Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Chemie
Autor: kouzelný človíček (Občasný) - publikováno 20.6.2012 (11:49:30)
Umíš
kouzlit na počkání.

Máš
na miliony přání.

Chemie?

Až za myšlenkou
utká v mozku nitku tenkou

z níž pak vytvoří se cosi...

Kouzlo chemie.?

No - prosím...:-)


Poznámky k tomuto příspěvku
kranad=fernet (Občasný) - 20.6.2012 > tedááá! (fakt to tehdá bylo až po myšlence. a ne smyšlence. vůbec to tak mám:na "co když" nedbám, pak to přijde. možná. to je chemie/zem to vypije.

P.S: počkám na další čtenáře, díky.
<reagovat 
 kouzelný človíček (Občasný) - 20.6.2012 > Kranad> no jo - tak to prostě funguje - takže bacha na to..:-)
<reagovat 
 kranad=fernet (Občasný) - 20.6.2012 > kouzelný človíček> a znáš kouzelníka Jana Matulu? Nebo jsem v Jiříkově vidění? (no nic, "náhody" jsou samy o sobě kouzelné).
<reagovat 
 kouzelný človíček (Občasný) - 20.6.2012 > Kranad> Ano jsi pravděpodobně v Jiříkově vidění - a kouzlo náhody je opravdu zajímavým kouzlem...:-)
<reagovat 
František Vyrut (Stálý) - 20.6.2012 >
Body: 5
<reagovat 
Impresse (Občasný) - 20.6.2012 > :-)
Body: 5
<reagovat 
kranad=fernet (Občasný) - 20.6.2012 > No tak nedá se, musím s kůží na trh. Především děkuji za Dialog! Pak děkuji za tvořivé uchopení jednoho z motivů, jedné z podob "chemie". Ale! Nezapomínat - pokud tedy beru vážně tuto odpověď na "Občanský průkaz" - že "chemie" v něm znamená i další danosti živolidského údělu: chemická komunikace, biochemické programování, determinaci zásadních rozhodnutí (nikoliv absolutní), konflikt s "lidskou svobodou". Která ovšem v poslední (snad dospělé) uhrála čestnou remízu, značně skepticky: "je láska ušlechtilá vůle?"
Ale jistě, zámlka je působivější (a jaksi půvabnější v určitém "cudném" pojetí poezie) než polopatická mnohomluvnost, takže OK. Ano. Ve Tvé chemii to všechno čtu. Ale kdoví jak bych to četl beze vztahu k "občance".

Jo. A děkuji za přečtení předlohy, uznávám, že dneska není samozřejmostí prokousat se dlouhým textem, jakkoliv zábavným (Píchlá babeta, moderní, švihlá, podvratná, potrhlá a přesto a právě proto DOBRÁ báseň. Ale to už je jiné téma.

P.S: a taky při pokusu o spravedlnost "musím" poopravit skóre z úcty k dalším autorům, např. Heroický, sovak....
Body: 4
<reagovat 
 kouzelný človíček (Občasný) - 21.6.2012 > Kranad> Děkuji za všechny ty komentáře - které proběhly především mezi námi třemi, kterých se to celé vlastně týká...
Jsem moc rád za postřehy - když jsem si přečetl ten koment od Michelle - tak mě to trošku zarazilo, protože jsem si vůbec neuvědomil, že by se ta básnička dala pochopit nebo uchopit i takto - myslel jsem chemii jako takovou - spíš ten proces jehož spouštěčem je opravdu ta lidská myšlenka...
Ale i tvoje odborné filozofické pojetí bylo velmi přínosné - je vidět - že se věcmi zabýváš v hlubších souvislostech a v tom případě by se o tom dalo mluvit a mluvit...
Takže - díky - takovéto příspěvky vždy rád u sebe přivítám..:-)

Pěkný den. Kouzelník.
<reagovat 
 kranad=fernet (Občasný) - 21.6.2012 > kouzelný človíček> seš dobrej. pokusím se být co nejlepší, pokud někdo jako já může bejt.
<reagovat 
zochrova (Občasný) - 2.7.2012 > Líbí...jednoduché
Body: 5
<reagovat 
Michelle (Občasný) - 20.6.2012 >
Až za myšlenkou
utká v mozku nitku tenkou
 
Jóó chemický koktejl lásky je úžasná věc, jen.. je smutné, že i když bys třeba chtěl mít někoho rád (třeba jen proto, že on tě tolik miluje), chemie mezi Vámi nefunguje a nedá se to ničím nahradit.. to už jsem poznala a je to těžký boj mezi mozkem a srdcem.

Body: 5
<reagovat 
 kranad=fernet (Občasný) - 20.6.2012 > Michelle> ....a tragédie je, že když konečně stopro chemie naskočí, máš už děti (anebo tě sestřelili v Africe). Anebo je to autorská licence. Anebo ...anebo.... Západ na tu svoji modlu romantické lásky tvrdě doplatí. Je třeba sňatek dohodnout brzy a konat vůli gruntů (Maryša). A když chceš ryzost, tak nevěř nokomu nad patnáct (Šejkspír a Julie). Anebo nikomu pod čtyřicet, pokud chceš důkaz opravdové lásky, protože PAK teprve má ten chlap co ztratit. Ale radši to nezkoušej. Jsme prostě každý Blade Runner citů.
<reagovat 
 kouzelný človíček (Občasný) - 21.6.2012 > Michelle> Chemický koktejl lásky...:-)
Víš že tohle mě v té souvislosti vůbec nenapadlo? Myslel jsem to tak nějak obecně - ale díky za zajímavý postřeh.:-)
<reagovat 
 Michelle (Občasný) - 21.6.2012 > kouzelný človíček> Vidíš, tak tím se potvrzují tvá slova.. každý si najde v básni své obrazy, co je jemu blízké
<reagovat 
 Michelle (Občasný) - 21.6.2012 > Kranad> Dohodnutej sňatek.. hmmm, zrovna včera jsem o tom mluvila, že už bych snad měla nechat rodiče, aby mi ty chlapy vybírali oni  Co se týká opravdové lásky.. kluka pod 14 nechci a nad 40 fajn, ale mám zkušenost, že i ti se dokážou chovat jako malé děti, co si neuvědomují, že bude i zítřek, že se jejich činy někde odrazí a projeví, že PAK (SE) NĚCO ZTRATÍ, stejně jako malé děti
<reagovat 
 kranad=fernet (Občasný) - 21.6.2012 > Michelle> koukni na ty filmy, budou se ti líbit. lepší než teoretizovat. anglický pacient: hrdina je skutečný maďarský šlechtic, dobrodruh, ve filmu a scánáři samozřejmě "muž, ušlechtilý, bez minulosti". Double agent, sestřelený ve 2. SV, ve filmu popálený bez tváře a dožívající ve vybombardovaném kostele se zdravotní sestrou, kterou zaechali kvůli jen kvůli němu na místě a ta jej taky doprovodí umřít (injekcí). Madisonské mosty zase pojednávají a jediné skutečné lásce odpovědné matky, s uměleckým fotografem Clint Eastwoodem, do toho auta po neskutečně intenzivním vztahu pak s ním nenastoupí. Obětovala své city dětem. (začíná to tak, že ony se po její smrti zdráhají vyplnit poslední vůli - rozprášit popel kolem řeky - a pak z dopisů rekonstruují celý příběh. Hrdinka!!)

Tož tak.

Když zařadíš Mandolínu cpt. Corelliho (Nicolas Cage a Penelope Cruz, italská "operní okupace" řeckého venkova), budeš mít dva krásné večery. To ti přeji k večeru nedělnímu. Vlastně sobotnímu, v podělí zase do práce.

Romantika jak z Hollywoodu.

Ani Zamilovaný šejkspír se nežení a Amadeus s Valmontem jsou pak úplní alchymisté! Jak to jenom voni (vony) dělaj? To mi povězte!

(s tím orientálním pojetím trvalého svazku jsem to samozřejmě vážně nemyslel, leč však konflikt je víc než palčivý. Asi bude problém v onom slově "trvalý", aspoň Bible si to myslí.)

jo a "Občanku" budu opravovat - už tedy mám, jenže nejde mi to zatím nahradit, tak komunikuji s redakcí. Snad se zdaří, ať se daří!
<reagovat 
 Michelle (Občasný) - 21.6.2012 > Kranad> Viděla jsem všechny zmiňované filmy kromě Amadea (DVD Angl. pacienta mi dokonce ještě dluží zdejší básník, normálně mi ho ztratil ). Mandolínu už vidět ani nějak nechci.. ty ostatní dávám pravidelně. V poslední době mám nějak pocit, že romantika a "true love" je snad už jen ve filmu, ty příběhy, co slyším kolem sebe, čím jsem prošla já.. měli by jste se polepšit, chlapci
<reagovat 
 kranad=fernet (Občasný) - 21.6.2012 > Michelle> naprosto souhlasím. právě proto popíchnutí západních konvencí bylo na místě. neviditelná ruka trhu funguje spolehlivěji než lidské srdce.
takže to máme za sebou "klasiku" a teď se dostáváme do aktuální roviny: Persepolis. Není v něm vidět náznak správné cesty? (jenomže až po ní celý svět ujde rozhodující kus, dostane se opět do stejného bodu)
<reagovat 
 Michelle (Občasný) - 27.6.2012 > IAN HEROICKY> Nestraš, já pořád doufám, že to z něj nakonec "vymlátím"  Pravdu díš, básnici mají ženy, drogy a chlast a ty slzy zbudou vždycky nakonec mně. Jsem ráda, že ses zasmál, já ti to přeju.. a tedy uznávám, trošku jsi to chlapcům vylepšil, ale jen trošku, nemám zrovna dnes velkorysou náladu a roli v tom hraje básník a chlast, jj..
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter