Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 19.3.
Josef
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Cílená reklama v 21. století
Autor: t.b.kat (Občasný) - publikováno 29.3.2012 (09:05:38)
Snad mi čtenáři prominou úsudek, že většina z nich (stejně jako já) tráví své tiché večery s televizními pořady. Na tom není nic špatného. Svůj čas si určujeme stejně sami. Mnozí z nás si jistě pamatují doby krátce porevoluční, kdy se v televizi začala také ve větší míře prosazovat reklama. Nejprve jako výplň mezi a později (s příchodem komerčních stanic) jako součást různých pořadů. Pamatuji si, jak mé rodiče, strýce, tety, babičky kolem rozčilovala frekvence reklam ve vysílání, zvláště pokud si chtěl někdo z nich na video nahrát film nebo dokument. Technika nebyla úplně nejlepší v porovnání s dnešní dobou a tak přetáčení tam a zpět a hledání vhodného okamžiku k navázání na reklamní pauzu byl mnohdy nadlidský výkon. Zvláště, pokud jste na VHS kazetě měli již cosi nahráno a těch devadesát minut na zaplnění zbývalo. Jenže právě reklama byla schopna Vám natáhnout film i o desítky minut a tak se devadesát minut mohlo protáhnout i na sto dvacet. Videokazeta se pak zastavila a Vám nezbývalo než úpět a řvát. Časem se valná většina z nás sžila s reklamou a tyto filmové pauzy i častěji využívala k užitečným činnostem – např. k odchodu na toaletu nebo vykradení lednice. Ale pocit otrávenosti a manipulování převládal a myslím i nadále převládá.

Reklama mě naučila, že když budu pít pivo, vonět se kolínskou, brát Viagru, jezdit novým autem atd., budu opravdový chlap. Že, když se budu chtít zbavit ženy, stačí ji prodat na e-shopu, případně ji poslat na nádhernou dovolenou s leteckou společností již od 1 Kč. Časem jsem ony neustále vysílané reklamy byl schopen za herce odrecitovat, případně přezpívat. Pak se objevil nový typ reklamy. Její podstatou je neustálé opakování jen několika slov stále dokola. Příklad: www.kupsiponožky.cz, www.kupsiponožky.cz, www.kupsiponožky.cz, www.kupsiponožky.cz a to po dobu až jedné či dvou minut. Když jsem tuto podobnou reklamu slyšel, byl jsem ohromen. I když jsem se bránil, ty neustále opakující slova se prohryzávala do mého mozku a já se jim nemohl bránit. Vypnul jsem televizi. Zavřel oči. Přemýšlel. Když tu v hlavě se nastartovalo www.kupsiponožky.cz www.kupsiponožky.cz www.kupsiponožky.cz www.kupsiponožky.cz. Šel jsem do práce a zapnul počítač … www.kupsiponožky.cz www.kupsiponožky.cz www.kupsiponožky.cz www.kupsiponožky.cz … vstal jsem a šel do skladu, začal uspořádávat knihy www.kupsiponožky.cz www.kupsiponožky.cz www.kupsiponožky.cz … Vzdal jsem to a na internetové stránky se podíval … stejně jako asi teď vy. Příjemný den!


Poznámky k tomuto příspěvku
ALKATRAZ (Občasný) - 29.3.2012 >
Body: 5
<reagovat 
sněhulka (Občasný) - 29.3.2012 > :D
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter