Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Pochop to přece holka
Autor: libusepalkova (Občasný) - publikováno 5.2.2012 (15:07:29)

CHÁPEJ  TO  PŘECE  HOLKA

 

Když jsem byla malé dítě a táta mi odešel, aby hledal lásku u nějaké cizí paní,

chtělo se po mně jen, abych navzdory nízkému věku chápala,  že i on má

právo na štěstí. Později když manžel opustil mě i naše dítě, musela jsem

zase chápat, že chce být šťastný jinde a zakládat nové hnízdo s někým jiným.

Měl na to přece právo.

Alea iacta est.  

Kostky jsou vrženy.

Stručné a úderné jako rána dlažební kostkou do hlavy.

Teď miluju jeho a on miluje mě, ale od rodiny neodejde. Musím chápat že dítě má

právo na otce. Já to přece chápu moc dobře, zažila jsem na vlastní kůži jaké to je vyrůstat bez táty, jen nechápu, proč jsem vždy na opačné straně. Proč nikdo nechápe, že i já mám právo na štěstí.

To fakt nechápu-asi jsem blbá.

Jednoduchá rovnice o spoustě neznámých.

Jenže mě matika nikdy nebavila. Jen proto nejspíš nechápu, proč všichni odešli s nějakou 

neznámou někam do neznáma.

Chci být někým milovaná- asi jsem sobecká.

Sobecká a nechápavá jako malé hloupé dítě. Možná proto, že když jsem dítětem

skutečně byla, chtěli po mně, abych všechno chápala, jako kdybych byla dospělá.

Nechápu proč všichni muži, které jsem milovala, ode mě odešli, aby mohli milovat

někoho jiného. Nechápu proč muži tak snadno překračují Rubikon.

Nechápu to a hlava mi to nebere.

Jen mě to pěkně sere.

Nechápu proč nikdy nestojím na  správné straně. Nikdy nevsázím na správně koně.

Nechápu teorii relativity, nechápu integrály, nechápu proč jsem se vůbec narodila. Jen proto, abych pořád všecky chápala? 

Nedoručitelný balíček bez adresáta, balíček nervů a zbytečných emocí. Velmi pečlivě vytříděný odpad. Odrazový můstek z kterého se ostatní vrhají do pravé lásky, pravého štěstí a pravého života. Jen já nikdy nejsem ta pravá. Stále někým někam odkládaná a odhazovaná. Příliš brzo mi ukázali odvrácenou stranu Měsíce a příliš často jsem ji musela vidět znova a nova. Není hezká-tmavá, studená, rozrytá spoustou kráterů. Tak nějak možná vypadá duše těch, kteří na tu odvrácenou stranu byli opakovaně vyháněni. Povrch Měsíce je rozbrázděn úlomky asteroidů. Co rozbrázdí duši? Kdo to ví nebo alespoň tuší? Kdo jste bez viny hoďte kamenem…to je možná ono, osud mě chtěl ukamenovat jako hříšníci. Nejsem jen blbá a sobecká, ale i hříšná, protože často myslím na sex. Nejspíš jen proto si lásku nezasloužím.

Snad mi po všech těch ranách dlažebníma kostkama do hlavy konečně začíná svítat

a já začínám chápat, že nikdy nebudu ta pravá…proto nemám právo být taky milována.

Herdek…

A nebo snad spíš Heuréka?!



Poznámky k tomuto příspěvku
PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 5.2.2012 > působivé a pěkně napsané, dávám plnou palbu
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 5.2.2012 > PetrSuk-Zbraslavský> díky pěknou neděli ti přeju
<reagovat 
mystik (Občasný) - 5.2.2012 > hej jeden poetickej takto: inspirace nechci byt ja bud si ty :-)
Body: 1
<reagovat 
maria keis (Občasný) - 5.2.2012 > ať už je to tvůj příběh, nebo ne, hlavní roli by v něm mohla hrát nejedna z nás. Vlastně se stačí rozhlédnout kolem sebe. Na druhou stranu, bývá i fajn, co?
Body: 5
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 6.2.2012 > maria keis> souhlas dík za přečtení
<reagovat 
Anděla.Čertíková (Občasný) - 5.2.2012 > Ano, působivé a dobře napsané..a smutné..každý nemá to štěstí, aby byl milován svými rodiči a dostal tak svůj nejdůležitější základ pro budoucí život..jak řekl Charlie Chaplin..kdo nebyl dítětem, ten se nikdy nestane dospělým..a muži chtějí dospělé, sebe si vážící ženy, které si hlídají své hranice a nemají strach a jejich život nejsou jen muži..krásná je přece i láska k dítěti, nebo hudba, příroda..hledat štěstí jen v muži je zpozdilé a muži jsou mazaní a na tu upocenou snahu si je udržet za každou cenu přijdou velice brzy..
Body: 5
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 6.2.2012 > Anděla.Čertíková> také to tak vidím dík za přečtení
<reagovat 
Věza (Občasný) - 6.2.2012 >
Body: 5
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 6.2.2012 > Věza> dík
<reagovat 
mystik (Občasný) - 6.2.2012 > a opak k infernu téhle slaboty LiPa:
http://www.youtube.com/watch?v=zTQrT_jVyqg&feature=related
:-))
<reagovat 
anae (Občasný) - 6.2.2012 > ono řídit se moudrostmi desatera i v případě výběru milovaného ušetří dost starostí a bolu ... ale poruč lásce :-) že?
<reagovat 
 Čtenář - 7.2.2012 > anae> lásce? to je mi zas blábol, chtíč není láska, autoerotika to jistí! nevymlouvejme se porád na pudy, jsme inteligentní bytosti, a buďme si sestrami, nepodvádějme se: to je pravý feminismus, ne krást muže jedna druhé!
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 6.2.2012 > anae> no právě...
<reagovat 
 mystik (Občasný) - 6.2.2012 > libusepalkova> snad poroučíte vy poručíte i větru a dešti? :-) vemte si deštník na ten stav vaší nálady smutná slova libuse vestici brrr (osivam se) prominte
<reagovat 
farišta (Občasný) - 6.2.2012 > co je to za útvar? je to povídka? pak je to málo. jestli je to úvaha, tak neumím říct, nad čím. jako životní příběh je to smutné a to hned ve dvou rovinách. ta prvotní je zřejmá, viditelná, hrdinka neměla v životě štěstí, ta duhá rovina - neumí se s tím vyrovnat a je ukřivděná - ale kdo je adresátem ukřivděnosti? ONI? nebo jenom polovina z NICH, tzn. MUŽI? poněkud sebestředné a bolestínské. život přece není spravedlivý, jsou děti, které srazí v 9 letech auto, nebo nedej Bůh ukončí jejich život zákeřná nemoc, vyrůstat bez otce je horší? doporučuji Knihu Jób, popř. televizní 13. komnatu.
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 7.2.2012 > farišta> Každý životní příběh je výpovědí o stavu společnosti a každý má právo se vyjádřit o tom co prožil ať ve 13.komnatě nebo na literárním serveru- i v obyčejným životě se to jobovkama jen hemží
<reagovat 
Čtenář - 7.2.2012 > pochybuju, že to s ní má co dělat
<reagovat 
Meth (Občasný) - 10.2.2012 > Miluji upřímnost a přímost a tedy dávám tomuto výstupu maximální počet bodů
Ferda
Body: 5
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 10.2.2012 > Meth> díky Ferdo jsi milej
<reagovat 
Čtenář - 7.2.2012 > PS: blábol, opět
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 7.2.2012 > čtenář> život píše občas hrozný bláboly - číst o nich a žít je na vlastní kůži je docela velkej rozdíl
<reagovat 
 Čtenář - 7.2.2012 > libusepalkova> tvoje sebevědomí na mojí hlavu, piš, piš, Sally už nefunguje...
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 7.2.2012 > čtenář> potřeba se vyzpovídat je spíš projev pokory než sebevědomí-věřící se chodí vykecat do kostela ateista k psychologovi nebo na literární servery:-)))
<reagovat 
 P.V.Ctihodný (Občasný) - 9.2.2012 > libusepalkova> S dovolením malá lekce z katechismu:Zpověď není "vykecání se",ale přiznání si vlastní viny a upřímná lítost.
(Nicméně pokecání si s knězem možné je,ale to už je trochu jiný "level".)
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 9.2.2012 > P.V.Ctihodný> s dovolením malá lekce z ateismu když nevěřící řekne vykecávat tak má na mysli vyzpovídat:-)))
<reagovat 
 P.V.Ctihodný (Občasný) - 11.2.2012 > libusepalkova> Zajímavé.
<reagovat 
P.V.Ctihodný (Občasný) - 9.2.2012 > Nejsem si jist,zda-li je to povídka,ale určitě je to citlivá a odvážná osobní výpověď.(Myšlenky na sex sami o sobě hříšné nejsou.Záleží na tom,koho si při nich představujem.)
P.S.: Rada ohledně čárek,která pomáhá na 90%:Kolik sloves-tolik ,,,,,,,,, .
Body: 4
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 9.2.2012 > P.V.Ctihodný> díky s těma čárkama je to spíš nepozornost a zbrklost a hlavně nedostatečná závěrečná redakce textu než faktická neznalost ale slibuju že se polepším---s těma myšlenkama na sex bych to radši nerozmazávala-mimochodem máš tam překlep-myšlenky samy
<reagovat 
 P.V.Ctihodný (Občasný) - 11.2.2012 > libusepalkova> Díky.Já to tušil,ale to "i" mi přišlo nějak méně hříšné:-)
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 11.2.2012 > P.V.Ctihodný> nevědomost není hřích ale neznalost zákona neomlouvá je pravda že když chlap vyměkne tak na nějaké velké hřešení ani nedojde
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter