Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Zapomenuté ticho
Autor: Aaen (Stálý) - publikováno 11.9.2012 (09:05:40)

 

 

I. Černá

 

Zelená devítka

 

jsem karta z balíčku
která se vysmála zenovým mistrům
(oni se ale smáli také)
která zrušila své sliby z minulých životů,
sto lidí místo lynčování mě radostně objalo
letím světem
jako zelená devítka
přeskakuju řeku
neplavím se už pod žádnou barvou
pod žádnou vlajkou
pod žádným číslem
jsem duch v moři,
poustevná loď
mám přátele i nepřátele odtud i odtamtud,
ale vlajku bez výsostných barev

 

 

Left Hand Path

 

levá je pravá
a pravá je levá
jen neubližuj

 

 

 

 

II. Bílá

 

Výhybka a Pět Tibeťanů
(píseň pro Pět rituálů a Al)

 

Pět Tibeťanek
přehodilo výhybku od propasti vlevo
jak parní lokomotiva
stejně jsem trochu nad kolejemi
a občas položím nové pražce

 

bez ohledu na náboženství
Vesmír je Pravotočivá Láska

 

přátelé moji z Tibetu
rád s vámi ale teď pojedu!
holky mé milé z Tibetu
nejenom s vámi se zapletu
skláním se před vaší i svojí krásou

 

 

 


III. Barevná

 

Pagan Poetry
(In the Colours)

 

good sight, right and left night
the real nite
ying and yiang fight
black and white dreams
white and black pride
good bye Right and Left hand
good morning bright eyes
thy name black stars
create new rainbow beyond
nightlight

 

 

Duše a svět

 

kruh nekruh
vpravo vlevo
nahoře dole
hlavně neztratit Barvy

 

 

 

___________________

Vysvětlivky a poznámky:

 

 

I. Černá

 

Černá – černé duchovní cesty; odvrácená „klifotická“ strana Stromu života; kosmická rebelie, která v biblické symbolice souvisí s Hadem, jenž umožnil Adamovi a Evě poznání dobrého a zlého (tj. přesun z „nebeského ráje“ Jednoty do „prokletého vyhnanství“ Mnohosti); vlevo, levá ruka, levotočivost.

 


Zelená devítka

 

Zelená devítka – mariášová karta, na které je vyobrazen symbol kozla přeskakujícího řeku, rohy kozla jako symbol Ďábla; vzpoura proti Jednotě a Pád do Mnohosti.

 

„... vlajku bez výsostných barev“ – ten, kdo jde stezkami „černé“, nepatří nikomu, neslouží nikomu a je svobodný ve svých cestách.

 


Left Hand Path

 

Left Hand Path (stezka levé ruky) – souhrnný termín pro černé cesty inspirované odvrácenou „klifotickou“ částí Stromu života. 

 

„... jen neubližuj“ – po černých cestách lze jít i v dobrém, bez ubližování jiným (i anděl může zabíjet, i démon může zachránit); černá (temnota) a bílá (světlo) nutně nesouvisejí s lidským chápáním dobra a zla.

 

 

 


II. Bílá

 

Bílá – bílé duchovní cesty; přivrácená „sefirotická“ strana Stromu života, kosmická harmonie; vpravo, pravá ruka, pravotočivost.

 


Výhybka a Pět Tibeťanů

 

Báseň symbolizuje odklon od černých cest a přiklonění se k cestám bílým.

 

Pět Tibeťanů – název série fyzických rituálních cviků.

 

 

 

 

III. Barevná

 

Barevná – barevná cesta, není omezena jednostranností „černé“ nebo „bílé“; duha, kreativita, pohanský pohled na svět, barevná magie; nová kvalita, která je nad černou, bílou i jejich přechody – stupni šedi; překonává duální černo-bílý pohled; barvy jsou symbolem lidské individuality, originální poměr „barev“ v každém z nás; volná pluralita pohledů a přístupů.

 


Duše a svět

 

„... hlavně si zachovat Barvy“ = neztratit sebe.



Poznámky k tomuto příspěvku
anae (Občasný) - 11.9.2012 > bezva, zelená a černá tedy barvy moje!
Doporučil 
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 12.9.2012 > anae> Ahoj Anae, děkuju, že jsi přišla. A děkuju Ti za přímou a intuitivní kritiku betaverzí textů, když se sbírka rodila. Myslím, že Ty cítíš. Víc očí víc vidí.
<reagovat 
zochrova (Občasný) - 11.9.2012 > Je to složité i pro šaška.Něco jsem si vzala...ty krátké,ale máš v tom maglajs.
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 11.9.2012 > zochrova>  Když nad tím strávíš trochu času (a srovnáš básně s komentáři pod nimi), možná zjistíš, že texty něco sdělují a mají hlavu a patu. Zobecnit, že „v tom mám maglajs“ je jednoduché. Je ale pravda, že texty jsou psané pro užší skupinu lidí (ale myslím, že je hodně projasňují vysvětlující komentáře).

P. S.
Vypadá to trochu nestabilně z těchto důvodů:

1) Všechny tři oddíly (I. Černá – II. Bílá – III. Barevná) jsou tady na jedné stránce pod sebou. Smysluplněji to na Totemu neposkládám. V texťáku i pdf mám zlom knihy po stránkách, tam je to graficky přehledné, texty na sebe přirozeně navazují a mají prostor.

2) Publikoval jsem zde první tři básně sbírky a hned za ně dal moje komentáře k nim. V texťáku i pdf mám ale nejprve celou sbírku; komentáře k básním jsou až na úplném konci knihy (v samostatném oddíle „Vysvětlivky a poznámky“).

3) Kniha je celek a trhat z ní je trochu na škodu, nechtěl jsem ji ale dávat celou pod jeden link.


<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 12.9.2012 > zochrova> Napadla mě jedna věc, jak udělat příspěvek jasnější. Oddělil jsem básně od komentářů nejen dělící čárou, ale i mezinadpisem „Vysvětlivky a poznámky“.

Pak je i při zběžném pohledu jasné, že půlka jsou básně a půlka komentáře k nim.
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 12.9.2012 > Je to hlavně grafomanie. Bez urážky, čím dřív toho necháš a najdeš si jinou zábavu, tím to bude pro tebe lepší. Nemá smysl, aby ses utvrzoval v doměnce, že jsi nejaký tvůrce. Zní to asi tvrdě a ode mě namyšleně, ale je to tak.
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 12.9.2012 > cit-i-zen> Mám jiný názor, ty věci jsou prožité. Byť mohou napohled vypadat jako odtržené od světa. Není to únik od reality, ale do reality. Každému se to líbit nemusí. Ani já se každému líbit nemusím.
<reagovat 
žaža (Občasný) - 12.9.2012 > ...cítiť tú odžitosť, ani ako únik mi to nepripadá ale brodím sa v tom snažím sa niečo uchopiť, nie je to na zahodenie vrátim sa.
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 12.9.2012 > žaža> Žažo, díky, že ses přišla podívat. Uvidíš sama, jestli Tě to nějak osloví, nebo ne. Je to myslím na víc přečtení.

Poznámky pod čarou, věřím, vše zjasňují a předávají obsah ještě v jiném (více racionálním, vysvětlujícím, logickém) kódu. Jsou součástí knížky.

Jinak každý den tady bude jeden cyklus básní ze Zapomenutého ticha. Budu moc rád za Tvé názory, když se budeš chtít zase zastavit. Měj krásný den

<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter