiloslav (Občasný) - 7.2.2012 > kalice> díky
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter