Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
jedna půlka BPM básní o životě na velké aprílové desce
Autor: mystik (Občasný) - publikováno 8.8.2012 (11:18:19)

KRISTÝNA RISSOVÁ

*23.11.1990 v LBC

 

Od dětství je ujetá na dvě vášně – věnuje se skautingu a jazzovým nahrávkám (hraje na piano a zpívá). Je členkou kapely BitMaP Trio, její zpěv zní i z Lipovy sólo CD. V Praze studuje fyzioterapii, věnuje se józe a večeří třeba v podniku Therapy, Školská ul. u Václaváku…

 

JAK SVÉMU PŘÍTELI ŘÍKÁM

Jonáši jenom málokdy, spíš nějakou láskyplnou přezdívkou… A nikdy mu neřeknu Lipo. Tak se o něm bavíme jen s kamarádkama, ptají se: „Co ten tvůj Lipo?“ My jsme na přezdívky zvyklé, protože se pohybuju ve skautském prostředí: jedna je Klíště, druhá Fuj, třetí Vážka, já Ještěrka…

 

JAK JSEM HO POZNALA

Spolužačka z gymplu mu nakecala, že jsem básnířka a spisovatelka, což byl výmysl, ale Jonáš mě chtěl poznat a podrobit inspektorské návštěvě a pozval mě na rande. Bylo mi sedmnáct a vlastně jsem si ho vysnila ještě před tím setkáním, protože jsem si ho prohlédla v několika klipech a to rozhodlo o techtle mechtle v LBC.

 

ČÍM SI MĚ ZÍSKAL

Přiznávám, že mě okouzlil zjevem. Zároveň bylo jasné, že je přemýšlivý. A že nemá mindráky, kterými by umrtvoval vztah.

 

KOLIK MI NAPSAL BÁSNÍ

Přímo básně mám schované jen tři, ale možná mi patří i některé jeho hiphopové texty o lásce. Nevím. Doufám v to.

 

CO SI MYSLÍM O JEHO DESCE

Jakou asi čekáte odpověď, když sedí naproti mně? Líbí se mi moc, ale nemám od ní potřebný odstup; už proto, že ve dvou písních zpívám vokály.

 

JAKÝ MÁM VZTAH K RAPU

Nebude to přímo tak jako Leila K. – bližší je mi jazz – odmala jsem hrála na klavír a zpívala, dnes máme jazzovou kapelu. K rapu jsem se dostala až s Jonášem a dnes se mi často líbí. Zvlášť když je smíchaný s nějakou soulovou muzikou.

 

JAK JONÁŠE MĚNÍ POPULARITA

Nic nepozoruju. Navíc on se teď setkává spíš se stinnou stránkou popularity – v hiphopové plesnivé komunitě je skupina plesnivých lidí, která na Jonáše útočí, ani přesně nechápeme proč. Nejspíš ho považují za zaprodance, kterému z radií posílají peníze v kamionech.

 

V ČEM JSME ROZDÍLNÍ

Byli jsme jinak vychovaní – já jsem skautka Kristýna Ještěrka, on nikdy nespal pod širákem. Ale děláme kompromisy, minulé léto mě vzal do Tater. Což oceňuju.

 

JAKÉ KNÍŽKY SI PŮJČUJEME Z KNIHOVEN

Když mi doporučil třeba Sartrovu Nevolnost, tak jsem si ji přečetla a zaujala mě. Já mu vnucuju svého oblíbence Irvina Yaloma, ale zatím ty knížky ani neotevřel.

 

KAM SPOLU POJEDEME V LÉTĚ

Mám slíbený společný širák, ale válecí moře plánujeme taky. Úplně válecí možná nebude – jednou se projdeme aspoň kolem hotelu… Ale já to chápu. Jonáš žije hekticky, tak chce strávit klidnou harmonickou dovolenou s knížkou.

 

 

crime partner Kristýny Rissové: Lipo Jonáš Červinka

*11.4.1986 v LBC

 

Student estetiky je od roku 2006 členem kapely BPM (Básníci před mikrofonem), ale skutečně zazářil až v dubnu 2012, kdy vydal vymykající se sólové album „Víc než hudba“ (připomíná mi v názvu MC Peaches: More than a pretty face), které bylo v dubnu třetí nejprodávanější v Česku, je to možné, že šlo tak na dračku u holek nakonec i díky Debbi…

 

MOJE PRVNÍ VYSTOUPENÍ

Ke konci základky jsem objevil hip hop a už v prváku jsme měli na libereckém koupališti koncert s první kapelou. Rapoval jsem mimo rytmus na hovno a okamžitě jsme se rozpadli.

 

CO JE MŮJ ŽIVOTNÍ ÚSPĚCH

Například to, že jsem už čtyři roky happy s Týnou, což dnes není samozřejmost… Taky mám radost z toho, že jsem vydal desku, která se dobře prodává a naši píseň se zpěvačkou Debbi neignorujou zdejší rádia. Stálo mě to dost sil, ale (nevypustil duši).

 

V ČEM JSEM JINÝ NEŽ OSTATNÍ

Kdo mě zná, ten tvrdí, že jsem od dětství hodně citlivý, snad i empatický. Že beru život dost vážně, což se promítlo i do mých textů. Tím se liším citelně, protože emoce se jinak v hip hopu prohnilých hvězd moc nenosí.

 

JAKÝ MĚLO SMYSL STUDIUM ESTETIKY

Ještě smysl studuju, dopisuju diplomku… Využil jsem toho, že můžu na filozofické fakultě chodit i na spoustu přednášek z jiných kateder, třeba na filozofii nebo na literaturu – a to mi snad dalo rozhled a kritické myšlení.

 

JAK MĚ UŽIVÍ HUDBA

Zatím moc ne, přivydělávám si bokem režírováním videoklipů; koncertování je pro studenta jenom příjemná finanční injekce. Teď se to možná zlepší, ale držím si odstup od představy, že hudbou nějak zbohatnu. Dělám rap, pro který jsme nepatrná malá země.

 

CO MĚ ZAUJALO NA TÝNĚ

Nejdřív její charisma, krása a záře osobnosti, postupem času vyrovnanost a síla. Líbilo se mi, že je aktivní a samostatná, což jsem z předchozích vztahů neznal.

 

V ČEM TO SE MNOU MÁ HEAVY

Zatímco já jsem městský a kulturní křupan, Týna miluje přírodu – je prostě skautka. Byla by ráda, kdybychom spolu jezdili někam do ukrajinských hor, ale já tyhle dobrodružné akce o přežití nepotřebuju.

 

JAK SE POLITICKY ANGAŽUJU

V písních. A třeba před týdnem jsem měl sraz s iniciativami: „Za svobodné vysoké školy“ a „Stop vládě“. Podpořil jsem je, ve spoustě názorů se shodujeme. 

 

KÝM CHCI BÝT VE ČTYŘICETI

Nechci být apatický vůči problémům okolo sebe, ale zároveň doufám, že už budu nad věcí – že najdu nadhled… Moc nepředpokládám, že bych rapoval a poskakoval na pódiu, protože by to už vypadalo srandovně.

 

JAK ČASTO CHODÍM NA FOTBAL

Letos zajdu na stadion Slovanu Liberec často, vlastně kdykoli mám čas. Věřím, že vyhrajeme titul.

 

A NEZODPOVĚZENÁ OTÁZKA: JAK ČASTO SI POUŠTÍM HIP HOP NA GRAMCÍCH V BYTĚ A JAK ČASTO TÍM RUŠÍM SOUSEDY

?

 

Tajemství…

J



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter