Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
poránu
Autor: Mima (Občasný) - publikováno 9.6.2012 (09:47:15)
pastel, A1


Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 9.6.2012 > škoda tý kompozice na střed, přehnutí papíru to jen zvýrazňuje, ale to se dá odmyslet. Bělobu by to chtělo trochu ztlumit, spíše bych tam namrskal šedou, která by nádherně harmonizovala se sytými odstíny fialové a zelené. A vodu oddělit od nebe tak aby konstrastovaly subprostory mezi sebou navzájem. Kresebná linka na kamenu vpravo je perfektní, ta ostrá hnědá linka by si zasloužila narvat i do levé části. Zelená a žlutá pracuje dobře, tam bych nic neměnil.
<reagovat 
jxr (Občasný) - 9.6.2012 > souhlasím se čtenářem...líbí se mi moment v pravém horním rohu (modrá, černá a zelená)
<reagovat 
 Mima (Občasný) - 9.6.2012 > jxr> ...vida, "žádné bodíky", ale zájem a přínosné poznámky!....to mně těší moc, ....díky....
<reagovat 
Čtenář - 9.6.2012 > btw ještě abych upřesnil proč je podle mě špatná ta středová kompozice: oko diváka má v takovém případě tendenci porovnávat obě dvě strany navzájem, hledat na nich stejné nebo odlišné prvky - což je na úkor toho aby si oko užívalo dílo, nezávisle na ničem.
<reagovat 
 Mima (Občasný) - 9.6.2012 > čtenář> ...dík za koment, bylo to poprvé a naposled, kdy jsem použila na hladký povrch formátu A1 suchý tvrdý nekvalitní pastel z papírnictví....tolik jsem se "nadřela", že mi úplně unikla ta středovost, kterou u jiných kritizuju....S používáním bílé mám letitý problém.....Jediný dobrý pocit mám z toho, že jsem se ubránila své cirkusácky divoké barevnosti, takže poránu to možná takhle může barevně působit ,pokud nejde o expresi či abstrakci, kde nálada a výrazové prostředky jsou prvotní...I když kompozice je kompozice, ta středová má opodstatnění málokdy, a je většinou nevděčná, až téměř nudná......... 
<reagovat 
 Čtenář - 9.6.2012 > Mima> hele jenom taková rada: vykašli se na "styl" a "škatulkování", tzn. abstrakce, exprese, realismus atd. Toto nic neznamená. Spíše přemýšlej v pojmech jako nálada, atmosféra, anebo právě kompozice. Právě tyto elementy jsou skladebními kameny obrazu, to ostatní je jenom móda stupidní názvosloví. Zelená je zelená pro všechny stejně (samozřejmě v rámci přesného odstínu se může lišit), ale realismus a abstrakce, to znamená pro každého něco jiného, takže nemá smysl se těmito pojmy při tvorbě vůbec zabývat. Jinak ohledně toho že sis sama nevšimla té středovosti - zkus příště obraz po dokončení otočit barvou ke zdi a za 24 hodin se na něj podívat "novýma" očima - buď se ti bude obraz líbit tak jak je (potom bych ho vyfotil a publikoval), nebo ti na něm nebude něco sedět (opravit danou část a na další den opět otočit ke zdi) anebo ho budeš nenávidět (opít se a obraz zničit). To je jen taková rada, sám jsem s tím hodně zápasil, s tou nejistotou, že to co se mi na tom obrazu líbí teď, by mohlo zítra vyšumět, tak ho raději hned hodit na net. Ale to je chyba, takto nikdy neuvidíš chyby a naopak dokonalosti, které si stvořila. Je to jako bys poslala dítě do školy, když ještě neumí ani chodit :) Všechno chce svůj čas, nikdo neříká, že si mezitím čekáním nemůžeš "udělat další dítě" ;)
<reagovat 
 Mima (Občasný) - 9.6.2012 > čtenář> 

......hhmm.....když "tvořím"...měla bych to spíš nazvat jinak..pokouším se o "něco", tak nepřemýšlím v zaužívaném názvosloví, ale pocitově se snažím vyjádřit náladu, momentální rozpoložení, atmosféru...až nakonec tu kompozici teprve koriguju, doplňuju nové vyvažující prvky, nebo ruším celé části obrazu.....Protože většinou přešvihnu významný moment, kdy je obraz tzv. "hotový", následné zásahy zruší předešlý obsah i formu často natolik, že mě přestane celá záležitost bavit. A dílo zruším úplně, nejčastěji z úsporných důvodů na původní plochu udělám obraz nový, úplně o něčem jiném....Většinou není o nic lepší, než ten předešlý, spíše naopak...To pak nenávidím oba. Pokud je to papír, zničím ho,než jdu spát, pokud plátno, dávám nám oběma ještě šanci... A opít se v kterékoliv fázi mi nezpůsobuje velkou potíž, buď z radosti, nebo z rozladění....Zkusím navrhovanou metodu otáčení a trpělivosti, to druhé bude problém. No, a mít těch "dětí" různého stupně rozdělanosti více......to nezvládám...Díky za rady, považuju si toho......

 


<reagovat 
 Mima (Občasný) - 9.6.2012 > čtenář> P.S....ještě k tomu názvosloví, škatulkování a stylům.....když si vymyslím své vlastní výrazivo, což občas dělám, tak komunikace může uvíznout na nepochopení.....ale to je zase jiný "příběh"....
<reagovat 
 Čtenář - 9.6.2012 > Mima> No hele, pro mě osobně je největší umění nebát se udělat chybu a když už ji udělám, tak se za ni nestydět, ale vědomě ji přijmout - což je hodně těžký, aspoň pro mě. Pokud se člověk dokáže vyrovnat sám se sebou, skutečně poznat sám sebe, to je podle mě to největší umění... štěstí, pravda, láska.., to po čem každej pátrá. Absolutní vyrovnanost duše a těla - teorie a praxe, pokud se budeme bavit o malbě. Jinak ohledně toho co píšeš, tak obraz není hotový nikdy, je to stejné jako kdybys musela během pozorování deště říct, v jakém okamžiku kapky padají nejrychleji a nejintenzivněji - přesně definovat ten jediný moment, tu jedinou milisekundu. To je nemožné, proto je lepší se soustředit na zvuk deště, jak dopadá na listy, na střechy domů, nebo na betonovou zeď - jestli chápeš moje přirovnání.
<reagovat 
 Mima (Občasný) - 9.6.2012 > čtenář> ... no, chápu a vím, i ten obtížný proces pátrání po tom, co všechno je umění, a co je umění největší....A přirovnání "ukončenosti" obrazu k dešti v jeho projevech a působení, nejen třeba prostřednictvím zvuku padající vody na nejrůznější povrchy, splavem počínaje........zrovna cítím, jak se mi jedna kapka rozplácla na nose.....To jsem jen chtěla podotknout, znám poučku, že obraz je hotový v každém okamžiku jeho "rozpracování".....Při rozfázování pohybu kroku přes velkou kaluž je nejpůvabnější a nejzajímavější ten okamžik někde blízko středu, kdy se ještě neví, jak to dopadne. A je dost individuální, co a jak kdo vnímá a rozlišuje nejintenzivněji, jestli zvuk, nebo vůni....To je ale jedno, blížící se déšť je cítit ve vzduchu, a dokud se ještě úplně nerozpršelo.....je chvilka času na pocit...a když se rozprší úplně, taky je to prožitek, když déšť jen nepozoruju, ale zrovna si v něm vesele poskakuju. A pak to třeba nějak namaluju... No, je čas jít spát, nejlíp se usíná, když déšť bubnuje třeba na plechovou střechu dřevníku, nebo i do oken v autobuse na dálkové trase...
<reagovat 
jaxxana (Občasný) - 10.6.2012 > Krásnej obrázek-na taková skále na soutoku denně sedávám
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 11.6.2012 > mnoho povyku pro nic
<reagovat 
 Mima (Občasný) - 11.6.2012 > čtenář> ...když se nestalo nic horšího....
<reagovat 
 Čtenář - 12.6.2012 > Mima> ani lepšího takže 0
<reagovat 
 Mima (Občasný) - 12.6.2012 > čtenář> ...ani bych neřekla, já sama za sebe se omlouvám i klávesnici.....
<reagovat 
Regio (Občasný) - 12.6.2012 >
Body: 5
<reagovat 
 Mima (Občasný) - 12.6.2012 > Regio> ..dík za zastavení, zejména v tomto případě....
<reagovat 
Čtenář - 24.6.2012 > pokud sama dobře víš, že střed. kompozice je na prd, tak proč to tedy kreslíš, pastel se těžko překresluje do jiné podoby, takže spíše vidím, jen pokus o kresbu,veškerá teorie ti přijde v niveč,pokud to sama necejtíš
<reagovat 
 Mima (Občasný) - 24.6.2012 > čtenář> souhlas,  už jsem to tady vysvětlovala,....mám zkušenosti jen s měkkým pastelem...tento mne natolik vysílil, že mi ta středovka úplně unikla....dám si na to pozor.......
<reagovat 
pořezaná_sluncem (Občasný) - 26.6.2012 > nepřijde mi jako ztráta času to ještě zkusit dokreslit..
<reagovat 
pořezaná_sluncem (Občasný) - 26.6.2012 > z tvých posledních věcí mě tahle kresba zaujala skoro nejvíc.. a nepřijde mi k zahození..
Body: 5
<reagovat 
 Mima (Občasný) - 26.6.2012 > pořezaná_sluncem> ...to je dnes nečekaná nadílka........považuju si Tvých komentářů velmi....
<reagovat 
Morgaine.le.Fay (Občasný) - 27.9.2012 >
Doporučil 
<reagovat 
Draconian (Občasný) - 22.2.2013 > Skoukl jsem pár tvých maleb..a jsou moc pěkné.
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter