Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 3.5.
Alexej
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Básníkům
Autor: Indigo (Občasný) - publikováno 24.3.2012 (13:12:58)

nemohʹ jsem spát

sám v izolaci beztvaré
noci -
- hodina věčná
vpád neklidu bezkonečna
zabil mi Múzy

rozdrolil zbytky do tmy hořké lysé
odrazil do nemoci
sny
co bděním nezléčí se

já nemohʹ spát
že černá bílé zpila den
já nemohʹ vzpomenout si na jedinou

na báseň




Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 24.3.2012 > pěkná
<reagovat 
Čtenář - 26.3.2012 > Zvuková realizace podle zápisu by vyšla podivně. Zdá se, že dělení do veršů je pouhou exhibicí bez jakéhokoliv hlubšího smyslu. Jinak je báseň jakýmsi úvodem k něčemu, co nepřijde. Jaký je tedy její smysl? Krása to není (viz výše),sdělení také ne, poetika rovněž ne. Co tedy?
<reagovat 
 Indigo (Občasný) - 26.3.2012 > čtenář> Zvuková realizace podle zápisu by vyšla podivně. Zdá se, že dělení do veršů je pouhou exhibicí bez jakéhokoliv hlubšího smyslu.

Ano, bez typických znaků, jak je známe,tedy jak nás kdy historie učila, nicméně ne bez hlubšího smyslu, tedy pokud jde o autora. Pokud jde o čtenáře, který není schopen vidět, rozpoznat, nebo alespoň pocítit, pak je text napsán špatně.

Jinak je báseň jakýmsi úvodem k něčemu, co nepřijde.

Ano, souhlasím. Nejsou Múzy, není báseň. To je i odpověď na to, jaká je výpověď tohoto textu. Respektive, je to nářek nad stavem, kdy básník není schopen jediného poetického podkladu či látky, pro kterou by se dalo opodstatněně veršovat. Přesto je neustále nucen čímsi neuchopitelným ze své podstaty, se znovu a znovu chápat pera.


<reagovat 
Indigo (Občasný) - 26.3.2012 > Zajímavé, beru v úvahu.

A propó, my se známe?
<reagovat 
Čtenář - 26.3.2012 > Netvrdím, že poezie psaná pouze pro zrak, není poezií, je však pouze poloviční. Zvláště, když je zápis, beroucí v potaz i zvuk, možný, aniž by báseň cokoliv ztratila.Nevidím žádný důvod, proč nahrazovat melodii hekáním. A v tom vidím tu schválnost.
Podobnými nešvary trpěla tvoje poezie i dříve, ale přebíjela je osobitá forma, která tě mohla posunout hodně daleko. Zřejmě byla neuvědomělá, protože po ní už nic nezůstalo. Vliv servrů byl asi silnější. Škoda.
<reagovat 
 Indigo (Občasný) - 26.3.2012 > čtenář> Avízo.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter