Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Co? Kdy? Kde?
 > Co? Kdy? Kde?
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Samosběr banánů
Autor: Martin (Stálý,Redaktor) - publikováno 15.6.2012 (12:00:16)

Samosběr českých banánů předčasně ukončen, co s nimi? 
 
Do redakce se nám dostala následující zajímavá výzva:-)


Abnormální sucha v jižních Čechách způsobily velké problémy s pěstováním banánů. Sucha, která sužují zemědělce v celé republice, se podepsala na první pokusné sklizni banánů na experimentální farmě poblíž Českých Budějovic. Nedostatek vláhy způsobil, že žádný z vypěstovaných banánů nedosáhl požadované prodejní míry 25cm.  
Investice do první české banánové farmy byly značné. Již od prvních kroků, kdy se musela vyšlechtit speciální studenomilná rostlina s plody upravenými našim klimatickým podmínkám, až po skleníky se speciální klimatizací sloužící k simulaci počasí tropických oblastí, kde banány většinou rostou. Škody jdou do miliónů, sdělil nám hlavní farmář Aleš Vaněk, který přišel právě s nápadem pěstování a samosběru banánů. Samosběr měl probíhat v podobném stylu, jako je tomu u jahod. Tato forma sklizně je pro zemědělce i spotřebitele mnohem výhodnější a příjemnější, než kupovat ovoce v supermarketech. 
Důsledkem špatné úrody je fakt, že žádný z českých obchodních řetězců nemá o podmírové plody zájem. Proto se majitelé sklizně rozhodli věnovat banány alternativním uměleckým společnostem. Celou sklizeň českých banánů odkoupila společnost ART Production za symbolickou cenu a rozhodla se banány využít na podporu mladých umělců v Praze. Podle mluvčího této instituce budou z banánů následně vytvářeny nevšední umělecké artefakty a zároveň bude ovoce využito v různých kampaních po celé metropoli. Například umělci, kteří pro své projekty využívají primárně ateliérů MeetFactory, se rozhodli odstartovat svou banánovou tvorbu dne 19.5. 2012 přímo v centru Prahy. Dílo má prý vyjadřovat letní naladění organizace pro nadcházející měsíce. Více informací již brzy, proto buďte ve střehu!



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý,Redaktor)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter