Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky KREACE RADIOAKTIVNÍHO PUDLA z kolekce Usměvavá beznaděj
Autor: Petr Měrka (Občasný) - publikováno 5.4.2012 (12:42:13)
další>

Díval se z okna. To, co zřel, se mu ani pranepatrně nelíbilo. Připomínalo mu to totiž depresi a tu neměl rád.

Přemýšlel o životě. Po několika dnech ho to přestalo bavit a rozhodl se vyrazit ven. Bylo tam hezky. Po dlouhé době vysvitlo Slunce, ženy se obnažily a muži se nemohli vynadívat na jejich erotické vnady. Ve vzduchu to jiskřilo chtíčem a zavánělo venerickými chorobami.

Neměl namířeno nikam konkrétně. Hledal nějaký stálý bod, o nějž by se mohl opřít a odpočinout si. Nebyl ještě unavený, ale čekal to každým okamžikem.

Prostor kolem něj byl napěchovaný situacemi, které nedávaly valný smysl. Někteří lidé se pohybovali sem a tam, jiní trčeli na jednom místě a žebrali. Další píchali s prostitutkou a nebo kouřili dobře situovanému pánovi s pleší, ve vázance a s koženou aktovkou obsahující v sobě stoh kompromitujících materiálů sloužících za účelem vydírání vysoce postavených vládních činitelů, šulina. Vtom spatřil volnou lavičku a zamířil k ní. Chtěl se na ni posadit, ale bylo mu to znemožněno drsnými holkami učesanými na punk, jež mu bezděky zastoupily cestu. Držely v rukou hudební nástroje a právě zakládaly kapelu. Pojmenovaly se PRDEL V PIČI. Zaslechl část jejich rozhovoru a reagoval na něj těmito slovy:

„Mám básnické střevo a jsem originální, budu vám dělat textaře.“

Proklály ho svými bezednými pohledy plnými bezbřehého nihilismu a usoudily, že ten týpek před nimi nepostrádá jistou smyslnou sympatičnost. Vlastně jim vyloženě uhranul svým neskonalým charismatem. Působil na ně šarmantně. Dospěly k závěru, že mu dají příležitost.

Plácli si a podepsali smlouvu o díle. Podařil se jim odehrát pouze jeden jediný koncert a ten ke všemu skončil naprostým fiaskem. Přišlo na ně všehovšudy pět diváků. Basačka s bubenicí se otrávily alkoholem ještě před začátkem vystoupení a krátce nato spáchala zpěvačka rituální sebevraždu. Zůstala jen kytaristka.

Začali spolu s Lumírem chodit. Vůbec nejčastěji na procházky. Vybírali si taková místa, kde měli klid a soukromí. Opájeli se tichem a krásami přírody. Dokud nezaslechli rachot terénních motorek, tak si připadali neskonale šťastni a pomalu jako v ráji.

Motorkáři je srali. Porozhlédli se kolem sebe a ozbrojili se bytelnými klacky. Připravili se každý na jednu stranu lesní pěšiny a počkali, až budou kolem nich projíždět, pročež je srazili z jejich smrdutých hlučných strojů.

 

*

Po nějaké době se jim narodilo dítě.

„Co s ním budeme dělat?“ zajímal se Lumír. Jeho partnerka chvíli přemítala a nakonec pronesla:

„Budeme ho milovat a vychovávat.“

„Senza nápad,“ pravil Lumír, ale nebyl právě dvakrát nadšený. Na to být otcem se cítil příliš mladý a nezkušený. Vždyť mu bylo teprve patnáct let. Dal jí kopačky, poprosil ji o odpuštění a oznámil, že se vrací domů ke svým rodičům.

Jarka myslela, že se přeslechla. Ale když jí došlo, že ne, tak se mohla vzteky pominout. Rozohnila se natolik, že si skočila pro sekeru a tu mu následně zarazila mezi lopatky. Lumír byl zděšený z potencionální možnosti odebrat se takto předčasně na onen svět, že bezodkladně padl na kolena, sepjal ruce a začal se modlit.

„Ó Bože, neopouštěj mě v těžké hodině a nedej dopustit, aby se mi přihodilo něco zlého. Za to ti vřelé dík!“ vřískal směrem k nebi.

A světe div se, Nejvyšší ho skutečně vyslechl. Pozměnil mírně konfiguraci reality a opravil detaily. Lumír s Jarkou se usmířili a zůstali přáteli.

Každý šel svou cestou a od té doby se už nikdy víc nepotkali. Dítě, které nechali napospas osudu, zemřelo hlady a žízní. Ani jednomu z nich nechybělo.

 

*

Lumír zestárl a bylo mu jasné, že už co nevidět natáhne bačkory. Bylo mu šedesát osm, ležel nahý v trávě a nebyl schopen pohybu. Do tohoto nezáviděníhodného stavu ho dostala mrtvice, která se naprosto nečekaně vynořila jakoby odnikud a atakovala ho.

Jarka ho přečkala o dvacet roků. Skonala při autonehodě. Jela moc rychle a nezvládla řízení. Pronásledovali ji policisté, kvůli podezření z bankovní loupeže. Svoji smrt moc nevnímala. Kdyby jí někdo změřil hladinu alkoholu v krvi, ocitl by se mírně zděšen z výsledku dvě a půl promile.

Závěrem by se dalo konstatovat: Takový je život.

 

5. dubna 2012

Petr Měrka


Poznámky k tomuto příspěvku
Hoši s dynamitem (Občasný) - 5.4.2012 > dobrý nápady.
Doporučil 
<reagovat 
 Petr Měrka (Občasný) - 6.4.2012 > Hoši s dynamitem> dík
<reagovat 
Mlž Svatý (Občasný) - 9.4.2012 > paráda... znáš kapelu Piča z hoven? :-))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Petr Měrka (Občasný) - 10.4.2012 > Mlž Svatý> neznám. ale jsem rád, že se ti líbilo, mlži.
<reagovat 
 LeaLipszyc (Občasný) - 10.4.2012 > Mlž Svatý> Piča z hoven jsou z Ostravy, žejo?
Mně ses taky trefil do nálady, Měrko.
Doporučil 
<reagovat 
 Petr Měrka (Občasný) - 11.4.2012 > LeaLipszyc> to je dobře.
<reagovat 
 Mlž Svatý (Občasný) - 14.4.2012 > LeaLipszyc> tuším, že jo. tam se vůbec líhnou zajímavý věci. např. I Love 69 Popgeju :D
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 4 5 6 7 8 10 11 12 13 14 15 16 17 (18) 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter