|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
Odraz všedních dní. Hurá do důchodu, část druhá Autor: Tatranka (Občasný) - publikováno 2.9.2012 (12:07:38)
|
| |
Alky vytrhávají ráno z nevynošených popelnic. Po Abergele Road sviští jaguár starého pána a jeho paní. Moře odlévá zbytky jejich včerejšího barbecue. A vzduch rozvířený 20 mílemi v hodině poponáší mementa prožitých nocí.
Po pěstěných blocích i čtvrtěmi, jimiž chudoba vytéká z oken na dlažbu, víří odpadky vynášené ptactvem do nebes. Směsice vůní i zápachů křísí dříve narozené. Těm, kteří se narodili s rukama dozadu, aromatická rána nic neříkají, obvykle je zaspí. A tak se město přizpůsobuje stáří. A stáří městu.
Dopoledne probíhá v rytmu zvonkoher pojízdných vozíků, vrzání rotopedů, běžících pásů, veslic. Rituál nakupování, vykupování a rozprodávání nakoupeného na bleším trhu zapadá do stereotypu každého města. V tom se Abergele neliší. Vybočuje však svou orientací na zájmový potenciál dříve narozených. Kroužky kratochvílí, které v Abergele končí většinou polednem, vykrouží nejprve pár značek olejovými barvami, pak stáří udrží v harmonii a rovnováze tchaj-ťi po celý den. Při poslechu oldies hitů vzniká poesie. Při pozorování ptáků zpěv. A když se družba protáhne do večera, umí důchodci i zariskovat – v bingu.
|
|
|